Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
do 30 mei 2002 19:59
Ik heb mijn lobster inlaat van mijn carberateur afgehaald zodat een maat van mij hem van rvs kan namaken.
Maar nu zit ik in die pijpjes aan de zijkant te kijken maar daar is er 1 smaller van.
Het gaatje van P2 en P3 zijn even groot maar P1 is iets kleiner.
Waar is dat voor? En moet het op die nieuwe ook zo worden? Of kan het hetzelfde?
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862 Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar
do 30 mei 2002 20:12
Als je em nou es probeert op cup-instelling.
Als dat bevalt kun je 2 van de 3 gaatjes weglaten.
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
do 30 mei 2002 20:18
Welke kan je dan weglaten?
En wat is nu het grootste voordeel van cup rijden?
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862 Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar
do 30 mei 2002 20:23
Het rijd anders, turbo wordt ietsje agressiever bovenin.
Bij mij loopt de druk ook een beetje op naarmate het toerental stijgt. (moet wel zeggen dat bij mij alles niet 100% is).
En je kan die 2 die je actuator aansturen dan weglaten. Je stuurt de actuator dan direct vanaf je carb.
Maar cup ombouwen is zo gedaan en ook zo weer ongedaan te maken.
Dus probeer het
Anonymous
do 30 mei 2002 20:31
[quote="
Het gaatje van P2 en P3 zijn even groot maar P1 is iets kleiner.
Waar is dat voor? En moet het op die nieuwe ook zo worden? Of kan het hetzelfde?[/quote]
Het zijn 3 verschillende doorsnedes:
A=aansluiting karburateur :doorsnede 3 mm
B=aansluiting karb.hoekstuk:doorsnede 4,4 mm
C=aansluiting karb. hoekstuk;doorsnede 2 mm.
Ik denk dat je daar goed rekening mee moet houden...
mark 5t
Berichten: 7630 Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:
do 30 mei 2002 21:41
zet eens een foto op rtc als hij klaar is met het
maken van deze inlaat ben namelijk erg benieuwd.
misschien kan die maat van je er nog meer maken.
handel?????????
vr/gr mark b
Menno
Berichten: 6437 Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun
do 30 mei 2002 22:01
de diameters bepalen de afstelling van je turbodrukregeling. Als je naar de cup turbodrukregeling gaat, maakt die diameter niet meer uit.
Als je de regeling standaard laat, kan je 't beste de diameters het zelfde houden. Eventueel te doen door er losse busjes in te duwen.
rev it like a rental
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
vr 31 mei 2002 11:13
Wel erg belangrijk om alles hetzelfde te houden dus?
Ok dan weet ik ff genoeg.
Ik zal een foto posten als hij klaar is.
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Berichten: 1577 Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:
vr 31 mei 2002 11:35
Roy (Signaalkabel) schreef: Welke kan je dan weglaten?
En wat is nu het grootste voordeel van cup rijden?
Roy, als jij nu cup gaat rijden dan heb je dus totaal geen beveiliging meer. Aangezien jij je ontsteking onderbreker op de Intercooler slang los gehaald hebt.
Dan zou ik schroeven aan je intercoolerslangbeveiliging tot hij goed staat voor jouw druk.
Dan heb je tenminste nog 1 beveiliging voor als je actuator gek gaat doen. Dan blaas je tenminste niet je hele blok door...
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
vr 31 mei 2002 11:37
Ik ga niet cup rijden. Ik hou het gewoon origineel maar wel met een andere lobster
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862 Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar
vr 31 mei 2002 11:43
Ik ben er toch voor om het ene x te proberen, desnoods mag je mijn 'cup-slangen' wel ff lenen
Ik wil het exacte verschil ook wel eens zien.
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
vr 31 mei 2002 11:47
Slangen zijn het probleem niet. Ik heb hier 1.80 meter siliconen slang liggen.
Misschien toch maar een keertje proberen
5 GT Turbo '88 GT5
Tijn
Berichten: 4320 Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:
vr 31 mei 2002 11:49
gewoon doen... ga jij echt wel leuk vinden....
en het is gewoon weer terug te bouwen naar origineel in een handomdraai....
there is no spoon.
Steven
Berichten: 26862 Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar
vr 31 mei 2002 11:54
Roy (Signaalkabel) schreef: Slangen zijn het probleem niet. Ik heb hier 1.80 meter siliconen slang liggen.
Misschien toch maar een keertje proberen
Dit is makkelijk een x op een FNB te doen
Lesje cup-instelling-voor-de-turbo...
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
vr 31 mei 2002 12:01
Misschien vanavond??
Als ik er dan ben en er is ook nog iemand met een 5 komt het helemaal goed.
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862 Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar
vr 31 mei 2002 12:04
Ik ben er, neem ff slangen, slangenklemmen, boutje M8 en M12 mee en dan moeten we er wel komen denk ik.
Oja en een gereedschap koffertje
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
vr 31 mei 2002 12:10
Ik kom niet met mijn 5 Stevie. (Als ik al langskom)
Daar zit op het moment geen motorkap op.
Dus alleen uitleg is voldoende
5 GT Turbo '88 GT5
Tijn
Berichten: 4320 Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:
vr 31 mei 2002 12:20
als het goed is komt edwin met de GT, die neemt ook een carb mee voor een lesje sproeier-wissellen ....
there is no spoon.
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
vr 31 mei 2002 12:38
Goed bezig mensen.
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Berichten: 1577 Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:
vr 31 mei 2002 13:13
Tijn schreef: als het goed is komt edwin met de GT, die neemt ook een carb mee voor een lesje sproeier-wissellen ....
Hey dat wil ik ook wel eens zien..
Mmm mischien moetik vanavond dan ook maar eens komen...
Tijn, hoe stel je hem dan af daarna? Op gevoel?
Tijn
Berichten: 4320 Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:
vr 31 mei 2002 13:50
de carb is los..... die kan je dus niet afstellen.
Menno "carb-forever" Mertz heeft een handleiding voor CO stellen geschreven voor op de clubsite. kan je als lid gewoon lezen dus.
there is no spoon.
RickGT TURBO
Berichten: 1577 Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:
vr 31 mei 2002 13:55
Tijn schreef: de carb is los..... die kan je dus niet afstellen.
Menno "carb-forever" Mertz heeft een handleiding voor CO stellen geschreven voor op de clubsite. kan je als lid gewoon lezen dus.
Puntje 1 duh..
Punt 2... oh dat ga ik direct zoeken.
Perfect...