Hulp aanschaf r5 gtt

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Rudo

Ik kan me bij Kaatje aansluiten!

Ben zelf ook al diverse malen met een GT op vakantie geweest. Een paar keer Frankrijk ( Zuidwestkust en een keer pyreneëen) en Italië staan al op mijn lijstje!

En het verbruik: als je flink op het gas staat 1 op 8, bij stadsverkeer 1 op 10, bij stadsverkeer én snelweg gecombineerd 1 op 12, maar op vakantie, dus lange stukken snelweg constant 120 rijden is 1 op 15 géén uitzondering!

Succes bij de aanschaf!! :)
Riël
Über-Spammer

J33J33 schreef:zo, wat een tips :) thnx :)
Maar ik heb begrepen dat er een versie is met en zonder intercooler? Is die met intercooler de betere van de twee?

grtz,
Jaap.
Ze hebben toch allemaal een intercooler.

Als je 't snel wil zien heb je een ph 1 en een ph 2. De ph 1 heeft van die ferrari-skirt-openingetjes in de achterste wielkasten. De ph 2 heeft dat niet. Ph 2 is jonger, heeft vaak meer opties (cv, elec. ramen) en is volgens mij iets sneller. Ook is de onsteking anders en anders geplaats, deze houdt het wat langer uit. En volgens mij heeft ie een watergekoelde turbo, die het ook wat langer uit houdt als de gewone.

(klopt het nou allemaal wat ik zeg :) ? )

Verder heb ik een ph 1,5 :) en ik vind de ph 1 het mooiste.

klaar.
Anonymous

ah dat bedoelde ik, een watergekoelde turbo! :) Maar dat is dus wel handig om te hebben ivm levensduur van een turbo??

grtz
jeroen.k

Het is idd niet zo dat je er niet mee op vakantie kunt, mar hou er wel rekening mee dat Kaatje en man hun GTT nieuw gekocht hebben (toch?) en heb dus door en door kennen en goed behandeld hebben (toch? :wink: ). De verdere mensen die je hier hoort hebben hun GTT ook al wat langer...Als jij nu een GTT koopt heb je hem hooguit een maand als je op vakantie gaat. Dan ken je het beestje nog helemaal niet (zo goed) en weet je nooit 100% zeker hoe de vorige eigena(a)r(en) er mee omgegaan zijn. Je kunt dus geluk hebben of pech. Ik weet natuurlijk niet hoe je vriendin is, maar die van mij vondt het niet echt leuk. Ik ben toen alleen in een gewone 5 gegaan (1.1) die had ik toen 3 mnd, hij was 16 jaar oud en had in die 16 jaar maar 96.000 km gelopen, om er dan ff mee naar Frankrijk te rijden is natuurlijk ook vragen om problemen! Als jij een goede GTT hebt moet het echt wel te doen zijn. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen...je weet op dat moment dus niet of je een goede GTT hebt, voordeel is wel dat je wel een aardig idee hebt of die goed is als je terugkomt :D

edit: zelfs als je met een gloednieuwe BMW (erg grappig red.) op vakantie gaat kun je ook stranden, dus wat dat betreft blijft het een gok!
Anonymous

Ik kan me wel bij Jeroen aansluiten! Het blijft natuurlijk afwachten. Wij hebben onze GT toen hij 4 jaar oud was gekocht van een jongen die er al 95.000 km mee had gereden (hij was skileraar in oostenrijk). We wisten dus wel dat hij al veel langere stukken had gereden. Verder is het inderdaad zo dat we de auto heel goed kennen en dat Martijn redelijk handig is. Al morrelend en uitproberend kom je dan een heel eind. Bovendien moet je je GT inderdaad altijd goed behandelen. Dus niet met een koude motor vol op zijn staart trappen, netjes op temperatuur laten komen en af laten koelen na afloop (even stationair laten lopen voor je hem afzet) . Liever ook niet te vaak hele korte stukjes in rijden (minder dan 5 km ofzo). Dit is bij ons een aardig recept gebleken. Ik wilde maar aangeven dat 't dus niet onmogelijk is, maar het is wel heel prettig om eerst rustig uit te proberen hoe hij zich binnen Nederland gedraagt!

Groetjes van Kaatje
Plaats reactie