Wat voor koppeling gebruikt men voor auto's waar men een turbo op gooit ? Want die moet wel vervangen worden lijkt me met een turbo. Is dat een sportkoppeling ?
Wat kost zo'n klus ongeveer ?
Sport koppeling ?
Het lijk me wel dat ze die ook aanpassen.
Wat ik voor merk weet is SACHS, ook als je niet met meer vermogen dan stand. rijdt is dit zeker een goede upgrade. Hij pakt gewoon veel beter/sneller op dan een stand.
De kosten vallen wel me een org. koppelingset is ong. 150 euro en een SACHS koppeling kost ong. 225 euro.
EDIT} De kosten om het erin te zetten zijn wel minder leuk. bij een clio16V moet je het blok eruit halen. Minstens een dag werk.
Wat ik voor merk weet is SACHS, ook als je niet met meer vermogen dan stand. rijdt is dit zeker een goede upgrade. Hij pakt gewoon veel beter/sneller op dan een stand.
De kosten vallen wel me een org. koppelingset is ong. 150 euro en een SACHS koppeling kost ong. 225 euro.
EDIT} De kosten om het erin te zetten zijn wel minder leuk. bij een clio16V moet je het blok eruit halen. Minstens een dag werk.
-
- Contacteer:
Hou rekening met minder comfortabel koppelen bij een sportkoppeling. Je moet het zo zien, als je koppeling het koppel niet meer kan overbrengen, neem je een betere. Dus als hij zo getuned is, dat hij bij vol gas gaat slippen, weet je dat je te ver bent, dan moet je een sportkoppeling erin gooien. Maar voor een normale wagen zou ik het nnoooiiitttt doen. Wat win je ermee? Niks, normaal kan hij alles hebben, nu pakt hij alleen sneller. Maar ja, dat is juist alleen maar lastig. Je moet dan voorzichtiger zijn bij het optrekken en uiteindelijk koppel je net zo snel als met een standaard koppeling, omdat je hem toch moet laten slippen....
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ik heb bij een GTT een Sachs power clutch gemonteerd. Het voelt hetzelfde aan als een normale stnd koppeling qau voetjeskracht enzo. Maar het slipt absoluut niet meer. En hij rijdt er niet minder lekker door.clio_rally schreef:Hou rekening met minder comfortabel koppelen bij een sportkoppeling. Je moet het zo zien, als je koppeling het koppel niet meer kan overbrengen, neem je een betere. Dus als hij zo getuned is, dat hij bij vol gas gaat slippen, weet je dat je te ver bent, dan moet je een sportkoppeling erin gooien. Maar voor een normale wagen zou ik het nnoooiiitttt doen. Wat win je ermee? Niks, normaal kan hij alles hebben, nu pakt hij alleen sneller. Maar ja, dat is juist alleen maar lastig. Je moet dan voorzichtiger zijn bij het optrekken en uiteindelijk koppel je net zo snel als met een standaard koppeling, omdat je hem toch moet laten slippen....
Gijs
Ik denk dat jij in de war bent met race koppelingen. Sintermetaal. Ook wel bekend als aan/uit koppeling. Die rijden inderdaad niet fijn, en zonder torsie veertjes is het helemaal een ramp.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
clio_rally schreef:Hou rekening met minder comfortabel koppelen bij een sportkoppeling. Je moet het zo zien, als je koppeling het koppel niet meer kan overbrengen, neem je een betere. Dus als hij zo getuned is, dat hij bij vol gas gaat slippen, weet je dat je te ver bent, dan moet je een sportkoppeling erin gooien. Maar voor een normale wagen zou ik het nnoooiiitttt doen. Wat win je ermee? Niks, normaal kan hij alles hebben, nu pakt hij alleen sneller. Maar ja, dat is juist alleen maar lastig. Je moet dan voorzichtiger zijn bij het optrekken en uiteindelijk koppel je net zo snel als met een standaard koppeling, omdat je hem toch moet laten slippen....met dat probleem zit ik nu ook ze heb meer vermogen dan standaard +- 240pk en die van mij slip gelijk gek maar sportkoppeling zou toch zijn nut bewijzen volgens mij of ben ik nu mis wat koppeling zou ik me dan monteren clio rally????? want wil toch dat vol vermogen benutten zonder te slippen groetjes
Gijs
Dat jij dat zelf als minder prettig ervaard kan ik me wel voor stellen, maar ik vind het dus uitermatig prettig.
Euh heb jij wel de zelfde soort koppeling in gedachte als ik Gijs??
Die van mij pakt iid wel veel eerder op, maar ik rijd bijna dagelijk in de file en moet eerlijk zeggen dat dat prima gaat!
Maar als je zegt dat er geen winst op te behalen is vind ik dat je ongelijkt hebt. Kom maar met deze auto als die ik heb naast me staan, ik ben toch sneller weg omdat ik minder tijd verlies met schakelen.
Dit is mijn mening en geen aanval hoor
Euh heb jij wel de zelfde soort koppeling in gedachte als ik Gijs??
Die van mij pakt iid wel veel eerder op, maar ik rijd bijna dagelijk in de file en moet eerlijk zeggen dat dat prima gaat!
Maar als je zegt dat er geen winst op te behalen is vind ik dat je ongelijkt hebt. Kom maar met deze auto als die ik heb naast me staan, ik ben toch sneller weg omdat ik minder tijd verlies met schakelen.
Dit is mijn mening en geen aanval hoor

-
Een sportkoppeling is echtlijk alleen maar klote.
Ik heb er zelf 1 op mijn R19 16V.
Je krijgt de eerste week pijn aan je knie omdat die aan die zware koppeling moet wennen, want als ie zwaar is wil het zeggen dat ie sneller opkomt en dus sneller zou kunnen schakelen.
Maar hij is ook een stuk korter als een gewone koppeling, dus het gedeelte wanneer de koppeling um pakt is korter en dus is het moeilijker om hem goed te laten slippen zeg maar.
Vooral als je niet goed oplet of wat gezopen hebt
dan heb ik er wel meer moeite mee
Of als je 600 km hebt gereden dan heb je echt geen zin meer om op die koppeling te letten en dan heb ik er schijt aan en dan schok je best erg.
Heb je weleens in een laguna fase 1 gereden ? Nou als je je sportkoppeling gewent bent dan is het echt wel precies het tegenovergestelde.
Suc6
Ik heb er zelf 1 op mijn R19 16V.
Je krijgt de eerste week pijn aan je knie omdat die aan die zware koppeling moet wennen, want als ie zwaar is wil het zeggen dat ie sneller opkomt en dus sneller zou kunnen schakelen.
Maar hij is ook een stuk korter als een gewone koppeling, dus het gedeelte wanneer de koppeling um pakt is korter en dus is het moeilijker om hem goed te laten slippen zeg maar.

Of als je 600 km hebt gereden dan heb je echt geen zin meer om op die koppeling te letten en dan heb ik er schijt aan en dan schok je best erg.

Heb je weleens in een laguna fase 1 gereden ? Nou als je je sportkoppeling gewent bent dan is het echt wel precies het tegenovergestelde.
Suc6
Misschien tijd voor een nieuw koppelings kabel??? Bij gaat ie echt niet zwaar!!Confusedsb schreef: Je krijgt de eerste week pijn aan je knie omdat die aan die zware koppeling moet wennen, want als ie zwaar is wil het zeggen dat ie sneller opkomt en dus sneller zou kunnen schakelen.
Suc6
En dan moet je maar niet DRINKEN en rijden
Ik heb echt een T#$#%^&*g hekel aan drank in het verkeer!
-
Koppelingskabel is goed, alleen bij een sportkoppeling hoort hij ietsje straker te zijn als bij een gewone koppeling zodat hij sneller terug schiet en dus sneller weer op kan pakken.
Dus korter en sneller terug, dus SPORT hey hey
Ik heb ook een hekel aan mensen die drinken in het verkeer.
Daarom drink ik altijd vantevoren
Nee grapje, ik drink eigenlijk nooit, Natuurlijk is het wel eens voorgekomen dat ik wat te veel had gedronken maar ik denk dat iedereen dat weleens heeft gahad.
Gr Serge
Dus korter en sneller terug, dus SPORT hey hey
Ik heb ook een hekel aan mensen die drinken in het verkeer.
Daarom drink ik altijd vantevoren

Nee grapje, ik drink eigenlijk nooit, Natuurlijk is het wel eens voorgekomen dat ik wat te veel had gedronken maar ik denk dat iedereen dat weleens heeft gahad.
Gr Serge
indeed.Michel S. schreef:Ik denk dat jij in de war bent met race koppelingen. Sintermetaal. Ook wel bekend als aan/uit koppeling. Die rijden inderdaad niet fijn, en zonder torsie veertjes is het helemaal een ramp.
sintermetaal zonder veren is alleen voor de race:
[img]http://www.advancedclutch.com/v3/images/XDiscPhoto.jpg[/img]
sintermetaal met torsie veren gaat nog:
[img]http://www.mecaparts.com/Cinematique/kit.gif[/img]
sintermetaal met torsie veren en radiale veren koppelt als normaal. (heb geen plaatje)
Kawe bouwt ze voor je om. Vraag maar bij de brezan.
Nieuwe zware schotelveer en het plaatsen van 2 ringen sintermetaal op mijn sachs koppeling kostte iets van fl 400. (heb het vorig jaar gedaan, vandaar fl

-
- Contacteer:
Het stukje van Serge kan ik me goed in vinden. Natuurlijk ken ik het verschil wel tussen een sportkoppeling of een echte aan/uit jetser, ik denk niet dat iemand die in zijn straatauto plaatst. Maar leg mij maar eens uit waar jij je winst pakt met een sportkoppeling??? Iemand die goed sportief schakelt/koppelt wint er niks mee. Omdat beide koppelingen het vermogen over kunnen brengen. Beide moeten eerst even slippen. De een heeft een wat zwaarder en korter pedaal, maar hoe lang duurt het voordat een normale koppeling opkomt, geen eeuwen. Jouw koppeling duwt wat harder, maar dat hef jij bij het koppelen op door harder op het pedaal te duwen. Als jij het pedaal helemaal lost laat duwt hij harder, da's waar. Maar aangezien de standaard hard genoeg duwt win je niks...
Gijs
PS: Iedereen zijn eigen mening, maar dit soort dingen valt bij mij onder de categorie 'placebo'-effect....
Gijs
PS: Iedereen zijn eigen mening, maar dit soort dingen valt bij mij onder de categorie 'placebo'-effect....
Bezemer Rally Team
-
Daar heb je helemaal gelijk in.
Je wint er eigenlijk niks mee, maar sommige mensen vinden het leuk om te hebben.
Bij mij zat het er al op toen ik de auto kocht.....dus jáhh
Maar je zal er in ieder geval niet veel mee winnen, als je er iets mee wint.
Maar dit is inderdaad iets wat per persoon anders is.
Gr
Serge
Je wint er eigenlijk niks mee, maar sommige mensen vinden het leuk om te hebben.
Bij mij zat het er al op toen ik de auto kocht.....dus jáhh

Maar je zal er in ieder geval niet veel mee winnen, als je er iets mee wint.
Maar dit is inderdaad iets wat per persoon anders is.
Gr
Serge
en sommigen hebben ietsjes meer koppel, zodat de standaart koppeling nogal snel het grijze archief in kan. Das bij een r5at of een r4at nogal snel het geval. Daar trekt de standaard koppeling het al niet meer bij zon 0.7 barConfusedsb schreef:Daar heb je helemaal gelijk in.
-
- Contacteer:
En dan heb je mijn toestemming om er een sportkoppeling in te knallen
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
-
hahahahaha
Veel Suc6
GRTZZ

Veel Suc6
GRTZZ
dus de conclusie is monteer de sachs koppeling die iets sterker is dan standaard maar vervang die ook maar om de 1.5jaar wat een gelul zeg mannen komaan jullie kunnen toch wel iets beters verzinnen zeker

ff off topic bedankt bas voor de usericon next meeting we drink bengian beer(JUPILER)groetjes
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Contacteer:
jupilee is okee olee oleee
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
een sport koppeling heeft alleen nut als je meer
pk`s uit je blok sleurt .
dwz dat door het gestegen motor vermogen je standaard
koppeling het niet meer aan kan en dus gaat slippen.
dit gebeurt dan in elke versnelling als je bijvoorbeeld vol gas trapt.( zelfs met een nieuwe standaard koppeling).
ik heb zeer goede ervaring met een koppelings plaat
van sintermetaal met veren.
deze plaat werkt dan wel samen met een nieuwe drukgroep en druklager.
gaat echt perfect en nooit meer af.
vr/gr mark b
pk`s uit je blok sleurt .
dwz dat door het gestegen motor vermogen je standaard
koppeling het niet meer aan kan en dus gaat slippen.
dit gebeurt dan in elke versnelling als je bijvoorbeeld vol gas trapt.( zelfs met een nieuwe standaard koppeling).
ik heb zeer goede ervaring met een koppelings plaat
van sintermetaal met veren.
deze plaat werkt dan wel samen met een nieuwe drukgroep en druklager.
gaat echt perfect en nooit meer af.
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Heb je misschien meer info?? Mijn koppeling trekt het vermogen namelijk niet. En ik wil wel een andere koppeling monteren,nieuwe stnd moet het kunnen houden maar wil toch een beetje mijn oogjes open houden voor eventueel toch een sterkere.robert schreef:indeed.Michel S. schreef:Ik denk dat jij in de war bent met race koppelingen. Sintermetaal. Ook wel bekend als aan/uit koppeling. Die rijden inderdaad niet fijn, en zonder torsie veertjes is het helemaal een ramp.
sintermetaal zonder veren is alleen voor de race:
[img]http://www.advancedclutch.com/v3/images/XDiscPhoto.jpg[/img]
sintermetaal met torsie veren gaat nog:
[img]http://www.mecaparts.com/Cinematique/kit.gif[/img]
sintermetaal met torsie veren en radiale veren koppelt als normaal. (heb geen plaatje)
Kawe bouwt ze voor je om. Vraag maar bij de brezan.
Nieuwe zware schotelveer en het plaatsen van 2 ringen sintermetaal op mijn sachs koppeling kostte iets van fl 400. (heb het vorig jaar gedaan, vandaar fl)
Weet je of mijn koppeling ook versterkt kan worden en wat dat moet kosten?? Gaat om een 21T.
alvast bedankt.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Nouw ik heb het handeltje naar de brezan gebracht, die stuurde het op naar KAWE. Ik wou dat eigenlijk liever zelf doen vanwege korte communikatie kanalen.Michel S schreef:Heb je misschien meer info??
Brezan wou mij het adres van hun koppelings-doctor niet geven (bekend concept). Ik heb afgesproken dat ik ze de volgende dag, bij de brezan dus, zou bellen over de mogelijkheden.
Die waren legio. Ik kon kiezen hoe zwaar de veer werd. Dus in de trand van: 1.5 keer zo zwaar als degene die erin zit. Men kon zelfs 2 veren erin zetten. En ik kon het friktiemateriaal kiezen. Dus sintermetaal svp

2 dagen laten had ik alles weer in handen.
En de exacte prijs hangt natuurlijk af van wat ze doen. Ik heb ook nog eens het geluk van 30% brezan korting. Nouja geluk, dat krijg je alleen als je heulveul spulle koopt. Dus omzet draaien ze door mij toch wel. Trouwens een gentlemen vraagt niet naar de prijs.
Ik verdenk zelfs dat onze beroemde MECAPARTS ook bij KAWE inkoopt. Dit omdat: een r5at heeft 2 maten koppeling (18 en 19 cm). Mecaparts kent maar 1 maat, en.... kawe ook maar 1. Toeval??
Ook leuk: vraag eens aan folkert wat&waar hij gedaan heeft. Hij nl net een heul speciaal friktiemateriaaltje op zijn koppeling laten zetten. En daar schijnt hij nogal veel sterker van te worden.
Dat gaan we vant weekend trouwens zelf waarnemen.

Kawe BVrobert schreef:Nouw ik heb het handeltje naar de brezan gebracht, die stuurde het op naar KAWE. Ik wou dat eigenlijk liever zelf doen vanwege korte communikatie kanalen.Michel S schreef:Heb je misschien meer info??
Brezan wou mij het adres van hun koppelings-doctor niet geven (bekend concept). Ik heb afgesproken dat ik ze de volgende dag, bij de brezan dus, zou bellen over de mogelijkheden.
Die waren legio. Ik kon kiezen hoe zwaar de veer werd. Dus in de trand van: 1.5 keer zo zwaar als degene die erin zit. Men kon zelfs 2 veren erin zetten. En ik kon het friktiemateriaal kiezen. Dus sintermetaal svp![]()
.
2 dagen laten had ik alles weer in handen.
En de exacte prijs hangt natuurlijk af van wat ze doen. Ik heb ook nog eens het geluk van 30% brezan korting. Nouja geluk, dat krijg je alleen als je heulveul spulle koopt. Dus omzet draaien ze door mij toch wel. Trouwens een gentlemen vraagt niet naar de prijs.
Ik verdenk zelfs dat onze beroemde MECAPARTS ook bij KAWE inkoopt. Dit omdat: een r5at heeft 2 maten koppeling (18 en 19 cm). Mecaparts kent maar 1 maat, en.... kawe ook maar 1. Toeval??
Ook leuk: vraag eens aan folkert wat&waar hij gedaan heeft. Hij nl net een heul speciaal friktiemateriaaltje op zijn koppeling laten zetten. En daar schijnt hij nogal veel sterker van te worden.
Dat gaan we vant weekend trouwens zelf waarnemen.
Grundelstr 1
8102HT Raalte
Tel : 0572 345999
Fax : 0572 345922
Rubriek : Rem- en frictiematerialen
Deze toevallig???
Maar wat kan ik het beste nemen. Wilde eens bellen ervoor. Maar ik heb al contact gehad met Brezan, maar die zeiden helemaal geen woord over koppeling voorzien van sterker frictie spul. Dus ja.
Zelf zat ik te denken aan veer 1.5 keer zo sterk en een goed frictie materiaaltje. Sintermetaal wil ik wel doen, maar in hoeverre is er dan nog gewoon mee te rijden???
Want de auto wordt ook nog wel eens uitgeleend. Aan mamaa b.v.
En het moet niet zo zijn dat ze de koppeling op laat komen en het ding schiet vooruit.
Dus vandaar dat ik advies vraag.
Als jij jouw huidige koppeling laat opleuken dan heeft hij radiale en torsieveren duzzz...koppelt hij als nomaal. Maar als je er een 1.5 keer zo zware veer in laat zetten danneehhh mja gaatie 1.5 keer zo zwaar.robert schreef:sintermetaal met torsie veren en radiale veren koppelt als normaal.
ik denk dat dat het goeie adres is. Het klonk door de telefoon al wel erg oost-hollands.
denks, adres voor in mijn archief.
Remservice Utrecht kan het ook doen geloof ik .....
there is no spoon.
Ik heb effe gebeld, en zij deden dus inderdaad koppelingen versterken. Voor wat ik wilde deden zij mij aanraden om er sinterringen op te zetten. Was rond de 40% wat ik dan meer aan vermogen aankon. Kosten ervan waren 168 euro netto.robert schreef:Als jij jouw huidige koppeling laat opleuken dan heeft hij radiale en torsieveren duzzz...koppelt hij als nomaal. Maar als je er een 1.5 keer zo zware veer in laat zetten danneehhh mja gaatie 1.5 keer zo zwaar.robert schreef:sintermetaal met torsie veren en radiale veren koppelt als normaal.
ik denk dat dat het goeie adres is. Het klonk door de telefoon al wel erg oost-hollands.
denks, adres voor in mijn archief.
Dus effe alles opschrijven wat ik wil en wat noodzakelijk is en dan kijken wat ik het beste kan pakken. Heb namelijk geen budget tot over mijn oren.
dus effe kijken hoe en wat.