Ok ik heb dus sinds kort een rvs pijp van voor tot achter GEEN middendemper alleen een einddemper.
Eindemper is van Sebring is een 110 dia. en komt van een peug 1.9 GTI.
Nu komt het er komt een geluid uit alsof ons moeder aan het stofzuigen is het enigste geluid waar nog een beetje mee valt te patsen is het afblazen via de turbo(dumpvalve)
Dus wat moet ik doen om een beetje brute sound eruit te krijgen en waarom lukt dat niet met deze.
Oh ja diameter van de pijp naar achter is hetzelfde ale org. misschien iets groter maar zeker niet kleiner.
Greetz Dennis
geen brute sound
Is de einddemper nieuw?
Dan kan het zijn dat deze nog moet inbranden. Een vriend van mij had dat ook en na een km of 1000 begon de uitlaat pas wat geluid te geven, wat nu na een km 5000 een heel mooi donker geluid geeft.
Niet nieuw verkeerde einddemper, is dan denk ik niet geschikt voor jou auto
Dan kan het zijn dat deze nog moet inbranden. Een vriend van mij had dat ook en na een km of 1000 begon de uitlaat pas wat geluid te geven, wat nu na een km 5000 een heel mooi donker geluid geeft.
Ik heb van de week ook mijn uitlaat aangepast
Ik had een magnex systeem met 1 eindemper. Heb hem nu voor de demper afgeslepen en een stuk rechte rvs buis eraan gelast. Omdat een pijpje van 53 mm er nogal iel uitziet hebben we er toen maar een eindpot van 115 mm opgelast. Dit allemaal van gepolijst rvs.
Looks
maar klinkt nog beter. 

Ik had een magnex systeem met 1 eindemper. Heb hem nu voor de demper afgeslepen en een stuk rechte rvs buis eraan gelast. Omdat een pijpje van 53 mm er nogal iel uitziet hebben we er toen maar een eindpot van 115 mm opgelast. Dit allemaal van gepolijst rvs.
Looks

5 GT Turbo '88 GT5
Hmmm, had 3 jaar geleden via Veban Rijswijk een komplete Peco BB4 2" systeem erop laten zetten, DIREKT vreselijk BRUUT geluid en nog steeds.... vind het ook heerlijk die NIEUWE geur van zo'n nieuw systeem.. yum, alsof je in een nieuwe auto zit...Mickael schreef:Is de einddemper nieuw?
klopt maar dan heb je het over een Peco!! (leuk spul heeft liek er ook onder der clio zitten)turboman schreef:Hmmm, had 3 jaar geleden via Veban Rijswijk een komplete Peco BB4 2" systeem erop laten zetten, DIREKT vreselijk BRUUT geluid en nog steeds.... vind het ook heerlijk die NIEUWE geur van zo'n nieuw systeem.. yum, alsof je in een nieuwe auto zit...Mickael schreef:Is de einddemper nieuw?
maar dit is sebring
Edit)typgeit euh fout

-
je hebt waarschijnlijk een dichte achterdemper een apsorbtiedemper toch heb hiermee toch een gelukgehad want je wordt gek na twee weken brommen hoor ik heb sinds gisteren een devil spruitstuk en een katvervanger en pijp van voor naar achter en ook een sebring absorptiedemper en er komt toch een bruut geluid uit allleen gelukkig alleen als je demotor aanspreekt mbv het gaspedaal
if it isn't possible it is not impossible
-
check my signature
if it isn't possible it is not impossible
Keb dus een Sebring auspuff maar ik kon er gewoon doorheen kijken dus ik weet niet onder welke catogorie die demper valt dan maar het leek mij dat dat toch eigelijk wel een brute sound moest geven
Maar is ie nieuw of nie??Dennis 5GTT schreef:Keb dus een Sebring auspuff maar ik kon er gewoon doorheen kijken dus ik weet niet onder welke catogorie die demper valt dan maar het leek mij dat dat toch eigelijk wel een brute sound moest geven
Zo ja ga RIJDEN en een eind, lange ritten zijn het beste om een uitlaat in te branden. Zo nee euh euh dan weet ik het niet.
Je kunt het proces versnellen door de einddemper vanonder de auto te halen, vol te gieten met brandspiritus en zodoende het isolatiemateriaal uit je demper te branden. Uit ervaring weet ik dat het lang duurt en dat je uitlaat er natuurlijk niet echt mooier op wordt, maar het werkt wél.
Dus....je wilt een brute sound voor R5GTT.
Ik heb mij een Devil uitlaat aangeschaft van voor naar achter zonder middendemper.
Dit maakt ASOCIAAL hard (maar mooooooi) geluid.
Ik krijg wel trobbels met de politie denk ik, dus ik ga er nog een middendemper tussen lassen.
Ik stond naast een BMW M3 voor het stoplicht met 2 patsertjes er in en die gast laat m effe revven..brrroem..dus ik ook 1x..BRRRRRRWWWAAAOOOEMMMM!!. zie ik ineens 2 koppies angstig opzij kijken...resultaat..ze durfden niet meer...mwahahah.
Echt wil je problemen met de cops..koop een demperloze Devil. je weet niet wat je overkomt.
meer info:
niezink@improve-tuning.nl
Ik heb mij een Devil uitlaat aangeschaft van voor naar achter zonder middendemper.
Dit maakt ASOCIAAL hard (maar mooooooi) geluid.
Ik krijg wel trobbels met de politie denk ik, dus ik ga er nog een middendemper tussen lassen.
Ik stond naast een BMW M3 voor het stoplicht met 2 patsertjes er in en die gast laat m effe revven..brrroem..dus ik ook 1x..BRRRRRRWWWAAAOOOEMMMM!!. zie ik ineens 2 koppies angstig opzij kijken...resultaat..ze durfden niet meer...mwahahah.
Echt wil je problemen met de cops..koop een demperloze Devil. je weet niet wat je overkomt.
meer info:
niezink@improve-tuning.nl
-
- Moderator
- Car: MB
ik heb ook een demperloze Devil onder mijn GTT, maar heb nog geen last met de politie gehad. Hij geeft idd een (asiocaal) hard geluid, en als je politie tegenkomt moet je gewoon het gas niet los laten

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
diegene die naar de meeting in bodegraven zijn geweest afgelopen vrijdag hebben ook die franse gtt gezien, naar bodegraven toe reed ik en die uitlaat die eronder zat maakte af en toe hele vette geluiden, ik geloof van het merk scorpion ofzo heeel vet geluid vind ik..
-
- Contacteer:
Om een goed geluid te krijgen moet je wel een dempertje hebben op maat dus niet een van een peug.Dennis 5GTT schreef:Eindemper is van Sebring is een 110 dia. en komt van een peug 1.9 GTI.
Zet er dan een devil of een peco BB4 onder bij sebring heb je ook nog keus uit twee verschillende sounds.