Verlichting veranderen achter tellers

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
TheFinz

Heeft iemand zijn clio ('94) dahboard wel eens zover uit elkaar gehaald, dat hij kon zien welke lampies hierin zitten achter de tellers?

Ik was van plan de lampjes te vervangen door blauwe led's maar voor ik alles open sloop en niet meer terug krijg..... :( graag iemand die daar wel het lef voor heeft gehad. Of dit wellicht al gedaan heeft.. 8)

Kom je nog schokkende dingen tegen??? die je niet meer makkelijk terug krijgt o.i.d?

of dingen waar je op moet letten bij het demonteren?

alvast bedankt!!! :D
Marcel dLC

Ik heb rood licht achter mijn tellers i.p.v. oranje. De lampjes zijn trouwens gewoon wit hoor, de kleur komt door de (oranje) lichtgeleiders of door de folie gebruik in de tellerplaten.
Voor meer informatie kijk op http://www.cockpitdesign.nl, die gast (trouwens ook een bezoeker hier) heeft mijn tellerplaten gemaakt.

Gr. Marcel
Bart V

dat super ''volkswagen'' blauw werkt toch met neonj lampjes???? als je die kleur blauw wilt krijgen en zo helder, moet je volgens mij speciale neonlampjes hebben. de kunsttof platen achter je tellerfolie heeft is oranje. Als je dat blauw of transparant wilt krijgen moet je op 1 of andere manier een transparant plaatje kunstof maken en da vervangen voor dat oranje gekleurde plastic plaatje. hoop gekloot maar zeker niet onmogelijk volgens mij.

mazzel
MyZ

Ben zelf nu meteen nieuw projectje bezig:

Het gaat om een laagje fosfor dat oplicht bij 110v@700 hz. Bijpassend is een speciale voeding nodig die 5v gelijkspanning transformeert naar 110v wisselspanning, ongeveer 700 hz. Dit materiaal wordt al veel gebruikt bij telefoons en andere lcd displays. Het voordeel is dat het 0,5mm dun is, buigbaar en het licht perfect verdeeld wordt. Nadeel, behoorlijk prijzig en je hebt een beetje elektrotechnische kennis nodig.

Het is nog niet af, maar zodra het af is zullen de foto's wel online komen.
Riël
Über-Spammer

Als je dat blauw of transparant wilt krijgen moet je op 1 of andere manier een transparant plaatje kunstof maken en da vervangen voor dat oranje gekleurde plastic plaatje. hoop gekloot maar zeker niet onmogelijk volgens mij.

mazzel
Kan ook de hele oranje zooi eruit laten :)
Marcel dLC

Voor de lichtverdeling zul je dan toch wel iets moeten maken van transparant kunststof ofzo.
Dat met die fosfor wil ik zekers wel een plaatje zien als het af is, lijkt me zeer cool!
Plaats reactie