Wie heeft er ervaring met Flash 5 (iCard)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ben

Is er iemand die hier ervaring heeft met flash 5? Ik moet nml een iCard maken. Maar geen idee hoe...

hier een voorbeeldje:
link
Jeroen
Contacteer:

Flash 5.0 is vrij ingewikkeld.

Als je snel een simpele flash animatie wil maken, kun je beter swish gebruiken.

Hier kun je hem downloaden:

http://www.swishzone.com

Dan krijg je een demoversie, hoe je die aan de praat krijgt moet je zelf maar ff uitzoeken. :wink:
RickGT TURBO
Contacteer:

Effe een search doen op astalavista.box.sk

Maar swis is niet het meest stabiele progje..... Dus goed saven.
(hangt natuurlijk van je werk omgeving af)
Verder is flash niet heel erg moeilijk. Je moet gewoon effe 2 dagen de tijd nemen om de 20 cursusjes door te nemen die er bij zitten. En dan kan je wat simpels maken.

Adobe Go Live motion is wat dat betreft veel leuker :)

De vraag gaat over I-card...
Ben

Het gaat me er meer om dat ik hem als een executable kan saven

zoals met die link...

Het moet een business visite kaartje en nieuwe products introductie kaartje worden voor de mail list.

Ik haat alleen flash. Daarom zocht ik iemand die me er doorheen kan loodsen. :D
Matijs
Contacteer:

Rick heeft gelijk, als je even die lessen doorneemt die er bij zitten ben je in een middagje aan de gang. Dan maak je wat leuks en exporteer je dat in een projector. Dat is dus zo'n executable die het dan op elke computer doet. Sim-pel
Marcel dLC

Ach zo moeilijk is het niet, kijk maar eens naar de link naar mijn rtc-pagina hieronder...was zo' n 2 uurtjes werk, wel gemaakt met Flash MX trouwens.
Als je er even voor gaat zitten heb je het zo door
RickGT TURBO
Contacteer:

Ben schreef:Het gaat me er meer om dat ik hem als een executable kan saven

zoals met die link...

Het moet een business visite kaartje en nieuwe products introductie kaartje worden voor de mail list.

Ik haat alleen flash. Daarom zocht ik iemand die me er doorheen kan loodsen. :D
Ben ik wil niet vervelend doen maar je bent op stage.... De bedoeling is dat je hier dus wat van leert :)

Ik weet niet precies hoe het zit met die i-card. Maar van een swf een executable making is echt rete simpel.
Gewoon swf-je lanceren via je file explorer en dan heb je gewoon een optie in je submenu om een executable te maken.

Maar het lijkt me dat je dat niet wilde.
Tom
Moderator
Car: MB

flash 5 is een zeer leuk programma'tje. Jammer dat het alleen in het begin zeer onoverzichtelijk lijkt, maar na een aantal uren flashen wordt het al een stuk beter.

Het enige wat ik wel een nadeel vind (als je het eenmaal kunt is het niet meer zo'n nadeel :D ) is dat je in mijn ogen onnodig veel moeite moet doen om een flash filmpje of button in een in frontpage gemaakte site te krijgen (zal die gates wel weer zijn :( ). Flash is namelijk macromedia en frontpage microsoft en dus moet je met html gaan knippen en plakken om het werken te krijgen. Een optie is daarom om ook een programma van macromedia te gebruiken om je site te maken.
RickGT TURBO
Contacteer:

Marcel dLC schreef:Ach zo moeilijk is het niet, kijk maar eens naar de link naar mijn rtc-pagina hieronder...was zo' n 2 uurtjes werk, wel gemaakt met Flash MX trouwens.
Als je er even voor gaat zitten heb je het zo door
Flash Mx is iets simpeler.... Maar flash 5.0 laat je wel gelijk de basis begrijpen als je het leert...
Marcel dLC

Tom schreef:flash 5 is een zeer leuk programma'tje. Jammer dat het alleen in het begin zeer onoverzichtelijk lijkt, maar na een aantal uren flashen wordt het al een stuk beter.

Het enige wat ik wel een nadeel vind (als je het eenmaal kunt is het niet meer zo'n nadeel :D ) is dat je in mijn ogen onnodig veel moeite moet doen om een flash filmpje of button in een in frontpage gemaakte site te krijgen (zal die gates wel weer zijn :( ). Flash is namelijk macromedia en frontpage microsoft en dus moet je met html gaan knippen en plakken om het werken te krijgen. Een optie is daarom om ook een programma van macromedia te gebruiken om je site te maken.
Oplossing: Macromedia dreamweaver gebruiken. Is sowieso veel beter dan Frontpage, of natuurlijk alles met de hand programmeren.
Tom
Moderator
Car: MB

Marcel dLC schreef: Oplossing: Macromedia dreamweaver gebruiken. Is sowieso veel beter dan Frontpage, of natuurlijk alles met de hand programmeren.
klopt, heb dreamweaver ook, maar gebruik nog alleen frontpage op het moment
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ten eerste frontpage sucks --->> use dreamweaver 4.0
en je moet maar eens zoeken op internet naar flash tutorials. daar wordt stap voor stap uitgelegd wat flash is er hoe je iets maakt.
Ben

Ik ga morgen die tutorial wel door werken... :-* Ik heb er gewoon geen zin in. Komt omdat flash me totaal niet interesseerd.
Plaats reactie