Ombouw grijs naar geel

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hoe bouw ik mijn renaultje van een grijs kenteken naar een geel.

Welke exacte eisen zijn er voor nodig.
Bijv. ik heb iets gehoord dat je remmen aan moet passen op 4 pers.

Greetz Dennis
Anonymous

Bedenk je wel dat je nog de BPM waarschijnlijk moet betalen, dit een aantal % van de van de nieuwwaarde van de auto, ik weet niet hoeveel die precies is, mij stond bij iets van +/-3000 gulden op een auto van +/-19000 (guldens btw) zou dus moeten zijn.... 15 % ?? maar dat zal wel niet juist zijn. IIG denk daar eerst even aan want het is dus nogal prijzig. De rest kun je opvragen bij de RDW neem ik aan :)
Turbo-Peer

Ik heb zelf een GTT op grijs kenteken (ook al moet je voor geel betalen) :(
Volgens mij hoef je de remmen nie aan te passen. Die zijn hetzelfde als de remmen bij een "gele-GTT", en voor zover ik weet is ook de verdeling over de voor- en achter-remmen gelijk.
Verder heb ik er ook aan gedacht om mijn auto om te bouwen naar geel, dus met achterbank. Das nie doorgegaan omdat er nou een ICE-installatie in zit. :D
Ik heb de rdw wel een keer gemaild en toen kreeg ik inderdaad te horen dat ook de belastingdienst dan nog geld wil zien van je vanwege de BPM. De kosten bij de rdw zelf zijn 36,60 euro voor het keuren en 15,85 euro voor het wegen. Bedenk ook wel dat het wegen nadelig kan zijn, aangezien de GTT al op 848 kilo zit (dus tegen de 850 grens)
Hoeveel je aan BPM-naheffing moet betalen weet ik zo niet.
Mocht je meer info willen:

RDW: info@rdw.nl
belastingdienst BPM-aangiftepunt: 0800-0749
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Plaats reactie