Wat word er bij een normale revisie vervangen ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Serge1916V

Jong&lui,

Wat word er bij een normale revisie vervangen ?
De krukas lagers, nokkenas lagers ?? Koppakking, zuigerveren, zuigers ?? kleppen ?? als ze speling hebben, kleprubbers worden ook vervangen.
zuigerstangen ? 8)

Gr
Serge
Riël
Über-Spammer

slechte onderdelen. Soms meer, soms minder.
jeroen.k

antwoord is vrij simpel alles wat kapot is :lol:
als ze dingen nog kunnen gebruiken of repareren worden ze vaak niet vervangen. Als je een auto hebt die op loodhoudende benzine rijdt moet je meteen ff je kleppen laten harden! Scheelt weer in de brandstofprijs!

edit: alle pakkingen sowieso trouwens, want ze halen je motor uit elkaar, dus dat moet wel! Tis alleen nog wel een verschil of ze de in- en uitlaat kanalen ook doen, meestal niet volgens mij!
Serge1916V

Jaaa dúh!! :)
Maar je kan je blok compleet riviseren en "half" zeg maar.
Wat bedoelen ze dan met compleet ??
Doen ze dan heel de inhoud vervangen door nieuwe onder delen ?? En wat als ze de motor dan "half" reviseren ?

Grts
robert

na complete revisie issie weer als nieuw,
na halve revisie kannie er weer een tijdje tegen.

het hangt r een beetje vanaf wat je aantreft.
jeroen.k

Ze gebruiken sowieso zo min mogelijk nieuwe onderdelen bij een revisie! Het ligt ook een beetje aan de prijs natuurlijk.
Serge1916V

Klopt ja,
Ze halen eerst je blok uit elkaar en dan bekijken ze wat er allemaal gevangen word.
Hoe meer delen verrot zijn hoe meer er moet worden vervangen, logisch ja.

Mijn motor loopt nog perfect, alleen hij is niet meer zo snel en hij verbruikt olie en volgens mij ook een beetje koelvloeistof, dus dat al wel de koppaking zijn.

Maar buiten dit, weet iemand wat er gemiddeld bij een motor die 160000 heeft gelopen moet worden vervangen ??

Thnx

Gr
Serge
jeroen.k

Aan de motor? Ligt aan je rijgedrag! Verder weet ik wel dat je kunt rekenen op wiellagers, evt. aandrijfassen, eigenlijk het lager gebeuren sowieso. Aan de motor ligt het er puur aan hoe er mee gereden is en hoe hij/zij onderhouden is.

edit: mijn motor heeft ook al meer dan 160.000 gelopen en er zijn hier vast wel mensen met hogere km-standen, dan kan je motor nog wel perfect zijn hoor. (beetje compressieverlies enzo, maar niet kapot)
Serge1916V

Het ligt inderdaad hoe ermee gereden is en hoe die onderhouden is.
De motor is ook niet kapot en ik hoor ook geen bijgeluiden. Maarja, wel compressieverlies volgens mij.
Plaats reactie