21T heeft geen lambdasonde terugkoppeling. Zit er nu wel in, zodat ik hem een beetje in de gaten kan houde, maar zit er standard niet in.
Maar wat betreft de temp. Er zit een temp meter in de elleboog boven de gasklep. Dus hij zal de temp wel meten. Hoe nauwkeurig dat is, geen idee. Maar een verschil van 40 en 20 graden zal die toch wel meten en ook daarop corrigeren. Of zie ik dat fout??
Nou reken maar dat je regeleenheid van je J7R motor een terugkoppeling van de lamdasonde heeft.
Robert bedoelt niet iets wat jij af kunt lezen (ook een vorm van feedback !), maar de terugkoppeling naar de regeleenheid.
Dit zodat de motor in deellast-situaties in closed-loop kan draaien. Stationair en vollast draait de regeleenheid in open-loop, enerzijds omdat de motor af zou slaan en anderzijds omdat de motor zijn maximaal koppel/ vermogen niet kan ontwikkelen (iets rijk of bij sommige motoren iets arm).
Dit noemen we een REGELING, dan vindt er achteraf controle plaats over de wijziging die de regeleenheid aan de hand van parameters in een kenveld doorvoert. Indien we praten over een BESTURING vindt er achteraf geen controle plaats.
Een duidelijk verschil !
O ja, voor de evt. ontbranding van 50/50 water-alcahol koelvloeistof. Er zit al blusmiddel in het mengsel zelf
Oh ja: doe mij maar een Impreza 22B STi, nog net ff sneller

(Lancia aanhang--->>>

NIET SLAAN AUW AUHWW)
May the force be with you...