Iemand ervaring met ombouw "grijs kenteken"

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jesper16v
Contacteer:

Iemand??

Ik heb al info opgevraagd bij CBM en ze sturen info op maar zou het uberhaupt wel kunnen bij een clio 16v??

[misschien lekker maak modus]
Als het kan heb ik waarschijnlijk een heel interieur (alleen zitplaatsen dan..)(perfecte staat) te koop! :wink:
[/misschien lekker maak modus]

Gr.
JP
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dus jij wil je Clio op een grijs kenteken zetten??
Of lees ik het nu verkeerd?
Dat gaat je niet lukken, tenzij je je dak verhoogd, en de auto langer maakt en de zijruiten dichtplakt.
Bel de RDW maar eens voor info.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jeroen
Contacteer:

Heb je nu een grijs kenteken en wil je die ombouwen naar een geel kenteken, of heb je een geel kenteken en wil je die ombouwen naar een grijs kenteken ???

Het laatste zal niet gaan, het eerste is niet moeilijk.

Achterbank plaatsen, de boel laten wegen, opnieuw laten keuren bij de RDW en klaar is Jesper.
Achteruiten hoeft volgens mij niet maar is wel mooier natuurlijk.
Jeroen
Contacteer:

Hey Chris, jij ook hier :lol:
Armando

Jesper.. Leg even uit snap het niet..

mvg Armando
Anonymous

Chris schreef:Dus jij wil je Clio op een grijs kenteken zetten??
Dat gaat je niet lukken, tenzij je je dak verhoogd, en de auto langer maakt en de zijruiten dichtplakt.
Kan zeerzeker wel, als er ooit een Clio geweest is die zo geleverd is, kunnen ze er nooit omheen. Je moet de auto zo maken dat ie er geen achterbank in hoeft enzz enzzz. Het probleem is alleen dat je altijd voor geel blijft betalen omdat je de liters niet haalt zoals Chris al eerder zegt. Het heeft dus geen nut :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Matthijs schreef:
Chris schreef:Dus jij wil je Clio op een grijs kenteken zetten??
Kan zeerzeker wel, als er ooit een Clio geweest is die zo geleverd is, kunnen ze er nooit omheen. Je moet de auto zo maken dat ie er geen achterbank in hoeft enzz enzzz. Het probleem is alleen dat je altijd voor geel blijft betalen omdat je de liters niet haalt zoals Chris al eerder zegt. Het heeft dus geen nut :)
Ja hehe, natuurlijk mag je de achterbank eruit halen als je dat wilt maar dat was niet echt de vraag volgens mij. Hij wil hem, als ik de vraag goed lees echt op grijs kenteken gaan zetten, en dat gaat nooit lukken.

Vroeger kon je wel elke willekeurige auto op grijs kenteken kopen. Maar ik dacht in 1993, zijn die wetten veranderd, en moet je inderdaad een aantal liters in de auto kwijt kunnen. Dus dan krijg je dus autootjes als Combo's/Kango's/Partner's etcetc.
Als je nu een Clio16V op grijs kenteken zou kopen, dan betaal je gewoon voor een met geel kenteken.
Maar, als je de eerste eigenaar bent, dus je hebt in 1991 bijvoorbeeld een Clio16V op grijs kenteken nieuw gekocht, dan betaal je nu nog wel voor grijs. Maar als hij hem zou verkopen, dan betaald de nieuwe eigenaar geel.

Best ingewikkeld allemaal. Voor meer info kun je de RDW bellen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jesper16v
Contacteer:

Ik wil em dus van GEEL naar GRIJS.
Ik heb nu ook info opgevraagd bij het "CBM" als ik die binnen heb laat ik het weer weten.

Stel: het kan dan doe ik mijn hele interieur uit de auto. 2 kuipstoelen voor en achter netjes afwerken. (muziek e.d.)

Mijn idee was eigenlijk om goedkoper te rijden. Niet dat ik het nu niet kan betalen. Maar ja, ik blijf toch een Nederlander he!! ;)
Jesper16v
Contacteer:

YEAH DIE_HARD!!!!! TERROR!!!! >-) :lol: :p :D 8) :)
Armando

Dan is je interieur bij deze verkocht... :lol:
Jesper16v
Contacteer:

Dat dacht ik al :lol:
Armando

Wie wil jou interieur nou niet.. Zie je heel zelden had alle kleuren al gezien behalve dat blauwe vloekt ook niet zo..
Anonymous

het dichtplakken van je ruiten is niet meer nodig
Armando

Wat een mooie naam Martijnanus :D
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Jesper16v schreef:Ik wil em dus van GEEL naar GRIJS.
Heeft dus geen zin, zie post van Chris
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
turborap

4 jaar geleden was ik bij de douane voor mijn GTT uit Belgie, daar was ook een gast die zijn auto had omgebouwd naar grijs: hij had het dak 20cm verhoogd.
Probleem was dus dat die douane mannen met een meetlint de afmetingen van je laadruimte nameten; bleek dus het dak 2 cm te laag :D
Jeroen
Contacteer:

Wat scheelt nu helemaal als je een benzine auto op grijs kenteken zet, 3 x nix.

De bpm krijg je echt niet meer terug en de wegenbelasting scheelt echt niet veel.

Bij diesel en gas scheelt het wel aanzienlijk.
Plaats reactie