Wie weet er of er ergens een Williams Blok te koop is ?
-
Wie weet er of er ergens een Williams Blok te koop is ?
Want ik begrijp dat zo'n blok ook in een 19-16V past, toch ???
Mijn blok is gaar denk ik, dus ben op zoek naar een williamsblok.
grts
Want ik begrijp dat zo'n blok ook in een 19-16V past, toch ???
Mijn blok is gaar denk ik, dus ben op zoek naar een williamsblok.
grts
-
Succes....
Wellicht moet je in het buitenland gaan zoeken. Denk toch dat er heeel weinig Willi blokken in nl rondzwerven?!
Wellicht moet je in het buitenland gaan zoeken. Denk toch dat er heeel weinig Willi blokken in nl rondzwerven?!
-
Klopt ja,
Maar je weet nooit, je moet toch ergens beginnen met zoeken.
gr

Maar je weet nooit, je moet toch ergens beginnen met zoeken.
gr
Ik heb een complete willy in de aanbieding....
-
Ik ben eigenlijk alleen naar een blok op zoek.
Want het word, of revisie van het blok of een williamsblok.
Grts
Want het word, of revisie van het blok of een williamsblok.
Grts
Kijk eens hier:
http://www.holtrop-renault-demontage.nl/
Ze hebben weliswaar geen willy blokken, maar wel een 2.0 16v uit de megane (in principe het zelfde blok als die van de Williams)
En verder ook een 2.0 16 v turbo blok
http://www.holtrop-renault-demontage.nl/
Ze hebben weliswaar geen willy blokken, maar wel een 2.0 16v uit de megane (in principe het zelfde blok als die van de Williams)
En verder ook een 2.0 16 v turbo blok

-
Past een meganeblok in een 19 16V ?
Als dat past zonder aanpassingen.......
Een 2.0 16V van een megane is ook wel goed ja.
Thnx

Als dat past zonder aanpassingen.......
Een 2.0 16V van een megane is ook wel goed ja.

Thnx
Volgens mij (maar correct if i'm wrong) is de 2.0 16v uit de Mégane Phase I hetzelfde blok als die van de Clio Williams.
-
Want die F 16 blokken F7P
Die zijn toch hetzelfde als de clio 16V ??
Of niet ?
Of niet ?
-
'Bijna hetzelfde' geloof ik. Op de ciliderinhoud, spruitstuk & kat na.Confusedsb schreef:Want die F 16 blokken F7P
Of niet ?
Een 2.0 16v blok van een Megane is ook vergelijkbaar met een Willi. Maar exacte kopieen zijn het niet...daarvoor zal je ff bij een expert moeten informeren.
-
De 1.8 16V van een clio en een 19 hebben allebei precies dezelfde inhoud 1764 cc
en allebei 137 pk 158 koppel.
Dus precies hetzelfde, toch ??
Ziet er trouwens ook hetzelfde uit.
Iemand die hier mee over weet ?
en allebei 137 pk 158 koppel.
Dus precies hetzelfde, toch ??
Ziet er trouwens ook hetzelfde uit.
Iemand die hier mee over weet ?
-
Denk het wel, want die hebben ook de rest hetzelfde.
Elec ramen en de rest is gewoon hetzelfde, alleen een andere auto dus.........
Grtz
Thn x
Elec ramen en de rest is gewoon hetzelfde, alleen een andere auto dus.........

Grtz
Thn x
Onderblok = zelfde, cilinderkop= anders. Enige oplossing is overzetten van de cilinderkop. Inlaatkanalen zijn anders bij de megane. Kabelboom verhaal veroorzaakt dus het probleem dat je de kop niet kunt laten zitten. Inlaatspruitstuk over zetten agat dus niet vanwege de kanalen.
Williams blokken zelf kun je vergeten, nowhere to be found. Schadeauto's worden opgeknapt en als ze al in ond verkocht worden dan zijn ze opgereden. Oftwel niet aan beginnen. Zelfs in belgie zijn de 2l niet meer te vinden.
-
Hmmmm
Dan ga ik ook maar eens op zoek, wie niet waagt wie niet wint.

Dan ga ik ook maar eens op zoek, wie niet waagt wie niet wint.
mm, is het dus niet mogelijk om een megane 16v blok in mijn clio te bouwen? ook niet als ik de megane computer heb?
Het gaat wel maar je zult de kop van een 1800 of de kop van een williams erop moeten zetten. De complete aansturing van de motor van een megane is compleet anders.
als ik de kop van een 16v/williams verander verlies ik dan geen vermogen?, als dat dan zou kunnen heb ik nu een 16v blok te koop 

Kijk williams onderblok=megane onderblok. Renaultnummers zijn hetzelfde dus dat zit goed. Megane levert 150 pk, williams levert 150 pk. Dat zit ook goed. Enige is dat je ipv 185nm maar 175 nm koppel hebt. Met andere woorden; een onderblok van een megane is enige wat je nodig hebt. Let wel, nokkenassen bij een williams zijn ook anders, dus misschien wel iets vermogen minder.
en als ik de kop van een 16v eropzet heb ik denk ik geen 150 pk maar 137?¿, en zijn die williams koppen nog te krijgen en tegen wat voor prijs?, kan ik trouwens ook niet de hele computer van een megane overzetten en de orginele kop behouden.
Ik moet zoiezo meer vermogen hebben en deze manier lijkt me het beste en een goeie basis voor verder tuningsdoeleinden (turbo). Wat moet ik nou stap voor stap vernaderen voor de overbouw?
Ik moet zoiezo meer vermogen hebben en deze manier lijkt me het beste en een goeie basis voor verder tuningsdoeleinden (turbo). Wat moet ik nou stap voor stap vernaderen voor de overbouw?
Foutje 

Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 29 mei 2002 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen 137 pk maar 145 ofzo. Misschien wel iets meer nog. Kop kun je niet laten zitten omdat de hele aansturing anders is. KAbelboom enz gaat niet passen. Meganre heeft een startblokkering, clio niet. Is een heidens karwei. Bij een belgische tuner hebben ze al vaker met succes een dergelijke operatie uitgevoerd. Als je met turbo gaat rijden kun je beste direct een dikkere koppakking er tussen leggen en geen snelle nokkenassen kopen. Als je geen turbo wilt, breng je de kop gewoon weg voor grotere kleppen, inlaatpoorten bewerken, andere nokkenassen enz enz. Kennis van me heeft het zo ook gedaan en rijdt met een goede 190pk rond.
Kan ik als ik m'n clio 16v ecu hou een williams kop op een megane blok zetten en niets veranderen.
Je zult een andere eprom moeten hebben. Je kunt wel de comp gebruiken, geloof ik. Verder hoef je dan niets te veranderen. Weet niet in hoeverre de zijkant van het blok mbt ophanging iets verschilt maar dit kun je dan wel weer overzetten.
Dit wil ik dan zeker gaan doen, weet jij voor hoeveel je een clio 16v blok met 124000 km en perfect lopend inc spruitstuk kan verkopen?
Rond de 1500 gulden. Misschien iets meer, misschien iets minder. Ligt een beetje aan hoe snel je em kwijt moet. Op zich gaan die blokkies redelijk vaak stuk omdat met niet op de olie let. Ga je een kop er los bij kopen??? Megane kop kun je iig weer los verkoipen.
ik zit met mijn auto dus op een langduur projekt. Ik heb dus een clio 16v met schade gekocht ( lichte schade ), m'n vader heeft een schade bedrijf dus dit is geen probleem, nu wil ik er dus een bodykit opbouwen ( de maxi ), en een 20 16v blok. 19 inch, turbo etc ... en ik denk dat mijn auto met 19 inch niet meer zo goed zal trekken en het van m'n broers chamade ga verliezen, ik heb zoiezo meer power nodig!
Jeroen V schreef:ik zit met mijn auto dus op een langduur projekt. Ik heb dus een clio 16v met schade gekocht ( lichte schade ), m'n vader heeft een schade bedrijf dus dit is geen probleem, nu wil ik er dus een bodykit opbouwen ( de maxi ), en een 20 16v blok. 19 inch, turbo etc ... en ik denk dat mijn auto met 19 inch niet meer zo goed zal trekken en het van m'n broers chamade ga verliezen, ik heb zoiezo meer power nodig!
In de bochten ga je het evengoed wel verliezen....

pappies portomonee loopt zo wel erg snel leegJeroen V schreef:ik zit met mijn auto dus op een langduur projekt. Ik heb dus een clio 16v met schade gekocht ( lichte schade ), m'n vader heeft een schade bedrijf dus dit is geen probleem, nu wil ik er dus een bodykit opbouwen ( de maxi ), en een 20 16v blok. 19 inch, turbo etc ... en ik denk dat mijn auto met 19 inch niet meer zo goed zal trekken en het van m'n broers chamade ga verliezen, ik heb zoiezo meer power nodig!

noop de mine jammer genoeg moet alles zelf betalen
maar ik heb op dit moment tijd zat en kan dus veel werken.