mijn 5 gt turbo 86,loopt zeer snel te heet.
ik heb net een nieuwe motor erin gelegd,
dus waterpomp is nieuw.
radiateur is ook nieuw.
ik heb de thermostaat eruit gehaald en in een pan met water gelegd en die ging gewoon open voor dat het water kookte.
verschillende slangen zijn gewoon warm tot heet,
en sommige slangen blijven gewoon koud.
en er komt van de bovenste leiding van het
reservoir geen koelvloeistof terug,dus de turbo wordt ook niet gekoeld.
wat zou dan het probleem kunnen zijn.
motor loopt heel snel heet.
er komt van de bovenste leiding van het
wat zou dan het probleem kunnen zijn.[/quote]
waarschijnlijk heb je een luchtbel in je koelsysteem zitten.deze krijg je er gemakkelijk uit door met je mond op het reservoir druk op te bouwen.(met de motor uit
)als het gelukt is f je mond spoelen :-* :-* .
wat zou dan het probleem kunnen zijn.[/quote]
waarschijnlijk heb je een luchtbel in je koelsysteem zitten.deze krijg je er gemakkelijk uit door met je mond op het reservoir druk op te bouwen.(met de motor uit

daar heb je toch fietspompen voor met een dikke kurk of rubber die in je gat van je reservoir past... Dan bouw je pas druk op... schroefjes van de slangen open, pompen en wachten tot er water uit komt. komt het eruit pas dan is je circulatie rond, schroefjes dicht draaien en starten maar. In je slangen knijpen helpt ook.
misschien een beetje ver gezocht maar je hebt er net een nieuw blok ingehangen, kan ket zijn dat je je thermostaat ook hebt vervangen en er verkeert om in zit dan loopt hij ook heel erg snel heet.
is bij een ander gtt van ons ook gebeurd
is bij een ander gtt van ons ook gebeurd

Je bedoeld de thermostaat in de bovendste radiateur slang ?.
Die had ik laten zitten .
Maar heb hem er staks wel uit gehad.
Heb hem toen met het kopere buisje richting de waterpomp gedaan.
Heb er nu een fietspomp opgehad en er komt nog steeds geen lucht of vloeistof uit de retour slang .
Kan het zijn dat de waterpomp kapot is ??
Die had ik laten zitten .
Maar heb hem er staks wel uit gehad.
Heb hem toen met het kopere buisje richting de waterpomp gedaan.
Heb er nu een fietspomp opgehad en er komt nog steeds geen lucht of vloeistof uit de retour slang .
Kan het zijn dat de waterpomp kapot is ??
-
- Contacteer:
Kan het ook zijn dat je kachelradiateur kapot is?
Als dat zo is dan heb je aardig wat wasser in je auto staan en beslaan je ramen. Dus daar ben je snel genoeg achter. Maar het kan misschien wel zo zijn dat de kachelradiateur verstopt zit.Rene (Mr. TX) schreef:Kan het ook zijn dat je kachelradiateur kapot is?
Ik heb het denk ik gevonden.
Ik heb er een vloeistof gekoelde turbo opzitten,deze hebben een in en uitlaat van koelvloeistof.
Hier zit het probleem,het water komt overal maar kan niet door de turbo stromen .
Er zit zo'n aansluiting van de turbo verstopt.
Ik had nog een reserve liggen en had ff gekeken,ik kon gewoon door de buisjes blazen en bij de turbo die er nu opzit kan dit NIET.
Kan nu dus weer de turbo eraf halen en vervangen voor de andere.
Ik heb er een vloeistof gekoelde turbo opzitten,deze hebben een in en uitlaat van koelvloeistof.
Hier zit het probleem,het water komt overal maar kan niet door de turbo stromen .
Ik had nog een reserve liggen en had ff gekeken,ik kon gewoon door de buisjes blazen en bij de turbo die er nu opzit kan dit NIET.
vervang eerst eens de buisjes zelf. Dat kan ook. Is minder werk dan de turbo eraf en erop zetten.Frank schreef:Ik heb het denk ik gevonden.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538