mijn blokkie is aan vervanging toe denk ik zo hij heeft nu 2 ton gereden en begint wat blauw te roken en er moet een nieuwe distributie riem op.
nou zit ik ff me de vraag wat te doen
of
1.: koppakking laten vernieuwen,distributie riem en spanrollen vernieuwen.
moet natuurlijk wel een garage hebben waar ze de motor er niet uithalen want ja dan zal je net zien dan komt over 3 maanden de koppeling en dan kan hij er als nog uit voor de 2de x.
of wat ik kan doen
revisie blok van achterberg of vege dan zou ik me oude blok in kunnen ruilen voor 1 die er maar 140000 gelopen heeft.
ik denk zelf dat revisie blok beter is heeft iemand enig idee wat de kosten hiervan zijn
kijk het moet niet zo zijn dat ik straks meer geld kwijt ben dat mijn auto waard is
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
revisie blok? met inruil van mijn oude blokOn 2002-04-17 17:36, Armando wrote:
Ongeveer 2500 eurotjes..
en dan nog 5 ruggen vragen ehhh
Blauwe rook zal je niet verhelpen door de koppakking telaten vervangen dus dat zou ik niet laten doen. De rook komt waarschijnlijk door verstelen klepsteelhoesje maar laat je die vervangen omdat het versleten is dan zal de rest ook wel versleten zijn. dus blok rivisie.
Als ik jou was zou ik even informeren wat een blok bij Vege kost of bij Achterberg en dan overwegen om een blok tevervangen of anders de distriebutie telaten vervangen en je huidige blok oprijden.
Een beetje blauwe rook maakt inprinciepe niet zoveel uit.
Als ik jou was zou ik even informeren wat een blok bij Vege kost of bij Achterberg en dan overwegen om een blok tevervangen of anders de distriebutie telaten vervangen en je huidige blok oprijden.
Een beetje blauwe rook maakt inprinciepe niet zoveel uit.
-
sh*t dat zijn hoge bedragen zeg hmm dan zou ik nog beter me auto ergens kunne inruilen
voor bijv clio 16v
of heeft iemand nog een blok liggen voor een leuke prijs of heeft een clio waar hij van af moet met een km stand van rond de 140000
voor bijv clio 16v
of heeft iemand nog een blok liggen voor een leuke prijs of heeft een clio waar hij van af moet met een km stand van rond de 140000
Uh, rijd je in een Chamade of in een gewone 19?
Als het een chamade is dan ben ik nieuwsgierig naar de prijs....
Als het een chamade is dan ben ik nieuwsgierig naar de prijs....
-
nee het is een gewone 19 fase 1 16v verkoop bedrag evt zal ongeveer op 2000 euro zitten
hmm arjen holtrop 140000 km voor 650 euro is dat revise of zijn dat blokkie's uit schade auto's
ps je kan dan alleen aan nemen he dat hij daadwerkelijk 140 gelopen heeft
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-04-17 18:30 ]
hmm arjen holtrop 140000 km voor 650 euro is dat revise of zijn dat blokkie's uit schade auto's
-
ps olie verbruik is wel wat hoor ja ik rij vaak naar assen vanuit arnhem dus dat zijn wel km's
ik denk ongeveer 1 liter op 1000 km of zo kan ook 1500 zijn let er niet zo op wel dat er voldoende inzit maar heb het nooit berekend
ik denk ongeveer 1 liter op 1000 km of zo kan ook 1500 zijn let er niet zo op wel dat er voldoende inzit maar heb het nooit berekend
Maar als je motor nog lekker draait, dan zou ik niet moeilijk doen en gewoon doorrijden tot ie er mee stopt.
Revisie vind je te duur, da's duidelijk, dan zou ik ook niet gaan kloten met een ander motorblok, TENZIJ deze motor niet lekker draait natuurlijk.
Revisie vind je te duur, da's duidelijk, dan zou ik ook niet gaan kloten met een ander motorblok, TENZIJ deze motor niet lekker draait natuurlijk.
-
ik wil geen narig heid kijk als je een ruil motor inleverd die nog loopt dan krijg je ermeer voor toch dan dat hij kapot is
De kilometerstand stond bij mij op een kaartje dat aan het blok hing.On 2002-04-17 18:27, mark -19- 16v wrote:
nee het is een gewone 19 fase 1 16v verkoop bedrag evt zal ongeveer op 2000 euro zitten
weet dat je met een blok met bv 140K bijna net zoveel problemen kan hebben als met 1 van 2 ton. kijk je hebt nu rook en andere probleempjes. maar kan bij iedere KM stand gebeuren natuurlijk.
zie regelmatig het dillemma wat te doen.
auto verkopen voor een wat laag bedrag en wat anders terugkopen.
of een ander blok erin hijsen met bv 130K
qua centen zal het weinig schelen denk ik.
als je de 19 tochal zat bent lijkt me de keuze wel snel gemaakt.
kijk je blokkie heeft dan 140K gelopen. de rest natuurlijk niet......
zie regelmatig het dillemma wat te doen.
auto verkopen voor een wat laag bedrag en wat anders terugkopen.
of een ander blok erin hijsen met bv 130K
qua centen zal het weinig schelen denk ik.
als je de 19 tochal zat bent lijkt me de keuze wel snel gemaakt.
kijk je blokkie heeft dan 140K gelopen. de rest natuurlijk niet......
-
ik hou van mijn 19 wil veel voor hem doen
maar ja de keuze is erg moeilijk
een goede clio kost toch al ruim 6 ruggen
mijn wagen inruilen tegen bijv weer een 19 maar dan met minder km schiet ook niet op m.b.t inruil bedrag
dan kan ik ook nog kiezen voor nu nieuwe distributie en lekker door tuffen en een grote beurt en zien waar het wagentje strand
of mijn wagen particulier verkopen ik dacht zelf aan een bedrag van rond de 2000 euro
is toch redelijk?
maar ja de keuze is erg moeilijk
een goede clio kost toch al ruim 6 ruggen
mijn wagen inruilen tegen bijv weer een 19 maar dan met minder km schiet ook niet op m.b.t inruil bedrag
dan kan ik ook nog kiezen voor nu nieuwe distributie en lekker door tuffen en een grote beurt en zien waar het wagentje strand
of mijn wagen particulier verkopen ik dacht zelf aan een bedrag van rond de 2000 euro
is toch redelijk?
Tsja, centjes zijn altijd een dilemma.
Als ik van tevoren had geweten hoe duur m'n hobby zou worden, dan had ik die Williams niet gekocht. Met aanschaf heb ik er onderhand 30 tot 35 k inzitten, guldens dan.
Maar goed hij gaat dan ook als de brandweer, is een orginele Willi, Achterberg-getuned en een orginele genummerde versie.
Als je de motor openmaakt, dan wordt het altijd 2 tot 3 keer duurder, dan de bedoeling is, als je er een tweedehands blok ingooid, dan loop je kans dat ie nog eerder naar de knoppen is, omdat zo'n blok vaak een jaar heeft stilgestaan.
In mijn ogen zijn er 2 verstandige opties als je hem niet wilt reviseren.
Of oprijden en dan verder kijken, of blok inruilen op een revisie-blok.
Ik wens je veel wijsheid...
... ennuh, als je een strakke chamade tegenkomt, 16V dan wel te verstaan, motor mag verrot zijn, het gaat me om de auto, carosserie plus interieur .....stuur dan ff een mailtje.
Als ik van tevoren had geweten hoe duur m'n hobby zou worden, dan had ik die Williams niet gekocht. Met aanschaf heb ik er onderhand 30 tot 35 k inzitten, guldens dan.
Maar goed hij gaat dan ook als de brandweer, is een orginele Willi, Achterberg-getuned en een orginele genummerde versie.
Als je de motor openmaakt, dan wordt het altijd 2 tot 3 keer duurder, dan de bedoeling is, als je er een tweedehands blok ingooid, dan loop je kans dat ie nog eerder naar de knoppen is, omdat zo'n blok vaak een jaar heeft stilgestaan.
In mijn ogen zijn er 2 verstandige opties als je hem niet wilt reviseren.
Of oprijden en dan verder kijken, of blok inruilen op een revisie-blok.
Ik wens je veel wijsheid...
... ennuh, als je een strakke chamade tegenkomt, 16V dan wel te verstaan, motor mag verrot zijn, het gaat me om de auto, carosserie plus interieur .....stuur dan ff een mailtje.
ik zou je 19 gewoon houden en idd rijden totdat ie ophoudt,vindt een olieverbruik van 1 op 1000/1500 km nog wel gaan.het is niet zo dat het om liters gaat.
ga je nu nog meer verbruiken en gaat dat straks gepaard met eventueel nog andere blokproblemen dan zou ik voor revisie gaan.maar totdan karren en je euro's in je portemonaie houden.
verkopen vindt ik zelf geen optie daar je dan toch nieuwe problemen koopt.
ieder auto heeft infeite wat dus denk niet dat dat de oplossing is.
btw ik houdt de mijne daar ik em ga missen,moet ik em ook terug gaan kopen net als marco
volgende meeting staan we weer naast elkaar he
ga je nu nog meer verbruiken en gaat dat straks gepaard met eventueel nog andere blokproblemen dan zou ik voor revisie gaan.maar totdan karren en je euro's in je portemonaie houden.
verkopen vindt ik zelf geen optie daar je dan toch nieuwe problemen koopt.
ieder auto heeft infeite wat dus denk niet dat dat de oplossing is.
btw ik houdt de mijne daar ik em ga missen,moet ik em ook terug gaan kopen net als marco
volgende meeting staan we weer naast elkaar he
-
Waar kan je in eindhoven je motor laten reviseren voor 375- piek ???
Weet iemand het ??

Grtzzz
Weet iemand het ??

Grtzzz

-
hooooo, ik bedoel natuurlijk 3750 piek!!
Type foutjuuhhh!! :-*

Type foutjuuhhh!! :-*

Dat is wel aardig veel, 1 op 1500.mark -19- 16v schreef:ps olie verbruik is wel wat hoor ja ik rij vaak naar assen vanuit arnhem dus dat zijn wel km's
Ik heb deze week mijn auto gebruikt voor het werk.
7X naar A'dam en terug naar Enschede. Er is nog geen kwart van mijn olie weg op de pijl stok.
Normaal verbruikte die ongeveer 1 op 4000. Zit nu op de 1 op 5500 ongeveer. Mag niet klagen.
Welke olie heb je er in?
Mzzl...

Wanneer je toch vaak naar Assen gaat, sla dan ff in Hoogeveen af en haal bij Ferwerda (zit aan de industrieweg) een potje 5 in 1. Kost iets van 7 euro. Bij mijn 19 is het olieverbruik nu een stuk minder en de blauwe pluimpjes zijn ook bijna helemaal weg.
ps: ze zijn op zaterdag maar tot 12.00 open.
ps: ze zijn op zaterdag maar tot 12.00 open.
Het reinigt het oliesysteem en verbetert de viscositeit van de olie. Het ziet eruit als een potje honing. Het spul komt uit de USA en ze verkopen het al 10 jaar. Ze hadden er vrij goede ervaringen mee bij oudere Honda Civic motoren. Die schenen ook veel olie te verbruiken. En voor 7 euro is het 't proberen waard.
-
Dat is dus wel goed spul, als dat werkt.
Want de mijne zuipt ook zoiets van 1 liter op 1500 kilometer. :-*
Maar ik heb ook al bijna 165.000 km op de teller staan. :-*
Dus ik denk dat hij aan revisatie toe is. :-*
Maar ik wil dat adres hebben in eindhoven, daar woon in namelijk.
Of weet iemand anders nog een adres in eindhoven of omstreken ?
Gr
Serge
Want de mijne zuipt ook zoiets van 1 liter op 1500 kilometer. :-*
Maar ik heb ook al bijna 165.000 km op de teller staan. :-*
Dus ik denk dat hij aan revisatie toe is. :-*
Maar ik wil dat adres hebben in eindhoven, daar woon in namelijk.

Of weet iemand anders nog een adres in eindhoven of omstreken ?
Gr
Serge
Marc,
Ik zou gaan voor een gereviseerde motor. Kost wat centjes, maar dan weet je zeker dat je weer een goed blok hebt. Als je een andere 16V koopt weet je nooit of het blok goed is. Je auto is het absoluut nog waard, en met een gereviseerd blokkie kan je nog jaren plezier hebben van die auto. Bovendien is een gereviseerd blok goedkoper dan een andere jongere 16V denk ik.
Mazzel
Ik zou gaan voor een gereviseerde motor. Kost wat centjes, maar dan weet je zeker dat je weer een goed blok hebt. Als je een andere 16V koopt weet je nooit of het blok goed is. Je auto is het absoluut nog waard, en met een gereviseerd blokkie kan je nog jaren plezier hebben van die auto. Bovendien is een gereviseerd blok goedkoper dan een andere jongere 16V denk ik.
Mazzel
-
Ik was ook niet van plan om hem te verkopen of in te ruilen.
Want ik heb 4 maanden geleden het ABS relais-kast al vervangen en dat heeft ook al wat gekost.
Dus....ik hou deze, ik zou eigenlijk al een maand geleden ook mijn andere uitlaat eronder hebben maar elke keer uitgesteld. Nu komt ie eindelijk zaterdag eronder!!
Het word een OMP uitlaat Groep N
En nu wil ik na de vakantie, dus in september ofzo de motor laten reviseren.
Ik woon in Eindhoven en bovin in deze topic staat dat Armando een adres in eindehoven weet.
Maar hij reageert maar niet, misschien weet iemand anders
Grts
Want ik heb 4 maanden geleden het ABS relais-kast al vervangen en dat heeft ook al wat gekost.
Dus....ik hou deze, ik zou eigenlijk al een maand geleden ook mijn andere uitlaat eronder hebben maar elke keer uitgesteld. Nu komt ie eindelijk zaterdag eronder!!

Het word een OMP uitlaat Groep N
En nu wil ik na de vakantie, dus in september ofzo de motor laten reviseren.
Ik woon in Eindhoven en bovin in deze topic staat dat Armando een adres in eindehoven weet.
Maar hij reageert maar niet, misschien weet iemand anders

Grts
-
niemand ???