roest behandelen en spuiten carrosserie 5gtt.

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie

Auto('85-'90) laten spuiten? Is dat het geld waard??

Jazekers! Oh wat glimt die van mij toch mooi!
3
15%
yep. gewoon doen.
7
35%
tja...kan je doen als je wilt...
4
20%
mwa....ik weet t niet hoor....
1
5%
nah...ik zou eerder iets anders aan mn auto doen.
1
5%
Heb je geld te veel ofzo?!?!!?!
0
Geen stemmen
ligt eraan wat je met je auto wilt.
4
20%

Totaal aantal stemmen: 20
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

vraagje.

Ik heb nogal een aantal kleine plekkies met roest op de carros zitten.
Vooral aan de voorzijde,(van die kleine steenslag putjes...)maar ook hier en daar een onderhuids plekkie (bobbelige lak).

-)Als ik die roest plekkies nou weg wil hebben zodat mn huidje er weer helemaal strak en roestvrij uitziet. Wat zou dat kosten om dat te laten behandelen en te laten spuiten??

-)En moet dan de hele auto opnieuw gespoten worden???

-) adresje???????
-) Kosten????????????

mazzl.
Laatst gewijzigd door spir@l op di 21 mei 2002 23:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Misschien dat het goedkoper is als er 2 auto's gespoten kunnen worden! ;)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Tsja, de meeste spuiters zullen aanraden om hem gelijk helemaal te spuiten, aangezien je het OP DEN DUUR kunt zien dat kleine gedeeltes zijn gespoten.
Een auto volleedig laten bijwerken, plamuren en spuiten, zit je toch op zo'n 4000-5000 gulden.
En wat kleine gedeeltes gaan kosten... hmz geen idee.
spir@l
Contacteer:

DAMN!.......

DAt is echt een hoop geld.
Daar koop je een nieuwe gtt van! :(
Maar ja...hij is dan ok wel weer als nieuw...

Weet niemand hier iemand die zoiets tegen een wat 'vriendschappelijker' prijssie kan doen???

Ik ben t NOG niet van plan hoor, maar ik zit er wel aan te denken.
Ik heb echt een beetje last van "roest-vrees' gekregen denk ik...ZIEK wor ik er van! :-*

Maar ik denk dat ik nog liever voor dat geld wat aan mn motortje doe/laat doen.
fuck...van dat geld gooi ik er een compleet gereviseerd/gemodiviseerd blok in! :p

Maar goed...."more things to dream of"....

mazzl.
-Ray-
Contacteer:

tsja het is een hoop geld, doe het goed of doe het niet..... tis maar net wat je wil!! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

Ja, een auto met roest laten spuiten en de roest ook nog eens goed laten behandelen(nieuw stuk in lassen)
is een dure grap.

Ik laat mijn 19 ook helemaal spuiten, kost me 1100 euro's. Maar dat is bij een goede vriend van mij.

Mzzl... :p
-Ray-
Contacteer:

ArjanR19 schreef:Ja, een auto met roest laten spuiten en de roest ook nog eens goed laten behandelen(nieuw stuk in lassen)
is een dure grap.

Ik laat mijn 19 ook helemaal spuiten, kost me 1100 euro's. Maar dat is bij een goede vriend van mij.

zou die vriend van jou ook mijn vriend kunnen zijn??? :D
Anonymous

Ray schreef:
ArjanR19 schreef:Ja, een auto met roest laten spuiten en de roest ook nog eens goed laten behandelen(nieuw stuk in lassen)
is een dure grap.

zou die vriend van jou ook mijn vriend kunnen zijn??? :D
Weet ik niet. Maar ik denk niet voor dat prijsje.
Ik krijg ook nog eens 3 jaar lak garantie :D

Maar mijn auto is wel aardig strak en heeft absoluut nergens roest. Heb alleen op mijn linker 8ter scherm een paar deuken, ze hebben er ja een fiets tegen aan gegooit :( :(

rasit..

ArjanR19 wrote:
Weet ik niet. Maar ik denk niet voor dat prijsje.

dus geen vriend :D
spir@l
Contacteer:

Heeee Arjan!
Ouwe makker!

Je weet toch...

'Mi casa e su casa'!
Jouw vriend is mijn vriend....wright?! ;)

ik bedoel...(bijna)iedereen hier heeft wel een of andere vriend, kennis, "mannetje", vage familie, etc. die iets cheaper kan doen voor hem/haar.
Toch?!

De een die 'spuit.
De ander lijnt uit.
Een ander reviseerd.
Weer een ander sloopt.
etc, etc.

Als we al die mensen nou laten samenwerken, dan verdienen ze dik aan ons!
En kunnen wij bijna alles tegen een mooi prijssie laten doen!
Iedereen happy! :D
Toch?!

*:-> Wie hebben hun auto laten spuiten? IS dat t waard op een auto van '85-'90??

Weet je wat...ik maak er meteen zo'n vervelende poll van! :lol:
-Ray-
Contacteer:

arjen je hebt meel. :)
Anonymous

Of die het waard is? Hoe gek ben je er mee, en wat wil je. Dat is het belangrijkste.

Je krijgt je geld er nooit meer voor terug, en dat is met alles zo.

Is mijn auto het waard? weet ik niet, maar wil hem weer als nieuw hebben. Daarom laat ik hem spuiten.

Abel
Über-Spammer

Roest wegwerken kan denk ik altijd uit, behalve als je auto echt af is...

Krijn. Die bobbeltjes moet je wel iets aan gaan doen. anders heb je weer/meer gaten...
Gijs V.

Ik heb mijn voorbumper een keer laten repareren bij een schadebedrijf. Die gasten hebben hem echt goed gemaakt (2kleuren!) Kostte me een lieve duit, maar ja..
Ik kreeg er toen 2 flesjes tip-ex vorm erbij, met die 2 kleuren! "is handig als je eens een keer wat moet bijwerken"

Dus: laten spuiten: jazeker, vraag om een monstertje verf!
Renault, créateur de GTT !!!
catrinus

ja man gewoon laten doen. Ik laat mijn 86er gtt ook helemaal restaureren. laswerk en zo word allemaal gedaan incl wat veranderingen aan de motorkap en carrosserie. Ik zou hem helemaal laten overspuiten. Kost wat maar als het goed gedaan word dan kun je er zo 10 jaar tegenaan.
There will be plenty of time to rest when your dead
Merijn
Über-Spammer

catrinus schreef:ja man gewoon laten doen. Ik laat mijn 86er gtt ook helemaal restaureren. laswerk en zo word allemaal gedaan incl wat veranderingen aan de motorkap en carrosserie. Ik zou hem helemaal laten overspuiten. Kost wat maar als het goed gedaan word dan kun je er zo 10 jaar tegenaan.
Ik moet echt een keer met jou praten! Ik heb je al eens eerder gevraagd waar je dat laat doen en wat dat kost, maar nu ben ik echt serieus geinteresseerd naar het hoe en wat van zo'n restauratie!

Kan ik niet een keer bij dat bedrijf waar jij het hebt laten doen een offerte laten opstellen of zo?
spir@l
Contacteer:

Ok...t lijkt erop alsof opnieuw laten spuiten dus wel aan te bevelen is...

Maar kent niemand een "mannetje" die dat voor een redelijke prijs kan doen voor RTC'ers?? :D

En hoeveel ben ik nou dus +- kwijt voor een roestbehandeling (bobbelige plekkies/pitten) en een nieuw likkie lak?!

4000-5000 gulden?!?!?!!?!!?

Ik denk dat ik maar weer ga sparen..... :(

thanx voor de input mensen!

mazl.
catrinus

P.M. voor merijn

Krijn ik ken wel een mannetje die je gtt voor ongeveer 600 guldens kan spuiten. Moet je hem wel spuitklaar afleveren.
Marius

catrinus schreef:
Krijn ik ken wel een mannetje die je gtt voor ongeveer 600 guldens kan spuiten. Moet je hem wel spuitklaar afleveren.
Ik ook wel, breng je auto maar langs :-)
Merijn
Über-Spammer

catrinus schreef:P.M. voor merijn

P.M.? Per mail, neem ik aan dat je bedoelt?
Merijn
Über-Spammer

Ow nee, laat maar... Personal Message dus! ;) Thansks!
spir@l
Contacteer:

eeehhmm..."spuitklaar"....????

Als in....???
Schuren??
behandelen??

T gaat mij er ook vooral om dat die roest inwerking goed behandeld/verwijderd word!

ikke niete weete hoe moet dat!

maar 600 piek voor spuiten...
Hoeveel ben ik dan kwijt als ik alles laat doen?? (behandelen/schuren/spuiten/etc.)
Of kan dat zoiezo niet....?

Let me know!

PLEEEEEAAASE!!!!

Ikke ook wil mooi auto van buitenkant hebben!
Armando

Merijn schreef:
catrinus schreef:P.M. voor merijn

P.M.? Per mail, neem ik aan dat je bedoelt?
Ik ken ook wel iemand Merijn die het voor 800 guldens doet en dan nog met garantie Focwa erkend bedrijf..
catrinus

Marius schreef:
catrinus schreef:
Ik ook wel, breng je auto maar langs :-)
:p
Marius

Armando schreef:Ik ken ook wel iemand Merijn die het voor 800 guldens doet en dan nog met garantie Focwa erkend bedrijf..
je bedoelt met de garantie dat het een door focwa erkend bedrijf is?

of bedoel je garantie op het spuitwerk?

:-)
ed_pret

tja 4 a 5 hollandse ruggen betalen om je auto te laten spuiten..

er zijn meerdere bedrijven die je auto voor dat geld spuiten MAAR als je met die gasten even goed overlegd dan kom je heel snel goedkoper uit. Bijvoorbeeld site http://www.autofix.nl is momenteel uit de lucht maar als je je auto spuitklaar levert dan spuiten ze hem ook voor 799 ofso was het.

Spuitklaar kan in diverse stappen:
auto gestript
auto geschuurd
auto roest verwijderd(met de ndoige laswerkzaamheden)
auto geplamuurd

auto strippen ken elke debiel, auto zodanig strippen zodat je hem weer kan opbouwen kennen mensen met hersens.
Auto schuren ken ook elke debiel
auto roest verwijderen..iets lastiger vooral als het op laswerkzaamheden aankomt van kleine plaatjes. (zou je weer een lasbedijrf voor kunnen benaderen)
auto plamuren..hier moet je wel een oog en hand voor hebben. Er zijn wel veel mensen die dat kunnen dus vraag goed rond voor iemand hiervoor.

Wat mij eeuwige planning is :

garagebox huren en auto strippen en schuren.
lcihte roestplekken bewerken dmv : kaal tot op lak schuren met bijv boormachine en staalborstel erop, dan een goede roestbehandeing spul erop(kweet ook nie welke)
dan kale auto naar lasbedrijf om diverse grotere plekken te behandelen en evt carropserie aanpassingen
en dan naar de spuiterij!

Nou er van uitgaande dat alles goed verloopt en je bedrijven vind die DICHT bij elkaar liggen en REDELIJKE prijzen vragen zou je je auto voor rond de 500 tot 1000 euro kunnen laten spuiten. Afhankelijk van roestplekken, prijzen huur div gereedschap en box, prijzen spuiterij. Denk wel dat je een weekje moet vrijhebben om met iedereen alles af te spreken en dan een weekje nodig hebt om de auto klaar te maken. En hoop maar dat je je schema aankan houden :)

Nou dit is mijn idee en ik heb al een spuiter die 3 laklagen spuit etc. Hij kan de hele auto doen voor 340 euro. Zit ergens in Voorburg. Lasbedrijf heb ik ook zit ergens bij de markt in Den Haag, Garage ook in die richting... leuk en aardig maar qua tijd en planning kom ik er vooralsnog niet uit.

Daarom is mijn enige advies : Praat met die gasten van de spuitbedrijven, vraag wat kan ik zelf doen ?

Succes,

ps laat me ff weten wat je hebt gevonden
spir@l
Contacteer:

ok ok...nou komen we geloof ik al ergens....

T gaat me er niet om WIE t doet.
Zolang t maar geen prutswerk is, want dan pruts ik t liever zelf voor minder geld!

En garantie is leuk.
Maar garantie op wat??
Dat de gast die t doet een overal aan heeft met "Focwa" erop?! :)
Nou goed...zolang ze mij maar niet "focken"!

Maar hoezo kunnen jullie t voor 600-800 GULDENS voor elkaar krijgen, terwijl anderen t over 4000-5000 GULDENS hebben?!?!?!?!?!!

explain please...

thanx.

ps die Merijn...is dat die Merijn uit Oss??
ed_pret

nog ff ter aanvulling :

je hebt spuiters die zodanig snel spuiten en zulke goedkope lak gebruiken dat je slecht spuitwerk krijgt. (typische schele rick van om de hoek) bekendste voorbeeld : sinasappelhuid

Of bijvoorbeeld dat je je auto roest laat behandelen en dat na 1 jaar de lak weer begint de bobbelen bijv.

MA garantie zegt tegenwoordig toch niks, dus zoek een redelijke spuiter, vraag of er auto's in de buurt zijn die hij heeft gespoten en bekijk ze eens.

onthoud wel : als je bij schele R gaat om je auto te laten voorbehandelen EN spuiten voor 600 piek dat je dan geen topwerk moet verwachten...(of je hebt gebukt voor schele R maar laten we daar niet van uitgaan)
spir@l
Contacteer:

Thanx Meneer Pret!

Duidelijke taal.

Maar zoals ik t begrijp van meerdere mensen is t dus aan te raden om je auto eerst ZELF te schuren en te strippen (dat is dus loshalen wat los kan?! portieren/achterklep/motorkap/etc..???) voordat-ie naar de lasser/spuiter gaat.

En dat schuren...dat kan met elke willekeurige schuurmachine?
En dan tot je ...(????).... ziet.....??
(Remember...dit is weer allemaal compleet nieuw voor me!)

Na t schuren dus zorgen dat grote plekken gelast worden.
DAn roest behandelen met whatever.

En DAN pas naar de spuiter zodat die meteen kan beginnen.

nou...dat word weer lekker regelen...
Want ik weet ondertussen hoe dat gaat....

"jhaa...volgende week is-ie wel klaar...."
dus niet... :(
"jhaaa...ik moet alleen nog effies...."
weer een week later... :(
"ik had een beetje problemen met..."
Dus niet optijd klaar voor de spuiter...die weer afbellen :evil:
etc. etc. etc. etc.........

wat een gedoe man.

Maar toch bedankt voor alle info.
Ik ga dr is even goed over pijnzen...

mazzl.
Plaats reactie