uitlaat R5GTE
hoi ik heb een vraagje in verband de uitlaat van een R5 GTE bj90 ik heb deze gekocht nu was de achterste uitlaatpot er nie bij weet iemand van wat type renault deze ook past omdat ik op de sloop eentje wil scoren ben ff nie van plan er al direkt een nieuwe onder te zetten, dus mijn vraag nogmaals past een uitlaatdemper van een gtx er ook op inverband diameter p.s sensor boven op de blok is geknakt past die van een clio rsi er daar ook op thanks en groetjes.
-
De einddemper van een GTX past ook op de GTE. Die sensor op blok, kun je wellicht ook van een Volvo 440/460/480 plukken, zal ook wel passen, zelfde motorblok (1721cc, F3N, mpi). Anders eventueel de stekker van de kabel erbij meenemen, afknippen, mochten de stekkers verschillend zijn. Maar volgens mij past dat ook gewoon.
dus alleen van een gtx dus thanks voor de info albij dat die ook wel nie simpel te vinden zijn op de sloop
ge weet ook nie wat diameter dat is zoniet ik check dat morgen wel met de schuifmaat dan
ge weet ook nie wat diameter dat is zoniet ik check dat morgen wel met de schuifmaat dan
-
nee diameter durf ik niet te zeggen,48-50mm denk ik. Suc6 morgen 

thanks man
patrick nog ff een vraagje die bak liep wat warm ale serieus warm zelfs nu die fan ging gewoon aan hoor maar denk dat termostaat rot was dus gedemonteerd nu die pakking is rot en termostaat ook maar ben nie van plan er direkt een nieuwe in te zetten want ik vermoed dat radiator ook zijn beste staat heeft gehad is die pakking apart te verkrijgen en is dat nie dezelfde termostaat als de GTT zo ook de radiator??
hallo
please please
ff een update ,heb de sensor op de motorblok vernieuwd nie bougiekes, olie, oliefilter uitlaat pot van golf op aangepast allee het hogere toerental is nie verbeterd blijft op 1300toeren draaien heb het blokje vande inlaat de zogezegde koud starter al vernieuwd dus ja als er nog iemand een oplossing weet
groetjes.
groetjes.
-
Over de thermostaat weet ik niet of die van een GTT ook past in een GTE, die pakking kun je vervangen met vloeibare pakking. Ik zou op de sloop eens een andere thermostaat uit een Volvo 400-serie halen en ook meteen de temp.sensor die op de radiator zit. De radiator van een GTT is volgens mij iets anders. Je kunt wel een radiator van een r5 1.4 gebruiken.Dat hoge toerental kan idd valse lucht zijn, de pakking van het inlaatspruitstuk wil wel eens gaan lekken, en controleer ook het uitlaatspruitstuk. Of lekke slangen, kan natuurlijk ook. Oh ja, de lucht hoeveelheidsmeter, kan zijn dat die van binnen vuil is en dat ie op 1 stand blijft hangen, dat is dat ronde Bosch-ding, naast het luchtfilterhuis. Kun je eens er tussen uit halen en schoonmkaen met WD40 of iets dergelijks. Suc6