bevestigen cd-wisselaar

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Ik krijg over twee weken mijn 12-cd-wisselaar en kijk er erg naar uit :D. Ik heb alvast gekeken waar ik m wil hebben en t wordt de kofferbak, wilde eerst onder de rechtervoorstoel, maar dat past niet :(
Goed, de kofferbak dus, nou kan ik hem:
1. tegen de wielkast
2. op de bodem
bevestigen. De bevestiging is dmv van schroeven en daarom zat ik met de volgende vra(a)g(en). Als ik m erop schroef,moet ik dan nog iets tectyleren tegen de roest? Wat is de beste plaats om m op te hangen, de wielkast of de bodem? Iemand nog suggesties/aanraders/dingen om op te letten verder?
ik rijd btw in een clio I 1.4 S....
Tom
Moderator
Car: MB

onder tegen de hoedenplank aan schroeven (als die dik genoeg en van hout is)
Haas

hij is niet van hout, maar ben wel van plan er een te maken van MDF ofzo, maar ik wil me boxen hier ook in bevestigen...Slaat de cd-speler niet over als ik m tegen de hoedenplank bevestig door de trillingen in de auto en eventueel van de boxen??
Haas

en nu we t toch over boxen hebben. Is het mogelijk om in de rijders- en bijrijdersdeur zonder heel veel verbouwwerk speakers van 45 W te plaatsen in me clio?? Achter word t dus de hoedenplank, maar voor passen ze niet in de daarvoor bestemde ruimtes...Ik kan me voorstellen dat t niet past IN de deur ivm de ruit.Maar heb geen zin me deuren aan de binnenkant 'uit' te bouwen...is er toch een mogelijkheid??
Maus

Ik had 'm gewoon met klitteband 'vast' gemaakt op de vloermat :)
Tom
Moderator

zolang er nog plaats is onder de hoedenplank (dus als de speakers niet al te groot zijn), is het denk ik totaal geen probleem. Als je hem aan de zijkant monteert of op de bodem dan zal hij ook trillen waarschijnlijk.
Tom
Moderator

en voor die speakers zal er denk ik toch niks anders op zitten dan uitbouwen
Maus

haaz schreef:en nu we t toch over boxen hebben. Is het mogelijk om in de rijders- en bijrijdersdeur zonder heel veel verbouwwerk speakers van 45 W te plaatsen in me clio?? Achter word t dus de hoedenplank, maar voor passen ze niet in de daarvoor bestemde ruimtes...Ik kan me voorstellen dat t niet past IN de deur ivm de ruit.Maar heb geen zin me deuren aan de binnenkant 'uit' te bouwen...is er toch een mogelijkheid??
Moet denk ik wel lukken, je hebt ook speakers met geringe inbouwdiepte.
Haas

Maus schreef:Ik had 'm gewoon met klitteband 'vast' gemaakt op de vloermat :)
Klitteband...goed idee ;) es ff kijken of dat iets is...mocht t kut zijn, kom ik trug voor andere ideeen...om daarna natuurlijk meteen de hoedenplankpositie uit te proberen ;)
Maus

haaz schreef:
Maus schreef:Ik had 'm gewoon met klitteband 'vast' gemaakt op de vloermat :)
Klitteband...goed idee ;) es ff kijken of dat iets is...mocht t k#t zijn, kom ik trug voor andere ideeen...om daarna natuurlijk meteen de hoedenplankpositie uit te proberen ;)
Bij de Doet-'t-zelf-zaak voor een paar Euro te koop en mocht je je kofferbakruimte een keertje nodig hebben, dan heb je de wisselaar er zo uit. :)
Tom
Moderator

vind onder de hoedenplank toch beter. En als je dan je plankie eruit haald, heb je meteen je wisselaar te pakken
Haas

Tom schreef:vind onder de hoedenplank toch beter. En als je dan je plankie eruit haald, heb je meteen je wisselaar te pakken
begin gewoon bij de makkelijkste oplossing en ga net zo lang door tot ik de beste heb gevonden....jouw hoedenplankidee komt zeker aan de beurt hoor ;)
Maus

Ik had daar al een versterker hangen, met speakers. En een hoedenplankje van een Clio is niet al te groot... :wink:
Tom
Moderator

Het gaat me niet zo zeer om "mijn" idee, maar klitteband lijkt mij niet handig. Als je dan wat losse spullen achterin hebt liggen "bonken" die bij iedere bocht tegen je wisselaartje aan.
Maus

Daar had ik geen last van, had namelijk geen losse spullen achterin liggen!
Vind 't vreselijk als er zich een ongeleid projectiel in m'n achterbak bevindt.
Arjen

Of gewoon ff met PUR-schuim of montagekit een plankje tegen de zijkant van je kofferbak vastzetten. Daar schroef je de wisselaar dan aan vast.
Haas

Tom schreef:Het gaat me niet zo zeer om "mijn" idee
weet ik man...is ook maar een joke, waardeer je bijdrage echt wel hoor ;)
Tom
Moderator

ik had ook echt niet anders verwacht :D
Marcel (mlg)
Contacteer:

Zelf heb ik hem links achterin, ik had heb onder de
hoedenplank hangen maar toen sloeg ie steeds over
bij harde bass .

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cd.jpg[/img]
Haas

marcel,

hoe heb jij je wisselaar bevestigt? Want ik zie dat je je wisselaar op een soort van plaatje hebt gemaakt, maar heb je dit plaatje vastgemaakt aan je bekleding met splitpennen of toch gewoon in de auto geschroefd?

Dat trillen van de bass zal bij mij wel meevallen denk ik, want ik krijg maar 2x45W in me hoedenplankie, jij hebt er zo te zien IETS mee in hangen ;)
Marcel (mlg)
Contacteer:

Die plaatje zaten al in de auto toen ik hem kocht ,
dus heb ik ze maar gebruikt voor mijn wissellaar
zodat er niet meer gaten in de wielkast komen. Die
plaat zit gewoon met korte zelftap parkers vast in
de wielkast .Je kan dus ook je wissellaar bevestigings
voetjes aan de wielkast schroeven

Er hangt bij mij inderdaad nog een subwoofer in de
hoedenplank :D
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cd2.jpg[/img]
Tom
Moderator

hoe klinkt dat nou?? Zo'n open-air woofer????
Marcel (mlg)
Contacteer:

Als de kofferbak dicht zit klink het heel goed.Je merkt geen verschil met een gesloten subwoofer als je de versterker maar goed afstem op de speakers . Je gebruikt je koffer bak als klank kast. Als je de achterklep open doe is de helft van je bass weg .

Ik neem nog wel eens iets mee dus moet er wel spullen in de kofferbak kunnen en de hoedenplank moest er wel zo uit te halen zijn . Dus zit ie maar met 1 grote stekker vast.
Plaats reactie