ff even snel kut nou ben ik de tekst kwijt door die refresh... nou ja oh het ging over tellerafwijking.
Ik heb die van mij ff gechecked, 120 op de teller is 116 in het echt. Makkelijk te doen: op de autosnelweg precies 120 rijden, bij een hectometer paaltje de stopwatch erop, dat is nr. 1. Bij nr. 11 stop je de tijd. Stel dit is zon 31,5 sec. Dit is dan 1000 / 31,5 = 31,75 meter per seconde. Dit is 114,3 km/u
Dit scheelt 5,7 km/u. 5,7/120*100 = 4,75 %
Best interessant hoor.
Ik haaaaaaat die refresh. berichtje heeft me nu al 20 min gekost grrrr
Mzzl! Ik ga slapen...
Tellerafwijking
-
- Über-Spammer
ik heb ongv 50 op teller dan rijd ik 63 
moet ik volgende week maar eens veranderen.

moet ik volgende week maar eens veranderen.
bij mij is het ook duidelijk niet in orde. Verleden week naar Opron meeting in parijs geweest met m'n 11 turbo. Ik had al een vermoeden dat de teller te weinig aangeeft, wel de jongens die achter me reden klokten dik 140 op de tellen terwijl ik netjes 120 reed.
Denk dat er ooit een teller van een 5GT in is gekomen die door de 14inch wielen van de 11T, te weinig aangeeft. Iemand ander idee hierover?
Denk dat er ooit een teller van een 5GT in is gekomen die door de 14inch wielen van de 11T, te weinig aangeeft. Iemand ander idee hierover?
mijn teller klopt ook niet,
Als ik zongeveer 98 rijd, dan rijd ik eigenlijk 120,
maar dat komt door 15 inch velgen met 195/50 banden eronder.
Maar ik had een tijdje geleden gelezen dat je je teller ook kon afstellen, maar heb dit niet meer terug kunnen vinden
Rob
Als ik zongeveer 98 rijd, dan rijd ik eigenlijk 120,
maar dat komt door 15 inch velgen met 195/50 banden eronder.
Maar ik had een tijdje geleden gelezen dat je je teller ook kon afstellen, maar heb dit niet meer terug kunnen vinden
Rob
-
- Über-Spammer
Kan ook..
-
- Contacteer:
Speedo's worden door de fabriek met een afwijking van 10% (naar boven of beneden) geleverd (zijn regels voor), dus elke wagen kan deze fout al van het begin hebben gehad. Tegenwoordig is deze afwijking wel duidelijk minder, maar tot halverwege jaren 90 vrij normaal...
Gijs
Gijs
-
- Moderator
- Car: MB
tegen woordig zijn die teller afwijkingen er nog wel degelijk. Laatst hebben ze dit uitgebreid getest in de autoweek of autovisie (dan moet ik even terug zoeken). Echter geven 9 van de 10 auto's een te lagen snelheid aan.
-
Overheid een vinger in de pap.. mensen die altijd te hard rijden zodat ze genaaid kunnen worden met hun 4km/u te hard regel? hoppa, 60 gulden (het kost alleen wel 80 gulden aan kosten om deze boete te verwerken)..
Ik heb connecties bij die idioten in Leeuwarden
dat soort rotgeintjes hoor je dan.. tjah we krijgen je geld wel, maar er moet nog wel geld bij
idioten daaro in Den Haag..
Ik heb connecties bij die idioten in Leeuwarden

CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Über-Spammer