Dit doet ie al heel lang: als ik vol gas geef (pedaal op de plank), dan houdt ie een beetje in (soms wat meer, soms wat minder), laat ik het gas iets terug dan pakt ie weer op. Turbodruk is gewoon goed, ik denk - als leek - dat het iets met de carbafstelling te maken heeft, aangezien de stand van het gas er nogal invloed op heeft.
Waar moet ik naar laten kijken? Heb de garage al een paar keer gezegd hiernaar te kijken, maar tot nu toe nog geen succes gehad
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik denk dat ie bij vollast te rijk staat
krijgt ie de neiging om te verzuipen daarom pakt ie ook gelijk weer op bij gas terug zal wel sproier bezetting aanpassen worden dan
maar dat speel ik ff door aan de gtt mannen
krijgt ie de neiging om te verzuipen daarom pakt ie ook gelijk weer op bij gas terug zal wel sproier bezetting aanpassen worden dan
maar dat speel ik ff door aan de gtt mannen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ik heb wel eens iets dergelijks gehad. Toen kon ik niet meer harder dan 160 km/h. Dan begon hij in te houden. Langzamer ging wel goed. Bij mij zat toen het brandstoffilter vol. Nadat ik die had vervangen was alles weer toppie.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
of de druk verhogen?On 2002-04-06 15:44, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
ik denk dat ie bij vollast te rijk staat
krijgt ie de neiging om te verzuipen daarom pakt ie ook gelijk weer op bij gas terug zal wel sproier bezetting aanpassen worden dan
maar dat speel ik ff door aan de gtt mannen

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kijk idd eerst ff naar het brandstof filter
druk verhogen kan wel dan zou het betekenen dat je carb dus daar al voor aangepast is en dat de auto al met hogere druk gereden heeft weet je dit?
druk verhogen kan wel dan zou het betekenen dat je carb dus daar al voor aangepast is en dat de auto al met hogere druk gereden heeft weet je dit?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
vraag dan ook ff of je garage het filter al vervangen heeft
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
De auto was 100% standaard toen ik m kocht, en in goede staat. Lijkt me sterk dat er iets aan de carb is gedaan, en hij was ZEKER nooit opgevoerd.
Het benzinefilter achter de benzinepomp is onlangs vervangen (samen met de benzinepomp). Daarbij doet ie dit in principe al sinds ik m heb (misschien 1e half jaar niet of zo, maar dat weet ik niet meer)
Het benzinefilter achter de benzinepomp is onlangs vervangen (samen met de benzinepomp). Daarbij doet ie dit in principe al sinds ik m heb (misschien 1e half jaar niet of zo, maar dat weet ik niet meer)
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik blijf bij hetzelfde
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Benzinefilter? Mijn auto krijgt elk half jaar een beurt, dus ongeveer 1 a 2x per jaar een nieuw benzinefilter (d.w.z. het filtertje in de motor)
Tevens is het grote filter bij de pomp nu ook al nieuw.
Lijkt me niet dus.
Tevens is het grote filter bij de pomp nu ook al nieuw.
Lijkt me niet dus.
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Ik had hetzelfde probleem, echter al bij 120km/h.
Toen ik de CO open draaide was het opgelost.
Je kan dat misschien eens proberen...
Niet vergeten terug dicht te draaien als je naar de keuring moet
Groetjes,
Mark
Toen ik de CO open draaide was het opgelost.
Je kan dat misschien eens proberen...
Niet vergeten terug dicht te draaien als je naar de keuring moet
Groetjes,
Mark
XtronX schreef:Ik had hetzelfde probleem, echter al bij 120km/h.
Toen ik de CO open draaide was het opgelost.
Je kan dat misschien eens proberen...
Niet vergeten terug dicht te draaien als je naar de keuring moet![]()
Groetjes,
Mark
Je Co-schroef is alleen maar voor je stationair toeren tal! Kan zo veel zijn, maar het is iets met je carb. Kan ook vuil zijn in je carb, sproeier los ????? Haal hem er af even schoon maken revisie setje halen en weer in elkaar zetten. Dat zo ik doen dan!

Sander
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Bij mij is het - niet altijd - bij volgas optrekken (pedal to the metal) in 2, 3 en soms in 4, dus niet specifiek bij hoge snelheden.
Ik vind de theorie van te rijke afstelling wel interessant, ook omdat ie een beetje zwart rookt bij volgas heb ik gemerkt, en omdat de uitlaat vol met roet zit
Ik vind de theorie van te rijke afstelling wel interessant, ook omdat ie een beetje zwart rookt bij volgas heb ik gemerkt, en omdat de uitlaat vol met roet zit
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
ff offtopicStefijn (ZakRaket) schreef:Bij mij is het - niet altijd - bij volgas optrekken (pedal to the metal) in 2, 3 en soms in 4, dus niet specifiek bij hoge snelheden.
Ik vind de theorie van te rijke afstelling wel interessant, ook omdat ie een beetje zwart rookt bij volgas heb ik gemerkt, en omdat de uitlaat vol met roet zit
Stefijn ff over GoT: ik denk dat je ff in dit topic moet kijken: http://gathering.tweakers.net/showtopic ... 6401/1/100
(ik ben D2k op GoT

</ot>
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
zien waarschijnlijk niet zoveel, maar daar moet je je vraag postenStefijn (ZakRaket) schreef:oke, en wat moet ik daar zien?

<en nu ben ik weer klaar met mijn OT gezeur

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat is helemaal niet waar je co is over je hele toerental gebied een factorSander schreef:XtronX schreef:Ik had hetzelfde probleem, echter al bij 120km/h.
Toen ik de CO open draaide was het opgelost.
Je kan dat misschien eens proberen...
Niet vergeten terug dicht te draaien als je naar de keuring moet![]()
Groetjes,
Mark
Je Co-schroef is alleen maar voor je stationair toeren tal! Kan zo veel zijn, maar het is iets met je carb. Kan ook vuil zijn in je carb, sproeier los ????? Haal hem er af even schoon maken revisie setje halen en weer in elkaar zetten. Dat zo ik doen dan!![]()
Sander
dus een co stel schroef verdraaien zal echt helpen
en fact is dat de co schroeven van een 5 je wel eens vaker een eigen leven leiden (lees lostrillen)
dus kijk daar maar eens naar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tis geen diesel!!!Stefijn (ZakRaket) schreef:Bij mij is het - niet altijd - bij volgas optrekken (pedal to the metal) in 2, 3 en soms in 4, dus niet specifiek bij hoge snelheden.
Ik vind de theorie van te rijke afstelling wel interessant, ook omdat ie een beetje zwart rookt bij volgas heb ik gemerkt, en omdat de uitlaat vol met roet zit
maar ok schone uitlaat is wel beter
heb je een probleem gehad met olie verbruik?
dat kan een oorzaak van walmen
zo niet is het waarschijnlijk toch te rijk mengsel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Stefijn, begint ie te stotteren in de hoge toeren?
Dat had die van mij toen wel, was verholpen met nieuwe bougiekabels.
Dat had die van mij toen wel, was verholpen met nieuwe bougiekabels.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Hij stottert een niet echt, het is meer inhouden, je voelt dat het er niet uit komt zeg maar.
Volgende week grote beurt met nieuwe boogies en kabels en zo, dus daarna nog maar eens zien
Volgende week grote beurt met nieuwe boogies en kabels en zo, dus daarna nog maar eens zien
ik heb het zelfde probleem, ik heb dit gekregen toen ik mijn 2de carb erop deed die ik helemaal schoon heb gemaakt met nieuwe pakkingen...
ik heb het vooral als ik in me 3 of 4 rijd en dan plank geef, dan doet hij vrijwel niets neem ik iets gas terug spuit hij er wel vandoor.
als ik in ze 2 rijd 40 kmph zie ik me druk tot 1 bar op lopen dan voel je een lichtelijke druk in je rug, maar na 5 sec lijkt het als of de druk in ene goed is en gaat hij als een gek...
Me vorige carb zoop nogal deze iets minder maar ja het inhouden is ook niet alles
blaas ik nu vanuit stil stand en trek ik door tot de 200 gaat alles wel goed tot aan ze top.. geen inhoudingen dus..
ik heb het vooral als ik in me 3 of 4 rijd en dan plank geef, dan doet hij vrijwel niets neem ik iets gas terug spuit hij er wel vandoor.
als ik in ze 2 rijd 40 kmph zie ik me druk tot 1 bar op lopen dan voel je een lichtelijke druk in je rug, maar na 5 sec lijkt het als of de druk in ene goed is en gaat hij als een gek...
Me vorige carb zoop nogal deze iets minder maar ja het inhouden is ook niet alles
blaas ik nu vanuit stil stand en trek ik door tot de 200 gaat alles wel goed tot aan ze top.. geen inhoudingen dus..