Ik ben van plan deze meter aan te schaffen, hierbij zit ook een oliesensor.
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van deze (of vergelijkbare) meter? Waar sluit je die op aan?
Equus oliedrukmeter hoe aansluiten?
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Voor op je blok zitten 2 sensoren, vlak boven elkaar. Als ik me niet vergis is de onderste de peilstok en de bovenste de drukmeter.
Wellicht kun je op de laatste die meter aansluiten.
Wellicht kun je op de laatste die meter aansluiten.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Inderdaad, je hebt standaard een drukmeter.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
Idd drukmeter zit erin.
Ik heb me wel laatst van equus een olietemp. meter aangeschaft. Hier krijg je een temperatuurmetertje bij die je in je blok kan schroeven, maar voor een 5 moet je daar een aparte bout met binnendraad bij bestellen omdat de originele temp. meter niet past (moet in de carter-olie-aflaatschroef).
Of je bestelt een peilstok met ingebouwde temp. meter, is makkelijker maar kost wel meer centjes.
Mzzl!
Ik heb me wel laatst van equus een olietemp. meter aangeschaft. Hier krijg je een temperatuurmetertje bij die je in je blok kan schroeven, maar voor een 5 moet je daar een aparte bout met binnendraad bij bestellen omdat de originele temp. meter niet past (moet in de carter-olie-aflaatschroef).
Of je bestelt een peilstok met ingebouwde temp. meter, is makkelijker maar kost wel meer centjes.
Mzzl!
Hierom dus Menno.Stefijn (ZakRaket) schreef:Drukmeter is kapoten nogal duur bij ren0
Maar wat is er dan precies kapot?
Sensor --> lijkt me niet duur.
Bedrading --> is zelf te fixxen
Metertje --> Nieuwe tellerbak? Die heb ik nog wel liggen voor je.
-
Nou, het volgende is het geval:
Niet MIJN oliedrumeter is kapot, het is die van mijn broer Dirk.
Wij hebben allebei zoŽn uitgebreide middenconsole aangeschaft, en de meters zijn in bestelling (dus zoŽn lelijke oplossing is dat niet
). Ik heb olietemp, turbodruk en voltage, Dirk heeft olietemp, turbodruk en oliedruk besteld, omdat mister ren0 nogal moeilijk deed en een hoge rekening in het vooruitzicht stelde om zijn originele drukmeter te repareren (liep in de honderden guldens). Ze weten dan ook niet precies wat er mis is met dat ding van hem.
Zelf kunnen wij dit echt niet maken, geen verstand van. De drukmeter van equus kost slechts 25 euro, dus zoŽn dure oplossing is dat ook niet.
Als er nog andere adviezen zijn, dan graag, want de meters zijn besteld, en ik kan de bestelling denk ik nog wel wijzigen (zodat Dirk zijn originele oliedrukmeter kan behouden en een voltagemeter kan bestellen - scheelt toch weer 10 euro)
Tnx alvast
PS. past de tellerbak uit een phase 1 zo in een phase 2? Is het mogelijk om alleen de drukmeter uit zoŽn tellerbak te halen?
Niet MIJN oliedrumeter is kapot, het is die van mijn broer Dirk.
Wij hebben allebei zoŽn uitgebreide middenconsole aangeschaft, en de meters zijn in bestelling (dus zoŽn lelijke oplossing is dat niet

Zelf kunnen wij dit echt niet maken, geen verstand van. De drukmeter van equus kost slechts 25 euro, dus zoŽn dure oplossing is dat ook niet.
Als er nog andere adviezen zijn, dan graag, want de meters zijn besteld, en ik kan de bestelling denk ik nog wel wijzigen (zodat Dirk zijn originele oliedrukmeter kan behouden en een voltagemeter kan bestellen - scheelt toch weer 10 euro)
Tnx alvast
PS. past de tellerbak uit een phase 1 zo in een phase 2? Is het mogelijk om alleen de drukmeter uit zoŽn tellerbak te halen?
De dashboards Ph1 en Ph2 zijn idd uitwisselbaar. Het oliedrukmetertje is gewoon los uit 't dashboard te halen. Vandaar mijn opmerking over 't vervangen van alleen 't metertje.
De sensor voor de drukmeter is een soort "trommeltje" ter grootte van een waxinelichtje, vlakbij de turbo-olie-toevoer leiding op je blok. D'r is een dikke kans dat deze sensor een ander verband tussen oliedruk en elektrisch signaal heeft, dan de sensor van je equus meter. (wel de moeite waard om te checken, dan ben je snel klaar). Je moet dan dus die sensor vervangen door de equus sensor. Als ze niet dezelfde schroefdraad hebben, leveren die meter-mannen vaak ook wel verloopbusjes.
De sensor voor de drukmeter is een soort "trommeltje" ter grootte van een waxinelichtje, vlakbij de turbo-olie-toevoer leiding op je blok. D'r is een dikke kans dat deze sensor een ander verband tussen oliedruk en elektrisch signaal heeft, dan de sensor van je equus meter. (wel de moeite waard om te checken, dan ben je snel klaar). Je moet dan dus die sensor vervangen door de equus sensor. Als ze niet dezelfde schroefdraad hebben, leveren die meter-mannen vaak ook wel verloopbusjes.
rev it like a rental