ET Clio Williams Speedline velgen?
-
6,5J?? > de mijne zijn 7J 15"
ET-waarde zou ik ff moeten nakijken...
ET-waarde zou ik ff moeten nakijken...
Laatst gewijzigd door Robert dB. op vr 17 mei 2002 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Of de juiste breedte
Gisteren verteld degene van wie ik ze heb gekocht dat ze 6,5 waren, 7 kan ook wel
Uhm...wie weet de maten van die velgen helemaal?
(heb ze laten coaten en het is niet goed leesbaar meer)

Uhm...wie weet de maten van die velgen helemaal?
(heb ze laten coaten en het is niet goed leesbaar meer)
-
Ik zal het morgen hier wel voor je posten, tenzij iemand me voor is... 

-
- Contacteer:
De standaard ET waarde van de clio is volgens mij ET 36 . Die heb ik er nu ook onder zitten .
-
Hmm oke, tanx 
Ik vroeg dit omdat deze Williams wielen een klein beetje aanlopen bij het insturen aan de binnenkant.
Iedereen zegt nu: spoorverbreders kopen, maar mijn oude wielen (standaard phase 2) hebben ook ET 36, en volgens mij ga je ontzettend je wegligging verkrachten als je dan 1,0 of 1,5cm verbreders monteert. Heb je ineens een ET waarde van 46 of NOG erger. Lijkt me niet gezond.
Me garage raadde het bij navraag ook af (uit ervaring).
Dan is eigenlijk de enige mogelijkheid om de spatborden iets naar binnen te kloppen.

Ik vroeg dit omdat deze Williams wielen een klein beetje aanlopen bij het insturen aan de binnenkant.
Iedereen zegt nu: spoorverbreders kopen, maar mijn oude wielen (standaard phase 2) hebben ook ET 36, en volgens mij ga je ontzettend je wegligging verkrachten als je dan 1,0 of 1,5cm verbreders monteert. Heb je ineens een ET waarde van 46 of NOG erger. Lijkt me niet gezond.
Me garage raadde het bij navraag ook af (uit ervaring).
Dan is eigenlijk de enige mogelijkheid om de spatborden iets naar binnen te kloppen.
-
Nog niet...om te beginnen ga ik proberen om volgende week het spatbord aan de binnenkant iets naar binnen te kloppen. Hij loopt nl. maar NET aan.
En spoorverbreders, sja...ik heb wel de indruk dat ik meer krachten over de wielen voel bij richels en zo.
Mag ik concluderen dat het centerpunt van het wiel verder naar binnen is komen te liggen doordat ik wielen met een ET van 36, maar met breedte 7J heb ipv 5,5J?
in dat geval zouden spoorverbreders het centerpunt van het wiel weer iets verder naar buiten leggen, waar het oorspronkelijk lag.
Of redeneer ik fout?
Shit, die ET heb ik nog nooit goed begrepen. Heeft iemand misschien een duidelijke tekening of zo van wat de ET waarde precies inhoudt?
edit: lama al gevonden
http://www.wielengids.nl/info.htm
Afstand van bevestigingsplaat tot middenlijn velg toch?
En spoorverbreders, sja...ik heb wel de indruk dat ik meer krachten over de wielen voel bij richels en zo.
Mag ik concluderen dat het centerpunt van het wiel verder naar binnen is komen te liggen doordat ik wielen met een ET van 36, maar met breedte 7J heb ipv 5,5J?
in dat geval zouden spoorverbreders het centerpunt van het wiel weer iets verder naar buiten leggen, waar het oorspronkelijk lag.
Of redeneer ik fout?
Shit, die ET heb ik nog nooit goed begrepen. Heeft iemand misschien een duidelijke tekening of zo van wat de ET waarde precies inhoudt?
edit: lama al gevonden

Afstand van bevestigingsplaat tot middenlijn velg toch?
heeft iemand een foto van die speedline gouden williams velgen de 16" aub urgent