Mensen,
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn auto niet helemaal fris is.. volgende problemen doen zich voor:
- elke keer gaat mijn rechter voorwiellager kapot, de schroefdraad op die aandrijf is niet helemaal fris meer, maar ik denk dat er meer problemen zijn.
- mijn dashboard kraakt als ik de bocht instuur, ik denk dat dit komt omdat de stuurinrichting ooit een klapper gehad heeft en er niet meer helemaal goed in gezet is.
- mijn koppeling slipt al enkele maanden een beetje door, dit waarschijnlijk omdat de drukgroep bijna dood is.. bij een warme motor heb ik ook een ander koppelpunt als een koude.. Toen de kabel echter net vervangen was, was het goed, daarna is het weer verkeerd gegaan.. Is er dan iets met het automatische stelmechanisme?
- mijn remmerij heb ik laatst al deels ontlucht, toen had ik een redelijk hard pedaal, nu wordt het langzaam weer sponzig.
- mijn remverdeler tikt als ik de rem intrap (stilstaande auto).
- mijn einddemper krijg ik niet goed vast, hij tikt de hele tijd tegen mijn uitsparing in de bumper aan.
- mijn knopje op het dashboard voor de deurvergrendeling werkt maar aan 1 kant, zijn dan de draden door of het motortje aan gort? Als ik de deur open doe met de sleutel gaan beide deuren wel gewoon open.
- mijn cv bakje mist het kapje en de zender is er ook niet meer, overleden, wie heeft er nog een set (als mijn knopje weer werkt op beide deuren)
Wie heeft er zin en tijd om samen met mij en mijn monteur naar dit rijdende 'wrak' te kijken? Of kan mij zo op afstand tips geven?
R5GTT Problemen
-
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
hmm, ik zou bijna denken dat je auto een klap aan de rechter voorkant heeft gehad. Ik denk dat er iets niet goed zit, zodat 'ie wiellagers verslijt.
Hoe is de wegligging van jouw auto t.o.v andere 5 GTT's? Probeer anders 'ns een andere rechterveerpoot.
Het automatische stelmechanisme kan na verloop van tijd vast gaan zitten, WD40 is hier het toverwoord.
Waarschijnlijk is de rembekrachtiger lek, waardoor 'ie lucht aantrekt. Probeer 'ns een andere vacuumslang.
Een remverdeler die tikt? Zit die goed vast?
Hardere rubbers of een stuk uit je bumper zagen
Voor de rest? Geen idee, ik ga weer lekker in het zonnetje zitten
Hoe is de wegligging van jouw auto t.o.v andere 5 GTT's? Probeer anders 'ns een andere rechterveerpoot.
Het automatische stelmechanisme kan na verloop van tijd vast gaan zitten, WD40 is hier het toverwoord.
Waarschijnlijk is de rembekrachtiger lek, waardoor 'ie lucht aantrekt. Probeer 'ns een andere vacuumslang.
Een remverdeler die tikt? Zit die goed vast?
Hardere rubbers of een stuk uit je bumper zagen

Voor de rest? Geen idee, ik ga weer lekker in het zonnetje zitten

-
Volgende dingen zijn kortgeleden vervangen (binnen 2 maanden)
- hoofdremcilinder
- schijven
- blokken
- rechter voorwiellager
- olie (doelloos om te melden waarschijnlijk)
- koppelingskabel
- hoofdremcilinder
- schijven
- blokken
- rechter voorwiellager
- olie (doelloos om te melden waarschijnlijk)
- koppelingskabel
Anders kom je binnenkort es langs dan kunnen we samen es naar deze dingen kijken
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Doet de mijne ook als ik hard de rem ingetrapt heb en dan weer loslaat. Kan geen kwaad, dacht ik.JBL-GT-Turbo schreef: - mijn remverdeler tikt als ik de rem intrap (stilstaande auto).
Succes ermee.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Thanks!!!!, zal ik zeker doen!Job-turbo schreef:Anders kom je binnenkort es langs dan kunnen we samen es naar deze dingen kijken
-
Owh en ik vergat erbij te vertellen dat de startmotor niet helemaal meer goed is.. d.w.z. de motor slaat niet echt goed aan.. de verdelerkap + rotor worden zeer binnenkort al effe vervangen..
-
Misschien zit er een draadje los bij de vergrendelingsknop zelf? Die cv-knop is er simpel uit te trekken met "matig-grof-geweld"mijn knopje op het dashboard voor de deurvergrendeling werkt maar aan 1 kant
Ik heb m'n R5 GTT naar de garage gebracht omdat er zóveel draden nie goed zaten of los zaten...hopeloos.

Gelukkig viel da ook onder de garantie

Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
- als je je naafmoer niet onnoemelijk vastpoeiert, loopt 't lager binnen no-time naar de klotenJBL-GT-Turbo schreef:Mensen,
- elke keer gaat mijn rechter voorwiellager kapot, de schroefdraad op die aandrijf is niet helemaal fris meer, maar ik denk dat er meer problemen zijn.
- mijn remverdeler tikt als ik de rem intrap (stilstaande auto).
- is dit niet gewoon 't bewegende deel van de remdrukbegrenzer dat tegen de aanslag komt? hoort zo.
rev it like a rental
Kun ook zijn dat de fusee iets te ruim is. Dan is het nieuwe lager ook zo versleten. Heb ik ook eens met mijn 19 gehad. En ook bij een achterwiellager van mijn 11. Toen bleef ik lagers vervangen. Bleek de passing van het lager in de remtrommel te ruim te zijn. Gewoon ff een andere fusee op de sloop halen.JBL-GT-Turbo schreef:Mensen,
-
Wat is een Fusee?
-
- Über-Spammer
JBL-GT-Turbo schreef:Wat is een Fusee?
Dat is volgens mij een rubbertje... die bij je fuseekogel zit...
-
Past een fusee, de fusee's + aandrijfassen van een GTT fase 1 gewoon in een 2?
weet je dat zeker? ik had altijd begrepen dat juist de positie van de bevestigingsbouten veerpoot-fusee een verschil tussen Ph1 en 2 zijn.Hans R. schreef:Ja, dit is allemaal uitwisselbaarJBL-GT-Turbo schreef:Past een fusee, de fusee's + aandrijfassen van een GTT fase 1 gewoon in een 2?
rev it like a rental
Nu heb ik er nog ph1 veerpoten onderzitten, nu wil ik er ph2 onderzetten. Moet ik nu ook die fusees meenemen dan? (kep ze toch liggen, dus op zich geen probleem).
Ik weet wel dat de wielvlucht van een fase 1 negatiever is dan die van een fase 2 (staat rechter).
En de veerschotels zijn anders van een fase 2.
Ik weet wel dat de wielvlucht van een fase 1 negatiever is dan die van een fase 2 (staat rechter).
En de veerschotels zijn anders van een fase 2.
Nu weet ik het dus niet meer zekerMenno schreef:weet je dat zeker? ik had altijd begrepen dat juist de positie van de bevestigingsbouten veerpoot-fusee een verschil tussen Ph1 en 2 zijn.Hans R. schreef:Ja, dit is allemaal uitwisselbaarJBL-GT-Turbo schreef:Past een fusee, de fusee's + aandrijfassen van een GTT fase 1 gewoon in een 2?

Maar omdat ik nooit heb gehoord dat er verschil in zit, ging ik er vanuit dat het hetzelfde was.
Maar blijkbaar dus niet...sorry voor de verkeerde info