Even een vraagje over de katalysator. Heleboel halen hem eronderuit zodat ze meer PK en geluid krijgen maar je komt niet door de APK. Ze hebben dan wel een sport katalysator en schijnt ook meer pk en geluid te krijgen, maar is dat hetzelfde als je de katalysator helemaal weghaalt en er een pijp ertussen last.
Wat raden jullie mij aan?
Katalysator????
wat bedoel je eigelijk een echte sport kat.
of een katalysator vervangde demper.
een kat vervangde demper dempt het scherpe geluid wat je krijgt als je kat verwijderd en gewooen een rechte pijp er tussen last.
en een sport kat is een metaal katalysator.
deze heeft een veel minder grove structuur dan een normaal toegepaste steenkat.
waardoor de stroming weerstand lager is.
dit soort katalystatoren worden veel toegepast op dure tunnings auto's.
zoals brabus, of alpina of nog meer van dat soort hele dure tuners.
of een katalysator vervangde demper.
een kat vervangde demper dempt het scherpe geluid wat je krijgt als je kat verwijderd en gewooen een rechte pijp er tussen last.
en een sport kat is een metaal katalysator.
deze heeft een veel minder grove structuur dan een normaal toegepaste steenkat.
waardoor de stroming weerstand lager is.
dit soort katalystatoren worden veel toegepast op dure tunnings auto's.
zoals brabus, of alpina of nog meer van dat soort hele dure tuners.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
Jullie raden mij dus aan om een rechte pijp eronder te laten lassen dan een sportkatalysator? Hoeveel zou het ongeveer kosten om zo'n stukkie pijp ertussen te lassen?
-
Bedankt voor de informatie, kan ik weer verder
.

Ik ben op het moment zelf bezig om een katvervanger maken,
Er was laatst een Topic geopent en daar stonden tekeningen en maten bij, maar wel voor Clio.
DIt topic is het : http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=4832
Succes, als mijn pijp eronder zit dan horen jullie wel hoe hij klinkt en rijdt, schijnt verschil in te zitten per wagen(clio)
Groetjes
Er was laatst een Topic geopent en daar stonden tekeningen en maten bij, maar wel voor Clio.
DIt topic is het : http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=4832
Succes, als mijn pijp eronder zit dan horen jullie wel hoe hij klinkt en rijdt, schijnt verschil in te zitten per wagen(clio)
Groetjes
-
Ohw beter, als het goed is gelukt zou je als het niet teveel werk is en niet teveel geld 1 voor mij kunnen maken? Hoeveel pk denk je ermee ongeveer te winnen dan?
Als het idd goed gelukt is, zou het geen probleem zijn om er nog 1 te maken voor je.
Maar ik weet zelf niet precies wat de winst is, verschilt per wagen, een maat van me heeft een clio16v Phase 1 en daar zo`n kat. vervanger ondergezet, en hij vond het wel merkbaar qua reactie,vermogen,en geluid.
Dus ik ben zelf wel benieuwd.
Voeg me anders toe in je msn lijst,dan praten we bij
groetjessss Pascal
Maar ik weet zelf niet precies wat de winst is, verschilt per wagen, een maat van me heeft een clio16v Phase 1 en daar zo`n kat. vervanger ondergezet, en hij vond het wel merkbaar qua reactie,vermogen,en geluid.
Dus ik ben zelf wel benieuwd.
Voeg me anders toe in je msn lijst,dan praten we bij
groetjessss Pascal
-
Ik heb je toegevoegd aan mijn lijst maar ben nu aan het werk
. Ik ben vanavond wel online. Zou die maten ook hetzelfde zijn voor een clio rsi?
Groetjes.

Groetjes.
-
Het is idd een 1.8 8 klepper uit het jaar '93.
Groetjes Stephan.
Groetjes Stephan.
Ok, ik zal ff navragen aan een paar mensen hierzo, ik spreek je vanavond wel op msn, weet niet hoelaat. heb nog wat dingen te doen.
Ik maak wel een paar digi foto`s van de onderkant van de wagen en de Kat. dan kun je het vergelijken bij die van jou.
groetjes
pascal
Ik maak wel een paar digi foto`s van de onderkant van de wagen en de Kat. dan kun je het vergelijken bij die van jou.
groetjes
pascal
-
Toppie, zou wel relaxed zijn. Ik moet ook wat dingen doen vanavond maar ben wel denk rond 21.00 online.
Werkse en ik spreek je vanavond.
Groetjes
Werkse en ik spreek je vanavond.
Groetjes
Ik heb vandaag m`n zelfgemaakte Kat. vervanger afgekregen, met dank aan Robert dB.Forum Moderator voor de tekening en de maten.
Dit is het geworden
zaterdag gaat ie eronder
[img]Http://www.endoria.net/upload/index.php/1802564406[/img]
Dit is het geworden

[img]Http://www.endoria.net/upload/index.php/1802564406[/img]
Ziet er goed uit, hou je ons wel op de hoogte? (geluid e.d.)