[R5GTT] Uitlaat kiezen...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Roy
Moderator

Ik heb on der mijn 5 ook een Magnex uitlaat maar ik ben er nog steeds tevreden over. Klinkt zwaar maar het is niet overdreven. :)

Maar zo'n open buis vind ik toch wel stoer maar niet voor lange afstanden. Onder mijn 21 heb ik een holle buis van voor naar achter en die klinkt erg hard binnen. En als je achterin zit klinkt het nog een stuk harder. Niet echt ideaal dus.
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Robert dB. schreef:Of je neemt een sidepipe 8) 8) 8) 8)
Ik ben zeker van plan om te kijken of dit haalbaar is. Ik ga als alles meezit mijn hele 5 strippen en nakijken. Als het nog de moeite waard is wil ik een vriend van me een RVS sidepipe laten lassen en dan met een metalen hitteshild uit de skirt laten komen aan de linkerkant! :) Eerst maar eens effe sparen!
Michel Meganefreak
Contacteer:

catrinus schreef:ik ook nog ff off-topic. Wie weet een site waar(het liefst) het hele assortiment van momo velgen op staan. Ben op zoek naar een momo velg maar kan hem niet weer vinden.
http://www.momo.it daar staat in ieder geval het huidige assortiment op :wink:
-Ray-
Contacteer:

Merijn schreef:
Ik ben zeker van plan om te kijken of dit haalbaar is. Ik ga als alles meezit mijn hele 5 strippen en nakijken. Als het nog de moeite waard is wil ik een vriend van me een RVS sidepipe laten lassen en dan met een metalen hitteshild uit de skirt laten komen aan de linkerkant! :) Eerst maar eens effe sparen!
sidepipes zijn wel leuk maar bij mijn weten ERRUG verboden, zelfs in de racerij!! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno

Ray schreef:
Merijn schreef:
sidepipes zijn wel leuk maar bij mijn weten ERRUG verboden, zelfs in de racerij!! :)
keb op me 4tje gewoon de uitlaat aan de zijkant zitten, just like standaard. Mag gewoon.
rev it like a rental
-Ray-
Contacteer:

ow...

ik hoorde jp een verhaal vertellen over sidepipes die wel verboden waren. scheen ook een enorme teringherrie uit te komen. 8)
Immer wieder die verdammte Holländer
Nick (germanstyle)

Ik had laatst met EPS gebeld voor een sidepipe voor mijn twingo (uitlaat zou dan net voor het achterwiel uitkomen) en dat mocht gewoon volgens hun. Zou ook met APK kunnen.
Marcel dLC

ik heb een Peco Big Bore 2 76mm. Ligt nu in de schuur wegens roestschade. Mooi geluid, wel vermoeiend. Zwolle- Rosmalen=koppijn. En dat is alleen de einddemper....
Ik heb onder mijn 19 ook de big bore 2, en het geluid is daarvan inderdaad lekker zwaar en diep. Als je niet van veel geluid houd bij constante snelheid moet je er echter niet aan beginnen....
Ik heb mijn 19 ook als dagelijkse auto, maar ik geniet er iedere dag weer van hoor.

Marcel
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nick schreef:Ik had laatst met EPS gebeld voor een sidepipe voor mijn twingo (uitlaat zou dan net voor het achterwiel uitkomen) en dat mocht gewoon volgens hun. Zou ook met APK kunnen.
Daar zal ik dan eens effe het 1 en ander over gaan opzoeken. Ik heb altijd al een mooie sidepipe willen hebben, namelijk!

En anders maak ik voor de APK wel effe een tijdelijke andere uitlaat die gewoon aan de achterkant uitkomt. Komt goed... ;)
Anonymous

Ik ga binnekort weer naar EPS toe met de 19 :D

Ik heb nu een kat. vervangende demper, maar ik wil nu alleen een dikke pijp ertussen. Dus heb ik straks nog een harder geluid :D

Mzzl... :p
Stefijn

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... highlight=

Hier staan 2 filmpjes waarin je de OMP groep N kunt horen :)
Gijs V.

Even 1 ding over uitlaten; Dit heb ik van ervaren monteurs:

Een nieuwe (sport)uitlaat ga je pas echt horen nadat je er een flink, ik herhaal een flink stuk mee gereden hebt; zo'n 5000 km ! Dan is ie echt goed "ingebrand" en zul je werkelijk je eindresultaat qua geluid horen.

Natuurlijk zul je vanaf dag 1 na montage een verschil moeten horen, maar pas echt het uiteindelijke geluid na een hoop kilometers! In sommige dempers zitten schotten, meestal de tussendemper, laat je deze tussendemper weg dan komt er dus minder koeling onder je auto langs je uitlaatsysteem en dat zorgt voor meer geluid. Natuurlijk hebben de uitlaatgassen een kortere weg en worden minder gedempt, dus zal het geluid achteruit komend harder (lees decibel) zijn.

Geluid uit een uitlaat is erg persoonlijk. De een wil een blèrpijp, de ander een mooie volle brom.

Ikzelf ben voor een Remus gegaan onder mijn 5gtt met middendemper:
1) mooier "voller" geluid
2) op een lange rit kan een echte blèrpijp je koppijn opleveren.
Dit was voor mij de reden om er een te nemen met middendemper, ook van remus, dan past het beter.

[img]http://home.planet.nl/~verha376/geheeluitgepakt.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~verha376/bumperbovenaf.jpg[/img]
Renault, créateur de GTT !!!
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb zelf een demperloos systeem (devil) en dat zou je een "blerepijp" kunnen noemen. Op de lange afstanden (snelweg) is deze echter totaal niet irritant.
Floris
Contacteer:

jaja, nu ben ik aan de beurt! :D

ik wil graag zo'n "flammenrohr" (of-zo-iets...)

1. hoe duur is zo'n eindstuk?
2. is het legaal voor op de weg?
3. problemen met APK?

Alvast bedankt! :)
Tom
Moderator

299,- (gulden) voor flammenrohr. Ik heb zelf de hele set (demperloos van voor tot achter van devil 609,-) en dit hele spulletje is NIET legaal voor op de openbare weg !!!!!

Problemen met de APK heb ik nog niet gehad (maar dat kun je beter niet aan mij vragen want dat is geen reeel antwoord :wink: )
Floris
Contacteer:

welke kan ik beter nemen?

1. moet lekker kabaal maken...
2. niet te duur zijn...

enkelt de einddemper dan he? :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

remusje
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Tom
Moderator

wat bedoel je met beide punten??

- In welke prijs klasse zat je te denken (of wat wil je max uitgeven)

- en wat noem je een lekker geluidje? (de demperloze devil die "rochelt" echt en daar moet je van houden. Of houd je meer van een "VW brom")
Foeke

ik zit er ook aan te denken om de boel te vervangen en dan een peco einddemper eronder zonder middendemper en kat. Dat wil ik dan bij improve-tuning laten doen iemand enig idee hoeveel dat ongeveer gaat kosten 't is voor een clio 16V

Mzzls :-*
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Floris
Contacteer:

ik houdt idd van een rochel zoals die "flammenrohr"!

als het maar niet al te duur is voor een eindstuk, ik heb al een pijp zonder dempers. :)
Tom
Moderator

Floris
Contacteer:

weet je er al een? 8)
Floris
Contacteer:

ik ben eruit... het wordt een PECO. :D
Foeke

ik ga denk ik ook voor een peco :D , maar moet nog ff kijke wat voor type
<-------So you know don't mess with a Reno------->