Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Dirk (CRX)

On 2002-04-18 13:30, illuminator wrote:
Hee JBL-GT-Turbo.
Heb jij toevallig een bod gedaan op een macrom versterker. Ik heb deze namelijk dezelfde avond nog gekocht en opgehaald.
Samen met een caliber subwoofer.
Klopt had ik een bod op lopen jah, maar hij vond hem voor mijn systeem wat te licht en zou verder zoeken naar iets zwaarder spul :smile: nu weet ik dus wie :grin: :grin: lachen man
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
illuminator

Ja. hij stuurde er een mailtje over. De versterker is wel aardig. Ik heb er 1 subwoofer aan hangen. Hij klinkt mooi zuiver. Fijne volle bas. Beter dan mijn vorige setje. Dat was maar een goedkoop bij elkaar geraapt zooitje. Vraagje. Was jij met die r5 gtturbo op de meeting 3 maart. Die hebben we nog even zitten aandrukken want die accu was een beetje leeggetrokken door de stereo installatie. Of was dat weer iemand anders. Dat was op de reis er naar toe.
Dirk (CRX)

illuminator schreef:Ja. hij stuurde er een mailtje over. De versterker is wel aardig. Ik heb er 1 subwoofer aan hangen. Hij klinkt mooi zuiver. Fijne volle bas. Beter dan mijn vorige setje. Dat was maar een goedkoop bij elkaar geraapt zooitje. Vraagje. Was jij met die r5 gtturbo op de meeting 3 maart. Die hebben we nog even zitten aandrukken want die accu was een beetje leeggetrokken door de stereo installatie. Of was dat weer iemand anders. Dat was op de reis er naar toe.
Yes, thats mine.. trouwens lag hem toen niet aan de accu maar de massa van de startmotor die niet helemaal goed vast zat.. heel stom van mij eigenlijk :)
RUBBERBURNER
Contacteer:

iig suc6 met je nieuwe RF versterker !! :lol:

Gr.Barry
asdturbo

JBL-GT-Turbo schreef:Yeps, maar ik denk toch dat het bij mij in de radio zit, want de rest is 100% goed aangelegd en doorgemeten..
dat is waarschijnlijk ook het probleem
bij sommige radio's gebeurd het weleens dat de massa van de rca in de radio stuk gaat (doordat bijv als de radio aan staat en je gaat met de rca langs metaal dan kan de massa hiervan in de radio er uit knallen)
waarschijnlijk als je een andere radio probeerd dat je problemen weg zijn
Troj

Even een oude topic naar boven halen..
Ik heb dus ook het meezingen van de boxen met het toerental, ik heb het volgende al gecheckt:
- bekabeling is in orde
- massa is overal goed
- Ik heb mijn dynamo ontstoord ( Moet toch op massa en B+ zo'n filter??)
- Heb zo'n zwart filter voor achter mijn radio
- heb een ground loop isolator
- heb een caliber filter tegen het "ploppen"
:( :( :(
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Mijn versterkers zijn ook oke, daar is allemaal niks aan veranderd, heb alleen voorin een JBL GTI 408 composetje gemonteerd....

Als iemand wat weet hoor ik het graag, alvast bedankt!!! :D
Life is too short to not enjoy :)
Arjen

En ik neem aan dat je de signaalkabels van je versterker heel ver uit de buurt van de stroomkabels hebt gehouden ?
Troj

Arjen schreef:En ik neem aan dat je de signaalkabels van je versterker heel ver uit de buurt van de stroomkabels hebt gehouden ?
Yes, stroom licht links, signaal midden / rechts..
Ik heb het ook getest terwijl mijn stroom kabels direct van de accu, buiten de auto langs naar de versterkers gingen, helaas :(
Arjen

Probeer ook eens een ander massapunt voor de radio en / of versterker.
Troj

Helaas, ook al geprobeerd, radio heeft direct vanaf de accu massa, versterkers heb ik al vanaf verschillende punten gehaald, zit nu op een bout van de achtergordel, lijkt me toch een mooie plek
Arjen

Begrijp ik het nu goed dat het begonnen is toen je die JBL composet hebt ingebouwd?
Troj

Daarvoor deed hij het ook al lichtjes, maar toen had ik mijn achterboxen nog met de versterker aangestuurd en voor niet, dus hoorde je het zelf minder... Ik heb een van mijn oude boxen ook al weer aangesloten, maar dan hoor je het ook..
Arjen

Vreemd, vreemd, vreemd. Je zou dan haast gaan denken dat het aan de versterker zelf ligt. Alleen een beetje lastig om die tijdelijk ff te vervangen voor een ander.
Troj

Ik heb ook 2 versterkers, en hij doet het op allebei.. Ik weet het ook echt niet meer :(
In elk geval bedankt voor je tips!!!!
Arjen

Is het trouwens een tikkend geluid of een fluitend geluid? Ene komt door je dynamo en de andere door de ontsteking. Maar of een tik nou bij de dynamo of de ontsteking hoort dat weet ik niet meer precies.
Laatst gewijzigd door Arjen op wo 24 jul 2002 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Het zou ook zo kunnen zijn dat je radio kapot is.
Misschien dat er een soldeerpuntje los is bij de eindtrap of iets in die geest.
Troj

Het is fluitend. Ik heb mijn dynamo al ontstoord, door een ontstekingcondensator erop te zetten, tussen de massa en de B+ die er boven op zit, is dit correct? Tevens is de stekker van mijn pingelsensor van de ontsteking eraf, deze is gesmolten :( Kan dit ermee te maken hebben??
Marijn

bij mij ploppen de speakers ook met het aanzetten. ik her er een lt3 van caliber tussen zitten, maar hij doet het nog steeds. op de remote heb ik ook al dikke kabels gezet, maar het probleem is nog niet opgelost.

iemand met een oplossing??
Patrick

heb ik ook last van gehad,ik heb toen wat liggen kloten,weet niet wat ik heb gedaan maar zou wel graag willen weten wat het is.
ik moet binnenkort weer nieuwe ice inbouwen en moet dan wel ff weten dat ik het niet weer krijg.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Marijn

iemand nog tips??
Dirk (CRX)

Heb het ook gehad dus, zoals bekend. Zorg ook voor goede kabels.. Laat desnoods je radio een keer doormeten.. Als je, per ongeluk een keer slechte massa op één van je versterkers hebt gehad terwijl hij aanstond trekt hij tijdelijk de massa via je rcakabels en dan verneuk je dus HEEL erg snel je radio.

Heel simpel op te lossen door reparateur kost ong. € 50,=
Marijn

ik heb gelijk met de audio goede bekabeling gekocht, met dikkere kabels dan eigenlijk nodig is. en de massa heeft altijd met een dikke bout aan het chassis vast gezeten (de verf op dat stuk eerst weggehaald) dus het lijkt me dat het daaraan niet kan liggen.
Plaats reactie