Reinigen Injectoren

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Klopt het dat je je injectoren het beste een hoog fequent trilbad kan geven???? In welke vloeistof kan je dit het beste doen, en hoelang moeten die dingen in een hoog freguent trilbad???

Greetz
Anonymous

Ik heb destijds mijn enkele injector bij een Bosch winkel in R'dam laten doen. Daar hebben ze zo'n speciaal apparaat dat dat doet. Eerst wordt'ie getest dmv een debiettest, dan wordt 'ie schoon gepiept (echt een teringgeluid, net als bij de tandarts) en dan wordt 'ie weer getest.

En vergeet de o-ringen niet.....
Bart V

Mn pa heeft op zn werk een hoog freguent trilbad, is dat niet voldoende???

Wat kostte dat jouw willem???? dat reinigen en testen?

Mazzel
robert

hey willem,

hoe heet die boschwinkel in rotterdam? :p
Anonymous

Okee, de bon heb ik niet meer, maar op m'n bankafschrift kom ik 44,06 gulden tegen bij:

Kooijman's Handelsonderneming BV
Graafstroomstraat 9
3044AN ROTTERDAM
010-2987171

Das dus de zaak waar ik het heb laten doen.
robert

ok danx,
adres gaat in het archief. (niet het grijze ;) )
Bart V

tja, maar ik heb 4 injectoren, dus dat word dan een dure aangelegenheid. motor heeft een jaar stil gestaam, dus die injectoren moeten wel eventjes wakker gemaakt worden :-)

Greetz
Anonymous

Je kan ze ook in een bakje met carburateur cleaner leggen en dan 12V erop zetten.

Door er spanning op te zetten, gaan de injectoren open en kan de carb cleaner doordringen.

Maar ik zou dit voor het laatst proberen, gewoon proberen om 'm te starten en doet 'ie het niet, dan kan je altijd nog de injectoren schoonmaken.
Bart V

Ja heb nu de zooi toch uitelkaar, als ik die motor erin ga zetten moet alles gewoon goed zijn, geen gekloot achteraf, het is al genoeg werk. Maak die injectoren dus sowieso schoon. Zit ook allemaal olie op. Motor heeft op zn zij gelegen tijdens vervoeren en er zit olie in de verbrandingskamers, is dus een vette bende.

Mazzel
Menno

Willem S schreef:Je kan ze ook in een bakje met carburateur cleaner leggen en dan 12V erop zetten.
.
niet doen met laag-ohmige injectoren zoals op de meeste Renaults, die branden dan door.
robert

misschien is het wel makkelijk die carb cleaner gewoon in de tank te gooien??
Anonymous

Denk je? 't is gewoon een solenoid, een magneet die open en dicht kan.

Anders moet je er gewoon een schakelaar tussen zetten en de injector kort open en dicht zetten....
Anonymous

robert schreef:misschien is het wel makkelijk die carb cleaner gewoon in de tank te gooien??
Daar hebben ze bij de dealert speciale additieven voor, Wynns professional etc.
Steven
Car: M536

Ha die rotzooi kun je ook gewoon bij de Halffords halen.

Zijn van die blauwe plastic flessies met een schenktuit op de hoek.

Je kan het zo in je tank mieteren, op 5 of 10 liter ofzo.
Bart V

robert schreef:misschien is het wel makkelijk die carb cleaner gewoon in de tank te gooien??
mn motor ligt uit elkaar, dus injectoren wil ik ff los reinigen. Die wonder middeltjes voor in je tank geloof ik niet zo in, liever echt ff schoonmaken.

Mazzel
Patrick

ik moet zeggen dat ik dat spul ook heb gebruikt voor in de tank en dat hielp echt wel.
ik was wel tevreden dus :)
mark -19- 16v

ik gebruik ook die wonder flesjes haha voor in me tank en ja het helpt wel maar los reinigen is toch beter lijk mij

suc6 bart
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

Ik heb er net weer 1 in me tank gemieterd :D :D :D
De laatste was al een half jaar geleden, benne benieuwd
Bart V

Ik heb mn injectoren alleen laten testen. Heb nu netjes nieuwe rubbertjes, filtertjes en een rapportje met de testresultaten. MAAR DAT KOSTTE WEL RUIM 70 EURO. Heb ze dus niet laten reinigen, was ook niet nodig want de opbrengst was prima. Reinigen incl testen kost per injector 21 euro.

Mischien handige info voor als iemand zn injectoren wil latejn reinigen.

Greetz
Plaats reactie