Rolkooi DEVIL

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Weet iemand of ik nog ergens een kooi van devil kan kopen voor in een GTT ??? Het liefst voor alleen achterin, anders is een andere ook welkom :)
martin rs

kopen van devil lekker duur dus waarom maak je hem niet zelf of wil je wedstrijden gaan racen? een vriend van mij last ze zelf en dan ziet ie er echt netjes uit. kan je plaatsen waar je maar wil en welke delen je maar wil
Anonymous

Ik vind de Devil kooi denk ik zeker we de mooiste, dus vandaar dat ik er graag een wil hebben :D maar weet je waar die tekoop zijn ??
martin rs

poeh moeilijk eh kijk ff op http://www.autosportcompany.nl daar staat ook een tel nummer bij die hebben het wel denk ik.
Floris
Contacteer:

beetje teveel geld over? :D
Anonymous

In een GTT hoort gewoon een DEVIL kooi :D !
martin rs

hoort een devil kooi haha ja hoor bij jou wel. :D maar eh ja je moet hetzelf weten ik vind ze erg prijzig
Floris
Contacteer:

kijk anders op hen site!
clio_rally
Contacteer:

Ik vraag me echt af waarom je een devil rolkooi wilt? Waarom niet gewoon een degelijk met Fia-papiertje, Omp, Heigo? Zijn volgens mij nog goedkoper ook, en zeker zo goed. Als ik jou was zou ik daar eens naar kijken, het verschil is minimaal,

Gijs

PS: Een kooi alleen achter? Dan is het geen kooi meer, enkel een rolbeugel ofzo...
Anonymous

Ik zeg ook nog niet dat ik het ga doen, ik vond een OMP ook erg OK :D maar die DEVIL is wel top of m'n bil, uhhh the bill he, misschien letterlijk maar zeker figuurlijk :lol:
martin rs

kooi beugel het rolt maar verder he alleen die schroefkooien vind ik verrot die kooien die je moet lassen zijn mooier en volgens mij ook sterker. als je ze goed last natuurlijk
clio_rally
Contacteer:

Ja, als je het alleen voor het stoere van de kooi doet, bout hem er dan lekker makkelijk in, ben je er vanaf. Wil je een goede kooi die ook nog eens je chassis knetterhard maakt (dat verschil merk je in de bochten, trust me 8) ), dan moet je meer gaan denken aan een mooie gelaste kooi...

Gijs
martin rs

ja wordt wel stugger he haha maar eh was er laatst niet ook iemand die zo een kooi te koop had of was dat voor een clio
Job-turbo
Contacteer:

martin rs schreef:kopen van devil lekker duur dus waarom maak je hem niet zelf of wil je wedstrijden gaan racen? een vriend van mij last ze zelf en dan ziet ie er echt netjes uit. kan je plaatsen waar je maar wil en welke delen je maar wil
Mag ik vragen waar die vriend van jouw woont. Want ik moet ook nog een volledige rolkooi in mijn GT. En woon dicht in de buurt.

Ik ga misschien wel op het circuit rijden dus het moet wel volgens de regels gemaakt worden.
Floris
Contacteer:

ik denk als je dat zelf gaat lassen e.d. datg dat niet echt veilig is... Stel dat je een goede klap krijgt, heb je ineens een buis in je nek, behalve voor de looks, zulje hem neem ik aan op de eerste plek nemen voor de functionaliteit?
martin rs

op het circuit rijden jeetje das wel wat zeg heb jij alle licenties dan en er komt heel wat meer bij kijken natuurlijk. niet alleen de kooi. maar oke hij is proffesioneel lasser van beroep hij heeft dus al kooien gelast en buigt metaal ook netjes langs je chassis maar das natuurlijk niet fia gekeurd. maar als je een gekeurde kooi koopt moet je alsnog lassen dus dat kan hij wel weer doen maar de kooi die hij maakt is wel ongeloofelijk sterk en je kan zelf bepalen welke atangen je erin wil of niet dus bij je dachboard of bij de je deuren dat kan je allemaal zelf bepalen
martin rs

buis in je nek dacht het niet hij heeft een sloopauto gekocht en daar zo een kooi ingelast en dan die aut de berg af laten rollen bij de dijk om te kijken hoe dat nou is als je erin zit en die kooi bleef heel echt helemaal perfect. wel een leuke ervaring trowens om daarin te zitten dan haha
Floris
Contacteer:

zozo, laat me maar weten wat hij moet hebben voor een kooi...
clio_rally
Contacteer:

Mag ik vragen waar die vriend van jouw woont. Want ik moet ook nog een volledige rolkooi in mijn GT. En woon dicht in de buurt.

Ik ga misschien wel op het circuit rijden dus het moet wel volgens de regels gemaakt worden.
We hebben hier al eerder iets over gehad. Er zijn in Nederland 22 lasbedrijven die FIA goedgekeurd kooien mogen maken van de KNAF. Je kunt voor het circuit of rally een aantal dinge doen:
-Een kant-en-klare kooi met FIA-papieren kopen en deze erin bouten. Als je dit netjes doet komt hij door de keuringen heen.
-Een kant-en-klare las kooi door een van deze bedrijven erin laten lassen
-Een speciale kooi door een van deze bedrijven erin laten lassen. Dan kun je eventuele aanpassingen aan de kooi maken, die zij vervolgens voor je oplossen. Je kunt het dan ook doortrekken tot de veerpoten voor, dit geeft enorm veel stijfheid.

De adressen van deze bedrijven staan in het autojaarboek 2002 van de knaf, ik heb ze voor me liggen, als je ze wilt, kan ik er een paar bij je in de buurt geven.
Oh, en circuit rijden is niet zo moeilijk, er zijn een hoop dagen dat je ook zonder licentie erop mag, en dan is een kooi ook niet verplicht, maar wel fijn...

Gijs[/quote]
martin rs

ik kan hem vanavond wel ff bellen dan zet ik het morgen op het forum. je moet wel je auto helemaal leeghalen als je hem aflevert anders moet hij dat doen en dan wordt het duurder natuurlijk en hij moet ook de buizen kopen dus je moet ff zeggen welke je erin wil. hij woont in almere. en het ligt eraan hoe uitgebreid je kooi wil.
martin rs

die kooi die hij maakt zijn niet fia gekeurd naturrlijk. clio-rally kan jij een bedrijf geven in de buurt van friesland heerenveen mijn jaarboek is nog niet binnen
Job-turbo
Contacteer:

clio_rally schreef:

We hebben hier al eerder iets over gehad. Er zijn in Nederland 22 lasbedrijven die FIA goedgekeurd kooien mogen maken van de KNAF. Je kunt voor het circuit of rally een aantal dinge doen:
-Een kant-en-klare kooi met FIA-papieren kopen en deze erin bouten. Als je dit netjes doet komt hij door de keuringen heen.
-Een kant-en-klare las kooi door een van deze bedrijven erin laten lassen
-Een speciale kooi door een van deze bedrijven erin laten lassen. Dan kun je eventuele aanpassingen aan de kooi maken, die zij vervolgens voor je oplossen. Je kunt het dan ook doortrekken tot de veerpoten voor, dit geeft enorm veel stijfheid.

De adressen van deze bedrijven staan in het autojaarboek 2002 van de knaf, ik heb ze voor me liggen, als je ze wilt, kan ik er een paar bij je in de buurt geven.
Oh, en circuit rijden is niet zo moeilijk, er zijn een hoop dagen dat je ook zonder licentie erop mag, en dan is een kooi ook niet verplicht, maar wel fijn...

Gijs
[/quote]

Je mag zelf wel een kooi maken als je op het circuit gaat rijden. Je hoeft niet perse je kooi dan laten maken bij zo'n bedrijf. Je kan er dus zelf ook 1 maken en dan je kooi ter keuring aanbieden bij zo'n bedrijf.
martin rs

ter keuring aanbieden das niet verkeerd zal ik die kerel ook ff bellen of hij dat kan en of ie geholomogeerde buis kan krijgen???
Anonymous

clio_rally schreef:Ik vraag me echt af waarom je een devil rolkooi wilt? Waarom niet gewoon een degelijk met Fia-papiertje, Omp, Heigo? Zijn volgens mij nog goedkoper ook, en zeker zo goed. Als ik jou was zou ik daar eens naar kijken, het verschil is minimaal,

Gijs

PS: Een kooi alleen achter? Dan is het geen kooi meer, enkel een rolbeugel ofzo...
Yeps dat weet ik dat het dan een beugel wordt (is eigenlijk) maar weet het nog niet helemala zeker, maar ik denk alleen achterin, dan wordt het dus een beugel :D
martin rs

haha waarom niet voor daar heb je toch geen last van als je hem door je dashboard laat lopen???
Anonymous

Ik vind dat altijd zo rot instappen bij de rallyauto van m'n broer, zeker met kuipen. En voor dagelijks gebruikt weet ik niet of je daar nu zo blij mee kunt zijn.
martin rs

nee dat zeg ik dus die buizen bij je deur kan je weglaten maar die van je dak voor bij je raam langs en dan je dashboard in die moet je er gewoon inzetten natuurlijk
Anonymous

Dat is opzich wel een erg goed idee, maar die voorste buizen moet je ok weer ergens aan vast zetten je moet dan vaak in je bekleding en je kappen gaan zagen en snijden, of heb je hier ook nog ee oplossing voor ??
martin rs

je kan ze doortrekken tot op de grond das het stevigste. daar zie je verder bijna niks van want het kan ook zijn dat ie op je wielkas uitkomt. de ellende is wel dat je dashboard eruit moet en dat je in de hoeken ff een gat moet boren maar das zo gebeurt en daar heb je dan weer afdekkapjes voor zodat dat netjes aansluit. ik zou het aanbevelen hem wel naar voren door te trekken
clio_rally
Contacteer:

Ok, de dichtbijzijnde die ik zo even uit het jaarboek pluk zijn:

Heek Motorsport, Rijssen, 0548-522314
Intercar, Elburg, geen nummer...

Nou ja, misschien heb je er wat aan. Anders moet je het wat verder proberen, heb je al snel een hoop meer keus. Wij hebben het bij Biesheuvel laten, doen, wel makkelijk, zij doen meestal ook de keuringen bij de rally's, en hun eigen product keuren ze niet snel af...

Gijs
martin rs

super dan zal ik biesheuvel wel ff bellen bedankt
clio_rally
Contacteer:

Oh, ik lees nu wat er ondertussen allemaal gepost is. Een kooi moet voor natuurlijk altijd tot aan de grond komen, dus daar ontkom je niet aan. Door het dashboard is meestal het beste, ook voor de Fia moet het vaak. In een Clio 2, zoals bij ons, moet het gewoon, anders loopt hij te ver van de raamstijl af. En het is niet 'even door je dashboard heen'. Bij de Clio 2 betekent het, dat je je zekerings- en je relaiskastje allebei moet verschuiven, je luchtkanaal rechts moet je wat bewerken om erdoor te kunnen, en je luchtkanaal links is byebye. Boeit niet voor de rallybak, maar ja, je straatwagen is toch anders...

Gijs
martin rs

ja maar voor zover ik begreep wou hij niet per se fia gekeurd dus dan kan je maken wat je wil maar voor de stevigheid zeker naar de grond
martin rs

hier komt ie dan ik heb de betreffnde lasser even gesproken. het volgende moet je doen je auto moet van binnen leeg zijn zus je stoelen en de bank eruit zodat er gelast kan worden. als je hem door je dashboard wil hebben dan moet die er ook uit de definitieve prijs horen jullie morgen maar zal niet te duur zijn. hij regelt buis dat gelast wordt. over de prijs weet ik verder nog niks iedereen die dus zo een kooi wil kan mij even een bericht sturen op het forum met de betreffende kooi erin dus wat had je in gedachten en dan stuur ik een prijsje terug
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ben benieuwd wat zoiets bij die man kost..

Geheel gelaste rolkooi... van voor tot achter..

hoe dik is die buis?
welk soort techniek.
hoe komt het eruit te zien?
kleur ???

ik noem maar een paar dingen...
Plaats reactie