aluminium velgen uitdraaien.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Ik heb een setje 15 inch 5 spaaks velgen gehad van iemand afkomstig van een alfa 33 (geen alfa velgen) De steek van de bouten past perfect op mn renault 19, maar dat gat in het midden past net niet op dat uitstekende geval waar je wiel moer inzit, diameter van het gat in de velg is ietsie te krap. Het scheelt een milimeter ofzo. Kan ik die velgen ietsje uitdraaien op een grote draaibank ofzo waar ze inpassen??? Heeft iemand zoiets wel eens gedaan?? want nu passen die dingen dus niet.

Steunen je velgen trouwens nog op dat uitstekende ding?? Alleen op die 4 wielbouten toch? of kan ik die velgen bijwijze van spreken in een overmaat uitdraaien?? als dat uberhaubt al kan.

Greetz Bart
clio_rally
Contacteer:

Hmmm, dit probleem nog nooit gehad. Toevallig vandaag bij de ax gti verbaasd gestaan van het feit dat de velg niet over de naaf ging, hij zit er tegenaan, zit allemaal goed, wel vreemd. Meeste wagens moet hij inderdaad over de naaf, maar dit gaat vaak lastig. Als het echt zo weinig is, zo je ervan uitgaan dat je het zonder risico zou kunnen afdraaien, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou even een goede velgenshop contacten, weet je het zeker (eentje die ook richt enzo, beetje verstand van zaken is handig, meeste velgenboeren weten er geen r**** van),

Gijs
Menno

Normaalgesproken kan je dit prima uitdraaien. Wel even kijken of er voldoende vlees zit in de velg, maar dit kan eigenlijk geen probleem zijn. Als je bij een bandenboer om advies gaat vragen, ga dan inderdaad wel naar een vakman, de kwikflut of andere domme bandenlul zal ongetwijfeld zeggen dat 't niet, onverantwoord is, en zekers levensgevaarlijk is.

De velg hoort inderdaad te centreren op de naaf, laat 'm dus netjes op 60mm draaien, met een niet al te ruime passing op je naaf. (er zijn idd een hoop auto's die alleen op de wielbouten centreren, maar das niet zo fraai)

Oja, check ff of d'r niet een kunststof pasring in het hart van de velg zit, dit hebben veel aftermarket wielen om ze voor verschillende merken passend te maken.
Bart V

Menno, er zit helaas geen pasring in. Weet je zeker dat de diameter van de naaf op mn 19 60 mm is???

Mazzel
Menno

yep
Bart V

nu nog iemand vinden meteen draaibank waar ze in passen :-D
Plaats reactie