21Turbo goedgekeurd en nu met schade
Hey people.
Ik heb de grijze 21T klaargemaakt voor eigenaar switch, en had hem ook APK klaar gemaakt. Uitlaat vervangen en nog een paar dingetjes.
Nu is die me afgekeurd. En op iets wat ik helemaal over het hoofd heb gezien.
Het ABS check-lampje doet het niet. Het moet eigenlijk iets van 6 sec branden en dan moet het uitspringen.
De abs doet het wel. Dus ik vermoed dat het peertje kapot is.
Op zich wel jammer. Had wel zin om in het weekend wat te knorren. Maar ja, dan maar maandag.
mzzl
Ik heb de grijze 21T klaargemaakt voor eigenaar switch, en had hem ook APK klaar gemaakt. Uitlaat vervangen en nog een paar dingetjes.
Nu is die me afgekeurd. En op iets wat ik helemaal over het hoofd heb gezien.
Het ABS check-lampje doet het niet. Het moet eigenlijk iets van 6 sec branden en dan moet het uitspringen.
De abs doet het wel. Dus ik vermoed dat het peertje kapot is.
Op zich wel jammer. Had wel zin om in het weekend wat te knorren. Maar ja, dan maar maandag.
mzzl
Laatst gewijzigd door Michel S. op wo 15 mei 2002 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
AARGH! da's rot als je alles zo'n beetje hebt bekeken en dan wordt vern*kt door een lampje! Maarja, er zijn vervelendere dingen op de wereld....
-
- Contacteer:
Tering das lullig zeg.
Gecondoleerd. Kut zeg...
Ach dan is het wel snel verholpen en kan je van de week al cruisen...
Gecondoleerd. Kut zeg...
Ach dan is het wel snel verholpen en kan je van de week al cruisen...

-
- Contacteer:
Michel, check even je PM messages.
Ik heb je een bericht achter gelaten over morgen. Wil het graag verzetten naar zondag.
Want 700 km rijden in een dagje (en thuis zijn om 7 uur s'avond) ga ik net niet trekken...
Ik heb je een bericht achter gelaten over morgen. Wil het graag verzetten naar zondag.
Want 700 km rijden in een dagje (en thuis zijn om 7 uur s'avond) ga ik net niet trekken...
Ik heb toen afgesproken met die vent dat die voor 3500 guldens(1600 euro's) zoals die was.martin rs schreef:das klote een 21 turbo zei je en eh eigenaar wissel als je er nog een te koop weet??????? wat moet dat dan ongeveer kosten
Ik zou hem dan wel nog een kleine beurt geven.
Helaas heb ik veel meer gedaan voor dezelfde prijs.
distributie riem en spanrom vervangen
waterpomp vervangen
andere koppeling, drukgroep en druklager
nieuwe thermostaat
nieuwe in- en uitlaatpakking
nieuwe bak-olie
nieuwe motorolie
koelvloeistof ververst.
andere motorsteun (links)
andere uitlaat eronder gezet
en dan heb ik nog wat dingen gedaan.
Totaal ben denk ik een extra 320 euro kwijt geweest, maar ik zie daar waarschijnlijk niks voor terug.
Ook APK komt erop met nieuwe platen inclusief een witte plaat voor de aanhanger(zit trekhaak op).
effe wat over de auto. Hij is van binnen bijna perfect. Hij heeft een klein scheurtje in het deurpaneel en een rood plastic stripje is afgebroken.
Hij heeft alles elektrisch. Ook de ramen achter(het linker is kapot, maar wordt voor de aflevering nog gefixed.
De neus is niet orgineel, vandaar dat die zo goedkoop is. Hij heeft hier en daar ook een deukje(zie het maar als airbrush, hahaha). Zijn of van hagel, of dan een tak wat erop is gevallen.
Die gast wat de auto zou kopen is nu al 2 weken met het geld aan het komen. hij heeft tot dinsdag de tijd. Heeft die dan nog niet betaald, dan krijgt hij hem niet.
Dan fix ik me de orginele 21T bumper en dan zet ik een hele nieuwe neus erop. Dan alle deukjes eruit halen en een nieuwe laklaag erop.
Misschien nog een chippie erin. In ieder geval, als die klaar is, zal die bijna perfect in orde zijn. En dan als die zwarte klaar is, dan wordt deze verkocht voor een 6250 gulden denk ik zo met de sportvelgen.
Dus ja. we zullen zien.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
lampje is gefixed. Was een wakkel contactje.
Nu nog de luchtpijp van het blaas ding llinks fixxen
oliedrukmeter doet het niet. Los contact ergens.
dan de MD speler erin mikken. 10 cd wisselaar fixxen en de versterker erin hangen en dan naar de APK.
Dan nog effe zoeken voor de onderdelen en orgineel maken die car.
mzzl
Nu nog de luchtpijp van het blaas ding llinks fixxen
oliedrukmeter doet het niet. Los contact ergens.
dan de MD speler erin mikken. 10 cd wisselaar fixxen en de versterker erin hangen en dan naar de APK.
Dan nog effe zoeken voor de onderdelen en orgineel maken die car.
mzzl
-
Ha die Michel,
Ik zag je vanavond met je vriendin langs de rijksweg. Ik wilde nog claxoneren, maar die deed het niet. Hoeveel 21 turbo`s heb je nu eigenlijk, 3?
Een witte, zwarte en grijze, toch?
Die grijze, stond die niet een tijdje in Abdissenbosch, bij P.? Zat lederen bekleding in en had tik op de neus gehad.Maar die grijze ga je verkopen en zelf in de zwarte rijden en de witte voor onderdelen? Of hoe zit dat nu eigenlijk. Btw, binnenkort eens afsrpeken mat een paar man?
groeten Patrick L.
Ik zag je vanavond met je vriendin langs de rijksweg. Ik wilde nog claxoneren, maar die deed het niet. Hoeveel 21 turbo`s heb je nu eigenlijk, 3?
Die grijze, stond die niet een tijdje in Abdissenbosch, bij P.? Zat lederen bekleding in en had tik op de neus gehad.Maar die grijze ga je verkopen en zelf in de zwarte rijden en de witte voor onderdelen? Of hoe zit dat nu eigenlijk. Btw, binnenkort eens afsrpeken mat een paar man?

groeten Patrick L.
Die grijze wat bij Patrick heeft gestaan was de 1ste 21t wat we hebben gehad. Deze was van mijn broer en heeft hij tegen een meneer midden op de weg geduwd.Patrick L. schreef:Ha die Michel,
Die grijze, stond die niet een tijdje in Abdissenbosch, bij P.? Zat lederen bekleding in en had tik op de neus gehad.Maar die grijze ga je verkopen en zelf in de zwarte rijden en de witte voor onderdelen? Of hoe zit dat nu eigenlijk. Btw, binnenkort eens afsrpeken mat een paar man?![]()
groeten Patrick L.
Deze hebben we gesloopt en hebben toen een 4 maanden geen 21T gehad. Wel natuurlijk een GTT. Daarna is die grijze wat ik nu gefixxed heb gekomen. Daarna die zwarte. Die zit dus ook nog in de prak. en daarna de witte.
De bedoeling is de grijze orgineel maken, en helemaal strak. verkopen.
Ondertussen de zwarte 21T zo maken zoals ik hem wil hebben met onderdelen van de witte.
De witte wordt dan ergens gestald en op zijn tijd helemaal gestript en weer helemaal opnieuw opgebouwd. Hoe dat weet ik nog niet zo. of helemaal orgineel. Of goed genoeg voor op het circuit.
moet ik nog effe kijken.
Maar voordat ik ook maar wat aan de witte doe, moet de blauwe ook klaar zijn en de gele ook van mijn vriendin. Helaas hoor ik vandaag dat ze nog liever een 21T zou willen hebben dan een 5 GTT.Dan moet ze maar eens gaan sparen.
Ik liep net bij mijn vriendin binnen en toen zag ik de neus van een GTT op afstand. Je wilde naar links, maar je ging toch naar rechts. Toen zag ik dat jij het was met niet een GTT, maar een GTE. Zag er toch wel goed uit hoor.
mzzl
Ik zal morgen eens wat foto's maken zoals die nu is, en op een later tijdstip nog wat foto's schieten.martin rs schreef:goh das niet gek als je tegen die tijd fotos ervan hebt dan moet je die ff platsen ik heb wel interesse in zo een 21 turbo.
Zie je dan wel verschijnen.
Oliedruk meter, blazer is ook al gefixed.
Zit inmiddels ook al wat ICE in. Zal er morgen wat foto's van maken.
mzzl
-
Zo, dat is duidelijk, wat je van plan bent. Jij gaat dus zelf in de zwarte 21t rijden met daarnaast je blauwe GTT en je vriendin in een gele GTT, COOL
Mij GTE is op afstand wel mooier als dichtbij, zit nu een beschadigde Ph1 bumper met Ph1 grille in. Moet het rechter hoekje nog recht trekken, na dass Unfall in de Eifel, en verder roest ie aardig
Maar blijft leuk om in te scheuren door het heuvelland, waren daarstraks op weg naar Epen voor een ijske, nou ja mijn vriendin wilde een ijs en ik wilde stukje rijden in het vijfje
Je hebt dus nog wat te doen deze zomer...
btw, ik neem binnenkort kontakt met je op over die ene band, ik twijfel om andere velgen aan te schaffen, 2e hands en niet te duur.

Mij GTE is op afstand wel mooier als dichtbij, zit nu een beschadigde Ph1 bumper met Ph1 grille in. Moet het rechter hoekje nog recht trekken, na dass Unfall in de Eifel, en verder roest ie aardig

Je hebt dus nog wat te doen deze zomer...
btw, ik neem binnenkort kontakt met je op over die ene band, ik twijfel om andere velgen aan te schaffen, 2e hands en niet te duur.
een pintje gedronken man eentje teveel dan toch nuchter typen he kunnen we dat tenminste lezen. groetjes.martin rs schreef:zo das wel cool als je fotos hebt. moeten we maar ff kijken dan ik wil ook ongelofelijk een 21 turbo wat vvor motorblok hangt er bij jou in ik heb begrepen dat er verschillende bestaan
okee, volgende dingen nog gedaan:
andere compjoeter en de orginele sensoren van die compjoeter erop gezet. hij loopt nu een stuk beter. ook bij plots volgas verslikt die zich niet meer.
achteren andere wiellagers gemonteerd. deze hoor je nu niet meer.
en ik heb de open air filter weer gemonteerd. je hoort hem nu heel goed lucht happen.
ook de dumpvalve van het closed system heb ik open gezet. hopelijk maakt die nu ook een beetje geluid.
mzzl
andere compjoeter en de orginele sensoren van die compjoeter erop gezet. hij loopt nu een stuk beter. ook bij plots volgas verslikt die zich niet meer.
achteren andere wiellagers gemonteerd. deze hoor je nu niet meer.
en ik heb de open air filter weer gemonteerd. je hoort hem nu heel goed lucht happen.
ook de dumpvalve van het closed system heb ik open gezet. hopelijk maakt die nu ook een beetje geluid.
mzzl
bij mij hangt gewoon het j7r-752 blok erin.martin rs schreef:zo das wel cool als je fotos hebt. moeten we maar ff kijken dan ik wil ook ongelofelijk een 21 turbo wat vvor motorblok hangt er bij jou in ik heb begrepen dat er verschillende bestaan
2.0 8v turbo
goed voor 175 pk standard.
van andere blokken is mij niks bekend. Je kunt wel zelf andere blokken erin leggen.
2.2 8v turbo
2.2 12V turbo
2.5 16V turbo is er schijnbaar ook.
mzzl
het beest is goed gekeurd. HIEP HOI HIEP HOI
Misschien dat ik morgen hele mooie foto's van het beest heb. Maar dat kan ook over morgen pas zijn.
ik hou jullie op de hoogte.
groetjes
Misschien dat ik morgen hele mooie foto's van het beest heb. Maar dat kan ook over morgen pas zijn.
ik hou jullie op de hoogte.
groetjes
Hij was in 1ste instantie verkocht voor 3500 GULDENS zoals die daar stond. Dat was met kale banden, uitlaat kapot, distributie gedeelte aan revisie toe, uiteraard geen APK en kapotte accu.-Roy- schreef:Goed bezig Michel. Maar wat is nu de bedoeling? Ga je nu met die rijden of verkoop je hem?
Ik had hem gezegd dat ik hem wel naar de bak zou kijken, want daar was iets vreemds mee. Dat was geen probleem. Hij zou me het geld bezorgen. ik heb 4 weken gehoord van overmorgen breng ik je dat geld.
uiteindelijk ben ik gewoon eraan begonnen.
Andere motor erin gelegd
riemen vervangen (incl. distributie riem+rol)
grote beurt
motorsteunen vervangen
uitlaat
accu
waterpomp
wiellagers achter
en nog wel een hoop kleine dingen
daarbij heb ik hem ook nog APK laten keuren en al.
Toen zei hij dat hij me dat geld zou langsbrengen. Heb nog altijd niks gezien. Dus hij krijgt hem gewoon niet meer. Tevens vondt hij het ding nu nog altijd 3500 gulden waard, ondanks dat er voor meer dan 450 euro nieuw spul inzat.
Dus ik heb hem gezegd dat ik hem nu niet deed verkopen, en dat ik hem helemaal in orde ging maken en hem dan pas weg deed.Dan zou ook de zwarte bijna klaar moeten zijn. Hij wilde hem hebben (ook weer voor 3500 Gulden). Ja daag. daar ga ik niet een nieuwe neus voor erop monteren en het ding spuiten en helemaal in orde maken.
A fijn. Ik hou het ding nog een maand, misschien 2, en dan wordt die alsnog verkocht.
Maar de prijs zal niet 3500 gulden zijn, maar eerder een 2800-2900 euro. Ligt eraan wat er nog allemaal op komt te zitten.
Hij wordt nog gechipped, en hij wordt ook nog verlaagd. Misschien komen er nog wat andere leuke dingen op wat het nog een mooiere auto moeten maken.
We zien wel. Maar hij wordt wel verkocht. Maar dan is die wel helemaal in orde.
Die gast wil hem wel hebben, maar hij wil het voor hetzelfde geld, en hij is die auto eigenlijk niet waard. Hij trekt altijd zware aanhangers en of die nou koud is of warm, ding moet altijd flink werken. Dus bijna volgas koud de berg op hoef je niet voor stil te staan.
Mijn broer heeft ook intresse in hem, maar dat die maar die 306 inruilt en bijlegd voor een EVO Vi of een Supra TT

Maar ik blijf er tot nu toe effe in rijden. Als er in de tijd ook nog een meeting is, dan kom ik met de grijze 21T.
mzzl
JAJAJA, hij wordt mooi.
ben hem een beetje bij aan het werken. Vondt opeens dit:
[img]http://212.120.120.12/21/grey/update/DSC0013.JPG[/img]
oppervlakkige roest.
heb het weg geschuurd:
[img]http://212.120.120.12/21/grey/update/DSC0014.JPG[/img]
en daarna behandeld met wat spraypaint:
[img]http://212.120.120.12/21/grey/update/DSC0015.JPG[/img]
je ziet er gewoon niks meer van. Nu ga ik me ook geven aan de 4 kleine deukjes en de aangetaste lijst aan de zijkant van de auto.
mzzl
ben hem een beetje bij aan het werken. Vondt opeens dit:
[img]http://212.120.120.12/21/grey/update/DSC0013.JPG[/img]
oppervlakkige roest.
heb het weg geschuurd:
[img]http://212.120.120.12/21/grey/update/DSC0014.JPG[/img]
en daarna behandeld met wat spraypaint:
[img]http://212.120.120.12/21/grey/update/DSC0015.JPG[/img]
je ziet er gewoon niks meer van. Nu ga ik me ook geven aan de 4 kleine deukjes en de aangetaste lijst aan de zijkant van de auto.
mzzl
Had je geen krantje voor over je band? Is niet zo netjes zo!
Sander
Sander
vind ik ook foei michel dit kon beter man (lol)
Nee, is inderdaad niet mooi. Ik zag het te laat. Als tegen prestatie ga ik deze week de banden mooi zwart maken.
EN DAN JIJ ROY MET JE QAUDRA ER ACHTER EN DAN IKKKE EN MENNO EN DE HAKKE DAT ZOU UITPAKKEN-Roy- schreef:Ja dat is wel stoer met je 21t de ring op
Lijkt me ook wel stoer, maar weet niet of ik het durf. Heb wel wat ervaring met het kreng, maar ook een negatieve. 180 graden negatief om precies te zijn. Is me 1 keer te ver gegaan en ik kreeg hem niet gecorrigeerd zoals bij de 5.-Roy- schreef:Ja dat is wel stoer met je 21t de ring op
En ik heb lang niet zoveel km gescheurd in een 21T als in de 5. Dus effe afwachten of ik het aandurf. Misschien wel, maar dan wel niet met de Fulda's. Want dat vindt ik maar enge banden.
Er staat natuurlijk ook niet voor niets een adviesnelheid in zulke bochten!!!-Roy- schreef:Nee ik ga ook niet met mijn 21. Ik stond 2 weken terug met speed al bijna tegen de vangrail omdat ik die bocht voor het autotron veels te hard inscheurde. Scheelde weinig of ik was hem kwijt.

tja het rijden met een vierwielaandrijving vergt veel kunst dus een cursusje komt met zo een bak van pas en dan eenmaal die kunst onder de knie zul je nie meer verkeerd insturen hoor maar uit de bocht schuiven met een qaudra moet je toch echt fouten dingen doen men dunkt (no offence) aan je rijstijl hoor man groetjes p.s heb een tijdje geleden iets gelezen over die ontplofte bom heb je auto nu schade man (hopelijk voor je mooie auto nie )????????-Roy- schreef:Nee ik ga ook niet met mijn 21. Ik stond 2 weken terug met speed al bijna tegen de vangrail omdat ik die bocht voor het autotron veels te hard inscheurde. Scheelde weinig of ik was hem kwijt.
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/men ... c00006.jpg[/img]-Roy- schreef:Ja dat is wel stoer met je 21t de baan op

Laatst gewijzigd door Menno op di 14 mei 2002 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
menno je link werkt nie