Hey mensen,
Soms als ik met mijn 5gtt (ph2) een eindje heb gereden dan word ineens het koppelings pedaal vager (je hoeft minder kracht te zetten om hem in te trappen en hij pakt later op). Dit komt vooral voor wanneer je weer van de snelweg af gaat na een langer stuk rijden. Een aantal keer "koppelen" later is het weer over en werk alles als vanouds. Ik heb ook geen vermogens verlies of iets dergelijks.
Weet iemand wat dit kan zijn?
koppeling af en toe vaag
Ik heb/had hetzelfde probleem met mijn 19. Ik verdenk/verdacht de automatische spaninrichting van de koppeling. Deze heb ik net vervangen door een nieuwe. Tot nu toe werkt alles weer prima, maar ik heb er nog niet echt veel mee gereden. Ik hou je wel ff op de hoogte van mijn bevindingen.
Zoals beloofd zou ik je ff op de hoogte houden van mijn bevindingen. Maar helaas heeft het vervangen van het stelmechanisme niks verbeterd. Het is nog steeds zo dat het pedaal soms super licht gaat. Hij ontkoppelt dan nog wel gewoon. Het is vooral bij snel optrekken en na lange snelwegritten of filerijden.
Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn ?
Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn ?
Ik heb net een nieuwe koppeling en drukgroep. Daarvoor had ik al hetzelfde probleem en nu nog steeds. Dus de koppeling zelf kan het ook niet zijn, lijkt me zo. Het is inderdaad zo dat het soms een hele tijd goed gaat en dan opeens "trap" je zo door het pedaal heen.
Ik ben vanmiddag nog ff bij de dealer geweest en ff in z'n comp gekeken. Daar zag ik dat de veerring bij de as van de koppelingpedaal bij mijn 19 aan de verkeerde kant zat. Dat heb ik net ff goed gedaan, maar het probleem is er nog steeds. Ik wordt er onderhand stapelgek van. Is er nog iemand die weet wat het zou kunnen zijn ?
dat idee heb ik ook steeds dat als de motor warmer word of als je een keer met erg sippende koppeling bent weg gereden.
Dat de koppeling dan lichter gaat.
mischien kan het bij mij komen dat ik de spiebanen waar de plaat overheen glijdt ingever heb met siliconen vet en dat als de boel warmer word dat het dan makkelijker glijdt.
dat de koppeling lichter gaat als je meer toeren maakt is nu weg.
temminste nadat ik de koppeling 6000 km geleden heb vervangen.
Dat de koppeling dan lichter gaat.
mischien kan het bij mij komen dat ik de spiebanen waar de plaat overheen glijdt ingever heb met siliconen vet en dat als de boel warmer word dat het dan makkelijker glijdt.
dat de koppeling lichter gaat als je meer toeren maakt is nu weg.
temminste nadat ik de koppeling 6000 km geleden heb vervangen.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Is is bij mijn 19 geen peil op te trekken. Het komt vaker voor wanneer ie erg warm is maar vaak ook bij stevig optrekken. Maar soms ook bij rustig rijden. Mijn koppeling is onlangs ook vervangen maar dat heeft niks geholpen. De koppeling grijpt dan ook eerder aan en de vrije slag in het pedaal is ook groter. Wel ontkoppelt hij dan gewoon normaal.
dus hij schakelt dus nu wel weer goed? zonder bijgeluiden van de koppeling of bak.
maar ontkoppeld dan onwillekeuig licht of zwaar.
heb de de koppelings ooit wel eens gesmeert.
bij mijn auto was de kabel van binnen rood veroest.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
iki heb weer een nieuw probleem met een van onze 5jes, misschien weten jullie hier een antwoord op!
-afgelopen zondag een nieuwe bak op een phase2 gtturbo gezet alles weer aangesloten de vloeistoffen er in gedaan en gestart alles gaat goed, en proberen te schakelen.
het scakelen lukt wel maar zeer moeizaam, het koppelingspedaal moet je overdreven ver naar beneden duwen om de auto maar niet te laten rollen.
als je maar een millimeter omhoog komt pakt de koppeling al op.
kunnen jullie mij advies geven want ik weet het niet!
thnx

-afgelopen zondag een nieuwe bak op een phase2 gtturbo gezet alles weer aangesloten de vloeistoffen er in gedaan en gestart alles gaat goed, en proberen te schakelen.
het scakelen lukt wel maar zeer moeizaam, het koppelingspedaal moet je overdreven ver naar beneden duwen om de auto maar niet te laten rollen.
als je maar een millimeter omhoog komt pakt de koppeling al op.

kunnen jullie mij advies geven want ik weet het niet!
thnx
-
- Moderator
- Car: MB
ik blijf erbij Arjen, bij mij is het probleem echt exact hetzelfde!! Wanneer ik echter rustig rijd en dat ook blijf doen is er vrijwel nooit iets aan de hand (op een enkelek keer na dan), maar zodra je harder rijd word de kans groter. Ik baal er af en toe ook van . Gelukkig is er echter nog niks met de werking van de koppeling aan de hand en is er geen (merkbaar) vermogensverlies. [img]http://www.theunholytrinity.org/cracks_ ... il/cry.gif[/img]
De koppeling werkt verder echt perfect, zonder bijgeluiden, ook wanneer die zo licht gaat. De kabel is nog prima. Die heeft een teflon ommanteling. Ook heb ik er al eens WD40 op losgelaten.jacco 16v schreef:dus hij schakelt dus nu wel weer goed? zonder bijgeluiden van de koppeling of bak.
Dit komt inderdaad precies overeen met mijn klachten. Aangezien ik en een nieuwe koppeling heb en ook een nieuw pedaal zie ik echt niet wat het nu nog kan zijn.Tom782 schreef:ik blijf erbij Arjen, bij mij is het probleem echt exact hetzelfde!! Wanneer ik echter rustig rijd en dat ook blijf doen is er vrijwel nooit iets aan de hand (op een enkelek keer na dan), maar zodra je harder rijd word de kans groter. Ik baal er af en toe ook van . Gelukkig is er echter nog niks met de werking van de koppeling aan de hand en is er geen (merkbaar) vermogensverlies. [img]http://www.theunholytrinity.org/cracks_ ... il/cry.gif[/img]
Ben vanmiddag nog ff met die fuc&$^% koppeling bezig geweest. Ik heb ff zo'n plastic bindertje om het veertje van het automatische stelmechanisme gedaan, zodat de veer nu strakker is. Dit lijkt prima geholpen te hebben.
Ik hoop dat dit dus het probleem is: een te slap veertje, ook al is ie net nieuw. En dat ik niet op deze manier een of ander symptoom van een ander probleem weg heb gehaald. Wel is het zo dat het veertje van het mechanisme in mijn 11 turbo veel dikker en groter is. Ook is de spanning op de koppelingskabel van mijn 19 nu gelijk aan die van mijn 11, terwijl die eerst veel minder was.
FF afwachten dus.
Ik hoop dat dit dus het probleem is: een te slap veertje, ook al is ie net nieuw. En dat ik niet op deze manier een of ander symptoom van een ander probleem weg heb gehaald. Wel is het zo dat het veertje van het mechanisme in mijn 11 turbo veel dikker en groter is. Ook is de spanning op de koppelingskabel van mijn 19 nu gelijk aan die van mijn 11, terwijl die eerst veel minder was.
FF afwachten dus.
Aan de bovenkant van je koppelingspedaal, in de voetenruimte. Het is een klein veertje die aan beide kanten aan een deel van je pedaal zit gehaakt. deze houdt het automatische stelmechanisme onder spanning. Ik heb een T-rap door het midden van het veertje gedaan en de T-rap daarna strakgetrokken.
weet iemand misschien een oplossing voor het probleem van mathijs?

ff omhoog halen...
ik sluit me ff aan bij Tom....