M'n versnellingsbak moet binnenkort vervangen worden en nu zat ik eens te denken of je iets aan zo'n bak kunt doen om hem wat sneller te maken ofzo.
Het vliegwiel laat ik al afdraaien en balanceren, maar is er verder nog iets wat wel wil helpen??
Versnellingsbak aanpassen??
uhm............tsja................dunno........sorry 
je zou natuurlijk ook de bak van een renault Traffic eraan kunnen hangen. Die heeft namijk een kortere gearing.
En volgens mij moet het wel passen omdat je deze ook met 1400 blok kon krijgen. Ik naam aan dat dit hetzelfde onderblok is.
En volgens mij moet het wel passen omdat je deze ook met 1400 blok kon krijgen. Ik naam aan dat dit hetzelfde onderblok is.
Alleen weet ik niet of je dan sneller bent ... dan blijijf je schakelen.. je moet nog zo'n 3 hebben, zo'n sleurgang
Misschien een variomatic van volvo eronder?
op zo'n 1.4 tje is dat niet toevallig ook hetzelfde onderblok? Nee he van de 340 niet he?
mzzl

Misschien een variomatic van volvo eronder?

mzzl
Dan moet je er ook achterwielaandrijving bij nemen met een ruimtevretende DeDion achteras.Riël schreef:Alleen weet ik niet of je dan sneller bent ... dan blijijf je schakelen.. je moet nog zo'n 3 hebben, zo'n sleurgang![]()
Misschien een variomatic van volvo eronder?op zo'n 1.4 tje is dat niet toevallig ook hetzelfde onderblok? Nee he van de 340 niet he?
mzzl
Een versnellingsbak van een Clio of R19 met een Energy motor is ook korter dan een regulier R5 bak.
Als het goed is heeft Bart V er binnenkort 1 in de aanbieding.
Ja maar een kortere bak is toch niet echt sneller op de gtt? Hij is nu al redelijk kort. En ja zo'n achterwielaandrijvinkje erbij zou toch ook erg leuk zijn?? Was ik idd even vergeten, die van mijn tante heeft ook achterwielaandrijving erop. Alleen krijg je die as nooit onder de gtt ... ach leuk om es te proberen, maar ik heb geen zin in 't werk.
Mzzl
Mzzl
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
Ehm.... hou er wel rekening mee dat het motortje in de gtt overdwars ligt en in een dafje volgens mij in de lengte dus een gtt motor in een dafje moet lukken, maar de variomatric van een daf in een gtt zie ik nog even niet gebeuren. Zou overigens wel stoer zijn om te hebben, trek je veel sneller op, al is het alleen maar omdat je de tijd van het schakelen kwijt bent.
Er is midden jaren 90 trouwens een williams f1 wagen met variomatic uitgevoerd, deze staat als het goed is nog steeds bij van doorne's transmissie. Deze bak is jammer genoeg nooit in de racerij gebruikt omdat Bernie Ecclestone het verbood, aangezien Williams dan een veel te grote voorsprong zou krijgen, ze waren namelijk al de nummer 1. Die bak werkte overigens wel perfect wat ik ervan gehoord heb.
Er is midden jaren 90 trouwens een williams f1 wagen met variomatic uitgevoerd, deze staat als het goed is nog steeds bij van doorne's transmissie. Deze bak is jammer genoeg nooit in de racerij gebruikt omdat Bernie Ecclestone het verbood, aangezien Williams dan een veel te grote voorsprong zou krijgen, ze waren namelijk al de nummer 1. Die bak werkte overigens wel perfect wat ik ervan gehoord heb.
Pak een bak van een williams, je kunt de 4 en 5 veranderen. Scheelt een heeeeeel stuk. Heb dit zelf ook en rijdt echt bizar.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Voor een GTT zou ik er niks aan veranderen, voor een 16 V kun je de eindoverbrenging veranderen (korter). Motor zal dan puur op top wel toerenbegrenzer inschieten, dus je absolute top wordt dan iets lager, maar alle acc.tijden worden wel sneller.
Heb laatst een bak gereviseerd van een 205 1900 GTi van een maat van me. Hij wilde een veel kortere overbrenging, dus heb ik op mn werk de pignonas en kroonwiel gewisseld voor anderen die plusminus 33 procent korter is. Is nu superleuk rijden, net rallybak. Acc 0-100 zal schat ik 0,5 sec. zijn toegenomen. Top echter: 180 op de teller en in de begrenzer!!!
Dus het is net wat je wilt, acc. of topsnelheid. Wil je het laatste.......niks aan de bak veranderen!!!
Ga je voor acceleratie, of wil je een bak laten reviseren/repareren/modificeren, mail dan reinier26@hotmail.com.
Ik en mn collega hebben samen 11 jaar ervaring met v-bakken (okee, ik maar 1, maar hij 10) en hebben het beunen NET niet uitgevonden
16 euro per uur, gemiddelde revisietijd 5 tot 8 uur. VoorPeugeot/Citroen en soms Renault hebben we veel zgan onderdelen liggen voor helft nieuwprijs.
Anders moet je met een nieuwe eind overbrenging al gauw denken aan 200 tot 400 euro.
Oja....... BAKHUIS GESCHEURD?????????????
Ook dit kan degelijk, met garantie, gelast worden!
groeten, en sorry voor de ongevraagde reclame

Heb laatst een bak gereviseerd van een 205 1900 GTi van een maat van me. Hij wilde een veel kortere overbrenging, dus heb ik op mn werk de pignonas en kroonwiel gewisseld voor anderen die plusminus 33 procent korter is. Is nu superleuk rijden, net rallybak. Acc 0-100 zal schat ik 0,5 sec. zijn toegenomen. Top echter: 180 op de teller en in de begrenzer!!!
Dus het is net wat je wilt, acc. of topsnelheid. Wil je het laatste.......niks aan de bak veranderen!!!
Ga je voor acceleratie, of wil je een bak laten reviseren/repareren/modificeren, mail dan reinier26@hotmail.com.
Ik en mn collega hebben samen 11 jaar ervaring met v-bakken (okee, ik maar 1, maar hij 10) en hebben het beunen NET niet uitgevonden

16 euro per uur, gemiddelde revisietijd 5 tot 8 uur. VoorPeugeot/Citroen en soms Renault hebben we veel zgan onderdelen liggen voor helft nieuwprijs.
Anders moet je met een nieuwe eind overbrenging al gauw denken aan 200 tot 400 euro.
Oja....... BAKHUIS GESCHEURD?????????????
Ook dit kan degelijk, met garantie, gelast worden!
groeten, en sorry voor de ongevraagde reclame