Hey People.
Ik heb een vraagje. Wat kun je allemaal van de motor vervangen door titanium??
Cyllinderbussen??? Kan dat, als je het goed doet?? En vooral, heb je er wat aan?
Drijfstangen?
klepstoterstangen???
wie o wie heeft een antwoord?
mzzl
wat te maken van titanium.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Wiel ophanging, aandrijf assen. Tja alles volgens mij wel. Nieuwe Titanium kop.. hahaha is alleen wat moeilijk te bewerken... Zoek maar eens wat info over de SR72... fastes plane ever.. zo snel koudste plekje in volle vlucht maar 500 graden.. enne al wel 30 jaar oud...... ongeevenaard
:D:D:D

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Mmmm, wat lastig, maar remklauwen?
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Alles in principe, maar slaat nergens op.
Eigenlijk alleen drijfstangen (wordt al gedaan op hele dure Ducaties 996 en ander exotisch productiespul, maar vooral in de racerij).
Stoterstangen zou ook zinvol zijn, maar beetje tegenstrijdig......
stoterstangen=ouderwets titanium=modern
Is voor een normale straatauto niet nodig, of je moet echt 300 pk uit je GT willen trekken (en dat wil jij)
Prijs per stuk???? Poeh, misschien wel enkele duizenden euros per stuk als je de enigste bent die ze wil voor je GT.
groeten
Eigenlijk alleen drijfstangen (wordt al gedaan op hele dure Ducaties 996 en ander exotisch productiespul, maar vooral in de racerij).
Stoterstangen zou ook zinvol zijn, maar beetje tegenstrijdig......
stoterstangen=ouderwets titanium=modern
Is voor een normale straatauto niet nodig, of je moet echt 300 pk uit je GT willen trekken (en dat wil jij)
Prijs per stuk???? Poeh, misschien wel enkele duizenden euros per stuk als je de enigste bent die ze wil voor je GT.
groeten
prijs per stuk??? Geen drol.canonballman schreef:Alles in principe, maar slaat nergens op.
Eigenlijk alleen drijfstangen (wordt al gedaan op hele dure Ducaties 996 en ander exotisch productiespul, maar vooral in de racerij).
Stoterstangen zou ook zinvol zijn, maar beetje tegenstrijdig......
stoterstangen=ouderwets titanium=modern
Is voor een normale straatauto niet nodig, of je moet echt 300 pk uit je GT willen trekken (en dat wil jij)
Prijs per stuk???? Poeh, misschien wel enkele duizenden euros per stuk als je de enigste bent die ze wil voor je GT.
groeten
Daarom vraag ik het ook. Het kost mij niks. Anders was ook zo geweest van, laat maar hangen. Maar een vriend van me kan me van alles ritselen. Dus de vraag is dan meteen van, ja wat??
Ik denk dat ik me stoterstangetjes laat maken. 18 stuks. dus 2 setjes en 2 reserve.
En als het kan drijfstangen.
ze hadden ook plaat materiaal. Dus een titanium hitteschild is misschien ook wel mogelijk.
Cyllinderbussen was ook geen probleem zei die, maar of dat nou zo goed zou zijn??? Weet niet hoe titanium reageerd met hoge temp.
maar ik ga weer verder. Moet nog veel doen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
het gebruik van titanium in de motor van word steeds minder.
dat mag gek klinken maar het is wel zo.
de onderdelen die goed gebleken zijn om van titanium te maken zijn .
kleppen (vanwege de goede hitte bestendigheid ervan)
drijfstangen.
klepveeren.
uitlaten
het gootste nadeel van titanium is volgens mij dat de warmte geleiding ervan niet zo best is.
en de hechting met olien ook niet zo best.
niet zoals gietijzer dat altijd wat vettig aanvoeld.
of koper dat goede smeerende vanzichzelf heeft.
dat mag gek klinken maar het is wel zo.
de onderdelen die goed gebleken zijn om van titanium te maken zijn .
kleppen (vanwege de goede hitte bestendigheid ervan)
drijfstangen.
klepveeren.
uitlaten
het gootste nadeel van titanium is volgens mij dat de warmte geleiding ervan niet zo best is.
en de hechting met olien ook niet zo best.
niet zoals gietijzer dat altijd wat vettig aanvoeld.
of koper dat goede smeerende vanzichzelf heeft.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Mmm als het zo goedkoop is dan willen we denk ik allemaal wel een titanium hitte schildje....
Kan je d'r voor mij niet ook eentje maken?
Kan je d'r voor mij niet ook eentje maken?
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
He, dat ik daar niet eerder op gekomen ben, een 'custom-made' versnellingspookje. Iets moois draaien van titanium, best lachuh...(kun je er meteen een quickshift van klussen...)
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Tja. Zou het zoveel schelen? Keb niet zoveel last van de stoterstangen, volgens mij doen die 't wel geod. Scheelt je wat grammetjes dat wel. Je drijfstangen / zuigers zou veel schelen denk ik. Misschien kun je nog titanium lagers draaien ook nog.
Doe mij maar een mooi hitteschild van titanium en een mooie sierstuk voor de uitlaat van titanium
. Sinds ik een lotus heb gezien met een titanium uitlaat ben ik helemaal gek van dat spul. Echt wel kewl hoe dat verkleurd
.


There will be plenty of time to rest when your dead