relais
-
Een tijdje gelden hoorde ik in m'n clio 16v constant een relais schakelen met een tussenpoze van telkens +/- 7 sec. Op een gegeven moment is dit opgehouden tot een paar dagen gelden. Ik meteen op zoek naar het relais, maar kon de boosdoener niet in de zekeringenkast vinden. FF goed luisteren/voelen en heb het relais gevonden, maar niet in de zekeringenkast. Het zat verstop rechts naast de zekeringen kast, zeg maar achter de speaker in het dashboard. Kan mij iemand vertellen waar dit relais van is???
-
Misschien nog iemand een idee??
Het is zeker NIET het relais van je brandstofpomp, deze bevind zich als ik me niet vergis in de motorruimte. Als ik het goed begrijp zit dit relais niet IN de zekeringskast maar ernaast, lijkt me niet standaard. Zit er toevallig alarm op de auto?? zou kunnen dat het een relaitje is van het alarm. Wat gebeurd er als je dat relais eraf haalt??? Werkt alles dan nog, en loopt je motor nog enzo (alles ff proberen) Kan niet moeilijk zijn om te achterhalen wat de functie van dat relais is/was. Mischien heeft de vorige eigenaar lekker lopen hobbyen ofzo in die clio.
Succes
Succes
-
Ik heb nog ff gekeken, maar ik weet niet zeker of het wel een relais is?? Het is een wit kastje en als het verwijder kan ik de auto gewoon starten. Zover ik kan zien zitten er 5 kabeltjes aan de stekker en in de stekker zelf zitten 6 contactpuntjes waarvan de eerste niet is voorzien van een kabeltje. Waar je de stekker opsteekt ziet er een beetje uit als een soort printplaatje. Iemand die het weet?? Ik niet...
Tijdens het inbouwen van mijn alarm heb ik uitgevonden waar dit van was, maar ik kan er nu niet meer opkomen.BartK (Adrenalin) schreef:
een relais schakelen met een tussenpoze van telkens +/- 7 sec.
Maarre gaat je achterruitenwisser niet ook tegelijk mee?
-
Hmmm, ben er nog steeds niet zeker van waar het voor is. Ik heb "HET" niet meer horen schakelen en alles werkt naar behoren
. Ik heb ook even zitten denken aan een crossover ofzo. Kheb namelijk speakers in de deuren en in het dashboard. Maar dat ga ik vanavond ff testen, dan komt m'n radio terug
. M'n vriendin had um laten vallen, toen was de display naar de kl@ten
.

[offtopic] Ja zon relaitje zoek ik nog, wat voor relais is dat?? en wat kostte dat ding?? Ik heb wel een relais met 2 maakcontacten die op de puls spanning van mn afstandsbediening werkt, maar dan knippert hij maar 1 seconde, en steeds maar 1x, heb liever dat ie 2x knippert bij ontgrendelen, en 1x bij vergrendelen, dat lukt natuurlijk nooit met een gewoon relais. Hopelijk goedkoper als dat ding van 35 euro uit de conrad.Tom782 schreef:mischien alleen de knipperlichtmodule van je CV. Daar heb ik ook een apart relais voor in moeten bouwen
Mazzel
Tom782 schreef:mischien alleen de knipperlichtmodule van je CV. Daar heb ik ook een apart relais voor in moeten bouwen
Dit beide is het waarschijnlijk niet, want bij mij zit het witte kastje er ook in.BartK (Adrenalin) schreef:Ik heb ook even zitten denken aan een crossover ofzo. Kheb namelijk speakers in de deuren en in het dashboard.
Zonder dat ik cv of een crossover heb
-
Hmmm, dan weet ik het ook niet meer.Dit beide is het waarschijnlijk niet, want bij mij zit het witte kastje er ook in.
Zonder dat ik cv of een crossover heb
-
- Moderator
- Car: MB
He Bart >> Dat is inderdaad het kastje uit de conrad (alleen toen ik hem kocht was hij lang niet zo duur
). Deze knippert 1 en 3x (door de contacten om te wisselen kun je zelf kiezen voor 1x bij openen en 3x bij sluiten of andersom). Het inbouwen zelf is super simpel als je weet waar je hem moet aansluiten. Helaas wist ik dat toe niet (en kende RTC nog niet
) en ben ik dus een middagje aan het stoeien geweest.
Moet overigens ook mogelijk zijn om zelf zo'n ding te maken hoor, maar ik denk dat je dan veel tijd in de ontwikkeling moet steken.

Moet overigens ook mogelijk zijn om zelf zo'n ding te maken hoor, maar ik denk dat je dan veel tijd in de ontwikkeling moet steken.
ik had gisteren ook dat ik af en toe 'geklik'hoorde. toen ik gisteren ging luisteren bleek t dus achter dat kapje te komen waar je een speaker kan monteren (was ook een wit blokje). Na bij de renault garage te zijn geweest bleek t dus een relais te wezen voor de interval van de achterruiten wisser.
Ik had namelijk nadat mijn ruiterwisser gejat was de stekker losgerokken omdat anders dus mijn achterruitenwisser over mijn sticker loopt te krassen..... Dat 'geklik' kwam dus omdat mijn achterruitenwisser 'aan' stond zegmaar
Ik had namelijk nadat mijn ruiterwisser gejat was de stekker losgerokken omdat anders dus mijn achterruitenwisser over mijn sticker loopt te krassen..... Dat 'geklik' kwam dus omdat mijn achterruitenwisser 'aan' stond zegmaar