Ik ben ondertussen al wel wat verder maar blijf toch steken, in Duitsland is e.e.a. te koop maar erg prijzig. Bestaat erg geen vereniging van deze wagens in Nederland ?
EBS in Belgïe heeft alleen 14 GT's omgebouwd naar cabrio, vanaf de fabriek zijn ze ook leverbaar geweest. Ik weet echter niet welk bedrijf deze aanpassing deed.
Het bedrijf wat deze aanpassingen heeft gedaan was EBS in Belgie, ondertussen bestaat dit bedrijf niet meer en is overgenomen door een bedrijf waarvan ik de naam niet meer weet, ik ga dat nog nazoeken
Vanaf de fabriek gingen ze naar EBS en daarna naar de dealer dus het was niet vanaf de fabriek leverbaar. De meerprijs op een cabrio was daardoor heel hoog (zo'n 450 euro). Dit is een van de redenen dat er niet zoveel besteld zijn.
Ik weet een rode te staan, hij staat alleen al een tijdje stil, en ziet er niet uit, kap gescheurt en sluit niet af zitten diverse velgen onder . Hij staat voor de deur van autostad, deze hebben een paar jaar geleden het nieuws gehaald doordat ze met anti tank granaten waren bestookt
Jeffrey E. schreef:Ik weet een rode te staan, hij staat alleen al een tijdje stil, en ziet er niet uit, kap gescheurt en sluit niet af zitten diverse velgen onder . Hij staat voor de deur van autostad, deze hebben een paar jaar geleden het nieuws gehaald doordat ze met anti tank granaten waren bestookt
Dat ga ik hoogst waarschijnlijk met me pa deze zomer doen flex in het dak en er een twingo kap inzetten... Mochten we echt zin hebben gaan we kijken of we het uitgezaagde gedeelte kunnen gebruiken als hardtop voor in de winter. Moet nog verder over nagedacht worden over hoe of wat. Maar het idee ligt al op tafel
Daar was ik idd ook aan het denken een hardtop. Gewoon rondom een stuk of 10 van die kofferklemmen en dikke rubbers erlangs. Paar passtaven langs de carroserie afflexen waar je de hardtop in kan schuiven en hupla klemmen vast. Lijkt me niet al te moeilijk, maar je zit met de stugheid van de carroserie. Dak eraf flexen is zo gepiept
Ohja en de kabels en je moet een andere kofferklep verzinnen wantje kan de raam niet doormidden zagen
ik heb zelf al twee parels gehad van cabriokes gtt wel veel last met water dat binnekomt , de standaard afdichtingen voldoen niet.
in belgie is ebs indeed failiet maar een firma in frankrijk heeft dat overgepakt en shrik niet kost een forse 4000 pleuros om nu je gt te laten ombouwen :-* dat is niet goedkoop en of het dat wel ward is ik denk het niet
ik zelf wil geen cabrio gtt meer hebben ik weet er nog wel te koop staan voor een 3000 euro
Xero/rsc schreef:ik heb zelf al twee parels gehad van cabriokes gtt wel veel last met water dat binnekomt , de standaard afdichtingen voldoen niet.
in belgie is ebs indeed failiet maar een firma in frankrijk heeft dat overgepakt en shrik niet kost een forse 4000 pleuros om nu je gt te laten ombouwen :-* dat is niet goedkoop en of het dat wel ward is ik denk het niet
ik zelf wil geen cabrio gtt meer hebben ik weet er nog wel te koop staan voor een 3000 euro
Hebbes, Xero bel me ff zoals je gelezen hebt ben ik ernstig op zoek.
Er komt een 2 delen dak in iets meer langs de zijkanten, Het enige dat je zien zal is een dun zwart randje. Dit omdat je de kap kap naar binnen toe waterdicht trekt en er aan de buitenkant (bijv op het dak) geen rubbers zijn. Het is mooier als je dak origineel blijft uiteraard, maar ik wil een open dakkie in de zomer, dus komt het erin. Technisch is dit goed haalbaar alleen vraag ik me af of hij dan ook gekeurd moet worden door de RDW???
Matthijs schreef:Mhhhhhhh strakke bak, wat nmoet ie kosten ?? lijkt me wel wat
Ik heb nog meer foto's ontvangen, ziet er erg goed uit. Is volledig overgespoten en bevat geen comfort pakket, komt volgens mij omdat het een duitser is.
Blijft erg mooi, alleen jammer dat er een GTE motor in ligt.