OMP uitlaat 19 16V Fase 1

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Volgens mij hebben 4 takt motoren helemaal (of in ieder geval zo weinig mogelijk) tegendruk nodig omdat er anders verbrandde gassen weer retug de cilinder in gedrukt worden. en datkan niet nog een keer verbranden :p
de uitlaat klep(pen) houden deze gassen al uit de cilinder dus de tegendruk hoeft dit niet meer te doen.
Rob
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

2-Takt is heel anders, die werken met drukgolven die het mengsel moeten aanzuigen en dan zorgen dat het in de cilinder blijft. Dit is echt totaal NIET te vergelijken met 4-Takt.

4-Takt moet zo min mogelijk tegendruk hebben, maar ook weer niet te weinig. Bovendien heeft het geen zin om een ontiegelijk dikke pijp eronder te zetten (zoals je wel eens ziet bij CRX).

Bij GTT's moet je gewoon de diameter van de downpipe aannemen (of een heel klein stukkie groter) want veel dikker schiet tochnie op.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

groep N Devil (54MM), is best een goed maatje volgens mij :D
Anonymous

Confusedsb schreef:Ik vul ook alleen maar bij en om het jaar olie verversen. Volgende maand dan is ie weer aan de beurt.
Ik heb wel druk blijkbaar, want als ie half warm is dan heb ik wel druk.
Dus het zal wel aan die K&N 57i liggen. Er moet zo'n hitteschildt komen!!
En er zit een gat in mijn uitlaat. :-*
Als mijn uitlaat er onder ligt dan kijk ik wel weer verder, hittschild.
Dan moet het maar weer tijdelijk goed zijn. :p
Ik maakte maar een grapje over het bijvullen.
Ik ververs elke 8 a 9000 km mijn olie.

Ik rij er bijna niet meer in dus is het minimaal elke 6maand.
Ik hou er niet van om met olie van een jaar oud in mijn blok te rijden.

Ik gebruik Elf olie 5W30 kost 30 gulden de liter.
Mzzl...;)
Anonymous

Confusedsb nog een vraag.

Wat bedoel je nou met DRUK?.
Ik snap je echt niet.

Mzzl... :p
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

Met druk bedoel ik eigenlijk, niet zoals bij een tweetakt.
Maar je zuigerveren die om je zuigers zitten, als die nieuw zijn dan moet je die inrijden zodat die zoveel mogelijk druk maken, als het versleten word dan valt dus de druk weg en komt er dus benzine of lucht door. Dus gaat je auto meer verbruiken.
\Nou die druk die die zuigerveren moeten maken die is er niet meer.
Dus ik denk dat mijn blok een revisatie nodig heeft.
Ik heb nu 164000 op de teller.
Maar Ik heb nu ook een best dik gat in mijn uitlaat en als ik boven de 60 rijdt dan komt er een herrie(denk uit mijn uitlaat) want dat gat zit er nog niet zo lang. Het is gewoon eigenlijk zeker de uitlaat.
Maar het maakt zo;n herrie dat ik bijna ga denken dat het iets anders is.
Maakt het echt zo herrie ?

Gr :D
Plaats reactie