5 meets vangrail - Nu eindelijk foto's
Ok sommmige hebben dit al gelezen op het .nl forum, maar ik post het hier nog ff, scheelt mij weer een hoop uitleggen.
Ok het zat er al een x aan te komen, ik ben flink uitgebroken met niet zo'n goed gevolg. Ik kwam van de A4 vanuit Rotterdam en ik wou de A9 opdraaien. Dit is een bekende doordraaier die rechtsom naar beneden gaat. Ik ging er een beetje hard doorheen (beetje glijen) en aan het einde issie heel erg scherp(en dus vochtig itt de rest van de weg!), gevolg is dat ik beneden ongewild uitbrak en zo richting vangrail ging. Ik heb em zover het ging nog proberen te redden maar het was al te laat. Sven heeft ie ook al es bijna zoiets gehad, maar dat liep gelukkig goed af.
Gezien mijn 5 extra kwispelstaartig is door de negatieve wielvlucht voor (/-\) en de kromme ophanging achter (\-|) en de niet jofele banden + het natte wegdek van dat laatste stukje (dus extra tricky) ging het allemaal razend snel en ik ben blij dat het nog redelijk beperkt is gebleven.
Lichte klap was het gevolg. Ik helemaal kapot geschrokken en ff stukkie doorgereden en em op de knipperlichten gezet. Gelukkig is er niemand gewond geraakt.
Goed de schade: hele bumper aan flarden (wel zonde, deze was nog helemaal 100%) Koplamp aan diggelen, een zijscherm is helemaal opgerold, motorkap gevouwen en een stuk van het frame waar de koplamp in hangt is goed krom. De ophaging van het voorwiel heeft misschien ook een tikkie gehad, dat moet ik nog ff nachecken.
Gelukkig heb ik die witte 5 nog, en kan bijna alles overzetten. Alleen dat frame wordt lastig.
Nouja ik ben een beeetje bijgekomen van de schrik, ik heb me lesje geleerd iig.(en me imago nog lager gezet) Ben er natua hrefijk helemaal niet blij mee, maar gelukkig is het niet zo heel ernstig.
Dit moest ik ff kwijt.
Ok het zat er al een x aan te komen, ik ben flink uitgebroken met niet zo'n goed gevolg. Ik kwam van de A4 vanuit Rotterdam en ik wou de A9 opdraaien. Dit is een bekende doordraaier die rechtsom naar beneden gaat. Ik ging er een beetje hard doorheen (beetje glijen) en aan het einde issie heel erg scherp(en dus vochtig itt de rest van de weg!), gevolg is dat ik beneden ongewild uitbrak en zo richting vangrail ging. Ik heb em zover het ging nog proberen te redden maar het was al te laat. Sven heeft ie ook al es bijna zoiets gehad, maar dat liep gelukkig goed af.
Gezien mijn 5 extra kwispelstaartig is door de negatieve wielvlucht voor (/-\) en de kromme ophanging achter (\-|) en de niet jofele banden + het natte wegdek van dat laatste stukje (dus extra tricky) ging het allemaal razend snel en ik ben blij dat het nog redelijk beperkt is gebleven.
Lichte klap was het gevolg. Ik helemaal kapot geschrokken en ff stukkie doorgereden en em op de knipperlichten gezet. Gelukkig is er niemand gewond geraakt.
Goed de schade: hele bumper aan flarden (wel zonde, deze was nog helemaal 100%) Koplamp aan diggelen, een zijscherm is helemaal opgerold, motorkap gevouwen en een stuk van het frame waar de koplamp in hangt is goed krom. De ophaging van het voorwiel heeft misschien ook een tikkie gehad, dat moet ik nog ff nachecken.
Gelukkig heb ik die witte 5 nog, en kan bijna alles overzetten. Alleen dat frame wordt lastig.
Nouja ik ben een beeetje bijgekomen van de schrik, ik heb me lesje geleerd iig.(en me imago nog lager gezet) Ben er natua hrefijk helemaal niet blij mee, maar gelukkig is het niet zo heel ernstig.
Dit moest ik ff kwijt.
Laatst gewijzigd door Steven op zo 12 mei 2002 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de schade ongeveer voorstellen zoals bij Rick, ik zal ff kijken of ik iemand met digicam ff kan regelen.
Ik weet nog dat Rick liever zo een ongeluk kreeg en dat ik s'ochtends nog dacht: 'Pas op, hij kan wel eens extra uitbreken met 4 man + nat wegdek' Mja tis te laat, kep er wel van geleerd, maar wel harde manier
Ik weet nog dat Rick liever zo een ongeluk kreeg en dat ik s'ochtends nog dacht: 'Pas op, hij kan wel eens extra uitbreken met 4 man + nat wegdek' Mja tis te laat, kep er wel van geleerd, maar wel harde manier

en wat hebbie dan precies geleerd ?
mijn conclusie zou zijn:
- goede banden zijn SUPER belangerijk en
- \-| achter is niet goed....
mijn conclusie zou zijn:
-
- Contacteer:
Ik geloof dat je het over een andere Rick hebt dan mij. Maar ik ga m'n balk ook vervangen. De mijne is flink verbogen.Stevie schreef:Je moet de schade ongeveer voorstellen zoals bij Rick, ik zal ff kijken of ik iemand met digicam ff kan regelen.
Deze balk ga ik dus nieuw bestellen en vervangen.
M'n schermpje koop ik van Nick2. Ik koop de rechter en jij hebt vermoedelijk een linker nodig. Mischien kan jij de andere kopen?
Nieuw (immitatie vermoedelijk) zijn de schermpjes maar 35 euro dus dat valt gelukkig mee.
Bumper koop ik ook van Nick2.
Maar vanavond ga ik naar het schade bedrijf voor het taxatie rapport (voor die andere knuppel z'n verzekerings maatschappij) en dan ga ik beginnen met opknappen.
Die balk moet bij mij overigens gepunt last worden.
-
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal mee eens.Ploegah schreef:en wat hebbie dan precies geleerd ?
mijn conclusie zou zijn:
Ik was op m'n maatje aan het wachten bij die het sleep bedrijf zondag en een voor een kwamen de auto's binnen...
En allemaal hadden ze vrijwel een beetje tot geen profiel op de banden.
Conclusie is niet bezuinigen op banden....
Kut zooi alleen dat ik vrijdag m'n bandjes heb vervangen en zondag een mongool er tegen aan rijd....
Shit shit...
...en niet te hard rijden als er nog nat wegdek kan zijn.Ploegah schreef:en wat hebbie dan precies geleerd ?
mijn conclusie zou zijn:
Mja de situatie is niet goed uit te leggen, je zult het beter begrijpen als je die afslag kent en een x-tje hard genomen hebt.
-
En: niet van die capriolen uithalen als er andere mensen in je auto zitten, tenminste ik begreep dat dat het geval was (4 man totaal?). Je hebt verantwoording over mensenlevens als chauffeur.
Ik klink misschien wel erg vaderlijk, maar ja, ik wordt dan ook 30 volgende week
Ik klink misschien wel erg vaderlijk, maar ja, ik wordt dan ook 30 volgende week

Te is natuurlijk nooit goed (behalve tering euh ik bedoel tevredenStevie schreef:...en niet te hard rijden als er nog nat wegdek kan zijn.Ploegah schreef:en wat hebbie dan precies geleerd ?
mijn conclusie zou zijn:
Mja de situatie is niet goed uit te leggen, je zult het beter begrijpen als je die afslag kent en een x-tje hard genomen hebt.

Maar met goede bqnden en zonder \-| was het waarschijnlijk wel goed gegaan..
Nee ik heb het over jou, en als je iets beter gelezen had, dan had je kunnen lezen dat het allemaal rechtsvoor is.RickGT TURBO schreef: Ik geloof dat je het over een andere Rick hebt dan mij. Maar ik ga m'n balk ook vervangen. De mijne is flink verbogen.
M'n schermpje koop ik van Nick2. Ik koop de rechter en jij hebt vermoedelijk een linker nodig. Mischien kan jij de andere kopen?
Nieuw (immitatie vermoedelijk) zijn de schermpjes maar 35 euro dus dat valt gelukkig mee.
Maar vanavond ga ik naar het schade bedrijf voor het taxatie rapport (voor die andere knuppel z'n verzekerings maatschappij) en dan ga ik beginnen met opknappen.
Dus qua blikschade heb ik hetzelfde als jij, alleen zal mijn chassis een stukkie krommer zijn als bij jou

Je hebt natuurlijk gelijk, maar echt heel gevaarlijk wassut niet. Tis ook moeilijk oordelen als je er niet bij bent geweest.Stefijn schreef:En: niet van die capriolen uithalen als er andere mensen in je auto zitten, tenminste ik begreep dat dat het geval was (4 man totaal?). Je hebt verantwoording over mensenlevens als chauffeur.
Ik reed beneden nog iets van 60 gok ik en ik heb met iets van 25-30 de vangrail geramd. Verder reed er niemand voor of achter me.
Maar als je in de berm keek was ik niet de eerste, ik zocht me mistlampjes en het deel van de bumper waar me nummerplaat op hing en ik kwam echt nog een hele hoop andere rotzooi tegen van andere auto's.
Ik heb met Sven daar ook zo'n glibberactie gehad, alleen is zijn 19 niet zo erg overstuurd, dus was redelijk snel te corrigeren.
-
- Contacteer:
Oh ok..Stevie schreef:Nee ik heb het over jou, en als je iets beter gelezen had, dan had je kunnen lezen dat het allemaal rechtsvoor is.RickGT TURBO schreef: Ik geloof dat je het over een andere Rick hebt dan mij. Maar ik ga m'n balk ook vervangen. De mijne is flink verbogen.
Dus qua blikschade heb ik hetzelfde als jij, alleen zal mijn chassis een stukkie krommer zijn als bij jouDus het is te hopen dat het uberhaupt nog wel over te nemen is van die witte......
In iedergeval sterkte. Want het is toch klote.
Ik was aan het sparen voor 15" witte velgen met goeie banden, maar ik had gisteren al besloten om maar 4 nieuwe banden op de originele velgjes te leggen en de 15"-plannen nog maar ff bij de langetermijn wensen te leggen.Ploegah schreef: Te is natuurlijk nooit goed (behalve t@ring euh ik bedoel tevreden)
Maar met goede bqnden en zonder \-| was het waarschijnlijk wel goed gegaan..
Voor de \-| heb ik nog een complete andere achterbrug liggen.
Ik denk dat de spuitjob voor een verse laklaag ook wat eerder naar voren gaat komen, gezien ik niet te lang als blauw-witte-lapjes-kat wil rondrijden (ALS het nog te fixxen is)

Mja door schade en schande moet je leren, dat heb ik al zo vaak meegemaakt(en nee dit is mijn 1e serieuze ongeluk!).
Update:
Ik ben vadaag ff bij een bevriende garageman geweest, die denkt dat het misschien nog zelfs te richten is.
Hij gaat morgen een weekie op vakantie, dus ga ik in me eentje de boel alvast een beetje strippen en zelf nog eens goed kijken (ook bij me sloper) hoe we dit gaan aanpakken.
To be continued dus....
Ik ben vadaag ff bij een bevriende garageman geweest, die denkt dat het misschien nog zelfs te richten is.
Hij gaat morgen een weekie op vakantie, dus ga ik in me eentje de boel alvast een beetje strippen en zelf nog eens goed kijken (ook bij me sloper) hoe we dit gaan aanpakken.
To be continued dus....
Mocht je een digicam nodig hebben, dan rij ik wel effe bij je langs
Suc6
Suc6
Thnx voor het aanbod, alleen worden er maandag al pix geschoten. (en ik schiet zelf ook wel ff wat).
Ojah me auto staat achter ook nog ietsie lager = nog mee overstuur neigingen.
Dus als de schade is gerepareerd gaan we direct wat aan die wegligging doen
(schokdempers, evenwijdig verlagen, goeie banden, rechte achterbrug, etc.)
Ojah me auto staat achter ook nog ietsie lager = nog mee overstuur neigingen.
Dus als de schade is gerepareerd gaan we direct wat aan die wegligging doen

yoo ben het er ook helemaaaal mee eens maar ff opmerking erbij! Bandenspanning!!!! Op bijna dezelfde wijze heb ik me 205 gti verkr*cht!! Jong p*kkie zet banden spaning keihard lekker 2.2 poeee ey staan je banden er koollll bij! ff planken naar a'dam, poesje wacht daar, lekker toppen kom je bij bochhie dat je n44>a4 gaat hey kek nah! geen grip in een bocht, pats weg droom auto...RickGT TURBO schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.Ploegah schreef:en wat hebbie dan precies geleerd ?
mijn conclusie zou zijn:
Ik was op m'n maatje aan het wachten bij die het sleep bedrijf zondag en een voor een kwamen de auto's binnen...
En allemaal hadden ze vrijwel een beetje tot geen profiel op de banden.
Conclusie is niet bezuinigen op banden....
k#t zooi alleen dat ik vrijdag m'n bandjes heb vervangen en zondag een mongool er tegen aan rijd....
Shit shit...
Stomme is nauw geweest dat ik pas na jaartje of 2 erachter kwam dat het me bandenspanning was toen er iets soortgelijks gebeurde met me r5gtt(thank god dat ie heel bleef) maakte een 360 in een snelweg bocht en raakte de vangrail niet! (applause) Navraag op rtc forum leerde mij : 1,8 ED!! en niet meer!!

Ma goed ik hoop dat je je schade snel ken fixxen, PLUS heb je de schade aan de vangrail gemeld ?? Als je je auto hebt moeten laten wegslepen van daar en je hebt de vangrail schade niet bij de plaatselijke WOUTEN( ken het smiley niet dat ertegenaan pist) gemeld krijg je nog eens een boete voor doorrijden na aanrijding..ik heb de wet niet gemaakt...vangrail kost overigens iets van 1500 oer guldens per meter....

Oei die bandenspanning stond dus ook te hoog jah 
Neej ik ben zelf gewoon doorgereje, bovendien stond die vangrail al scheef en tikte ik er heel zachtjes tegenaan. (dus de schade daaraan toegebracht door mij is echt miniem)
Maargoed dat overstuur kan erg leuk zijn om mee te spelen, maar als het zomaar opkomt is het moeilijk te houden.
Goed eerst de boel fixxen en dan gelijk uitkijken en sparen voor 4 goeie banden. (Nieuwe motto: safety 4 all)
Oja ik heb van me ouders ook nog een slipcursus tegoed, die ga ik ook maar eens benutten.

Neej ik ben zelf gewoon doorgereje, bovendien stond die vangrail al scheef en tikte ik er heel zachtjes tegenaan. (dus de schade daaraan toegebracht door mij is echt miniem)
Maargoed dat overstuur kan erg leuk zijn om mee te spelen, maar als het zomaar opkomt is het moeilijk te houden.
Goed eerst de boel fixxen en dan gelijk uitkijken en sparen voor 4 goeie banden. (Nieuwe motto: safety 4 all)
Oja ik heb van me ouders ook nog een slipcursus tegoed, die ga ik ook maar eens benutten.
-
- Contacteer:
Das het mindere van autotijden, zulke schades... [img]http://www.plauder-smilies.de/nono.gif[/img]
Maar in ieder geval, suc6 ermee...
doeiiiii,
Moontje........
Maar in ieder geval, suc6 ermee...
doeiiiii,
Moontje........
-
Dat is wel minder ja.
Als je met een wat grotere auto rijdt dan voel je wanneer hij weg gaat glijden.
Met die nieuwe Clio 2.0 16V voel je ook als je eenmaal glijdt ben je weg.
Maar met mijn 19 16V dan heb ik nog net de tijd om bij te sturen, dan kan het nog altijd fout gaan, maar dat merk je wel goed.
Misschien komt het ook omdat die Clio2.0 16V 195 brede banden had en op mijn 19 16V zit 205 breed. Maar het is maar 1 cm.
Greetss
Als je met een wat grotere auto rijdt dan voel je wanneer hij weg gaat glijden.
Met die nieuwe Clio 2.0 16V voel je ook als je eenmaal glijdt ben je weg.
Maar met mijn 19 16V dan heb ik nog net de tijd om bij te sturen, dan kan het nog altijd fout gaan, maar dat merk je wel goed.
Misschien komt het ook omdat die Clio2.0 16V 195 brede banden had en op mijn 19 16V zit 205 breed. Maar het is maar 1 cm.
Greetss
-
- Contacteer:
Klote voor je Steven!
Een slipcursus lijkt mij ook wel wat. Is overigens ook eens besproken op het forum (groepskorting).
Een slipcursus lijkt mij ook wel wat. Is overigens ook eens besproken op het forum (groepskorting).
-
En hoe komt het dat je voorwielen zo negatief staan? schokdempers?
groeten,
groeten,
Zo ik heb foto's (nu al? ja nu al
)
Ze spreken voor zichzelf:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Linksvoor.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Voor.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Rechtsvoor.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Rechtsboven.jpg[/img]
En zo wassie 4 uur voor het ongeluk
:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/5-voor-vangrail.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Voor.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Rechtsvoor.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Rechtsboven.jpg[/img]
En zo wassie 4 uur voor het ongeluk

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/5-voor-vangrail.jpg[/img]
[quote="Steven"]Zo ik heb foto's (nu al? ja nu al
)
Je hebt al vervangend vervoer zie ik. Kijk maar links op de foto

Je hebt al vervangend vervoer zie ik. Kijk maar links op de foto
Hehehe heel goed 
Voor de duidelijkheid ik woon in een 55+ flat, dus er zitten ammal zeurende oudjes (paar zijn wel aardig).
Dat groende 45-kmu ding heeft al es een deuk in onze garagedeur gereje, wou die vent de verkoper van die auto aanklagen dat hij zelf niet kan rijden
Gelukkig heeft pa nog een Laguna, die ik vaak mag lenen (stukken beter dan zo'n 45km/u-Diezel
)

Voor de duidelijkheid ik woon in een 55+ flat, dus er zitten ammal zeurende oudjes (paar zijn wel aardig).
Dat groende 45-kmu ding heeft al es een deuk in onze garagedeur gereje, wou die vent de verkoper van die auto aanklagen dat hij zelf niet kan rijden

Gelukkig heeft pa nog een Laguna, die ik vaak mag lenen (stukken beter dan zo'n 45km/u-Diezel

-
Nou, als de rest van de carrosserie nog hard is, dan zou ik toch mooi een stuk van een sloop 5 erin lassen.
Nieuw scherm, verbreder, bumper en m-kap en rijden maar....
Of issie op andere plekken al behoorlijk rot?
Nieuw scherm, verbreder, bumper en m-kap en rijden maar....
Of issie op andere plekken al behoorlijk rot?
-
Sorry, slecht gelezen, dat was je al van plan.........
mmmmm, zo'n schade heeft m'n clio ook, net alles op het hoeki kapoet.
volgens m'n pa technisch een heel simpele schade, bij mij was er niks krom alleen moest er een nieuw hoekje opgelast worden.
-
- Über-Spammer
Valt gelukkig nog wel mee toch?
had erger gekund..
suc6 verder steven..
had erger gekund..
suc6 verder steven..

-
- Contacteer:
Oh, koekie, ik heb de ax nu hier met exact dezelfde, nou ja, ietsje meer, schade in de schuur staan. Lastig is de deuk in het 'chassis', je weet wel, die balk die achter de bumper loopt en het stuk waar je spatbord vor op zit. Die zijn zo te zien ook gedeukt. Dat deel achter je bumper losslijpen en een stuk uit een sloop wagen inlassen. Het stuk aan de zijkant uitdeuken nadat jet de voorkant losgehaald hebt. Dan doe je het volgens mij allemaal netjes. Zo hebben we het ook helemaal bij de rally clio moeten doen, alhoewel die veel erger was...
Succes,
Gijs
Succes,
Gijs