BMW Z3, doen of niet?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Toine

Ik sprak gister een kennis die een Z3 wil verkopen.
grijze 1.8 cabrio uit '96, 84000 km, leer, alles electrisch, altijd dealer onderhouden, goede staat etc.....
Liefst hou ik m'n williams en dit bakkie (tijdelijk) voor de zomer. Ik moet een bod doen en als z'n vrouw het ok vindt gaat het door. Ik heb echter de ballen verstand van BMW en prijzen die erbij horen. Daarom jullie know how nodig. Iemand ervaring met deze bakkies? Zijn het goede, fijne, betrouwbare auto's? Waar moet ik op letten?
Wat is de prijs voor zo'n auto nou bij de handel? (meer wil ik toch niet betalen)
Hoor het wel.
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik zou het niet precies weten maar volgens mij is het antwoord duur....

50.000 gulden ofzo? (ik weet de nieuwe waarde niet eens dus hecht niet te veel waarde aan dat bedrag)

Handels waarde blijft van die auto redelijk hoog liggen dus duur is volgens mij het antwoord..
Anonymous

Nee joh ben je gek

zo duur zijn die z3's helemaal niet.

Ze zijn ook helemala niet supersnel ofzo. kijk ff op autotrader zou ik zeggen en ga daar nog een stukkie onder zitten.
Jasper16v

wat voor motor ligt erin...is toch wel belangrijk voor de prijs...
clio_rally
Contacteer:

Mmm, kijk ff snel op internet wat rond, weet je al snel wat zo'n bakkie doet. Op autotrader staan ze iets onder de 20.000 euro, maar dat zijn dealers. Als zij er 19.500 euro voor vragen, hebben ze er misschieniets van 17mille voor gelapt?

Gijs

PS: Persoonlijk? BMW Z3? :-* Een echte kapsterswagen, technisch niks nieuws, wegligging mwahh, vermogen, mwahhh.....
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Toine

Jasper clio 16v schreef:wat voor motor ligt erin...is toch wel belangrijk voor de prijs...
Lezen! 1.8 (116 pk geloof ik) :wink:
Anonymous

clio_rally schreef:Persoonlijk? BMW Z3? :-* Een echte kapsterswagen, technisch niks nieuws, wegligging mwahh, vermogen, mwahhh.....
Is wel waar. De meeste bestuurders zijn van die gooise dames 50+. Presaties vallen erg tegen, er zit ook maar een 1.8 motor in. (behalve de M versie die wil wel :-))
Jasper16v

clio rally ik jou btw gemailed over wat delta informatie :)
Toine

Gijs

PS: Persoonlijk? BMW Z3? :-* Een echte kapsterswagen, technisch niks nieuws, wegligging mwahh, vermogen, mwahhh.....[/quote]

Gijs, ben ik het helemaal mee eens maar als ik de wagen voor een cheap prijsje kan overnemen rijd ik er even in rond en als de spelerij er weer vanaf is kan ie altijd weer weg zonder duur te rijden.
Toine

Is wel waar. De meeste bestuurders zijn van die gooise dames 50+. Presaties vallen erg tegen, er zit ook maar een 1.8 motor in. (behalve de M versie die wil wel :-))[/quote]

Tsja, is ook interessant. Zelfde kennis had een M voor zichzelf die hij voor 70.000 gulden wel aan me wilde verkopen. Is wel een Duitse import maar wel eentje uit 2000 met maar 25000 km. Zijn hier toch veel duurder? Volgens mij goed aanbod maar blijft net even teveel geld.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Denk je wel aan de bpm
is dan altijd nog 76%
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Toine

[quote="Bas"]Denk je wel aan de bpm
is dan altijd nog 76%[/quo

Bas, is z'n eigen wagen die hij na verhuizen naar Nederland heeft meegenomen en die dus al ingevoerd is. Hij staat voor deze prijs dus al op Ned. kenteken. (anders zou het idd niet interessant zijn)
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ah, okee
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Michel Meganefreak
Contacteer:

mijn pa heeft een zwarte z3 2.8 en heeft er lang naar gezocht en weet er nu ook wel wat vanaf, miss. kan je hem is mailen:

cijs.bollen@12move.nl

suc6 :)

[img]http://members1.chello.nl/~b.vanveldhui ... res/z3.jpg[/img]
Stefijn

Als je kapper bent is het een leuk wagentje :lol:
Michel Meganefreak
Contacteer:

zo'n 2.8 bied meer fun qua rijden dan je denkt, zeker met m onderstel en maatje flink breed achter :)
Anonymous

Ik vind dat leuke auto's voor vrouwen, die 4 cil.

Ze zijn niet echt snel, 1.8 zit volgens mij op 10.5 sec. op de 100.
Een top van ongeveer 200.

De wegligging zal zeker wel ok zijn, dat is bij BMW altijd wel ok.
Betrouwbaar zijn ze ook wel, maar het is een auto dus alles kan kapot.

Het beste is wel om een dikke 6 cil. te kopen, daar heb je echt meer lol mee. Dan kun je ook nog eens naast een GTI staan, met een 4 cil. verlies je het echt wel hoor.

Maar het is natuurlijk wel een mooie auto.
De keus moet je zelf maken, als je hem koopt veel plezier ermee.

Mzzl...;)
-Ray-
Contacteer:

eigenlijk is dit een nutteloos topic, want ga jij je mening bijstellen als meer dan de helft hier post dat ze het niks vinden?? dan koop je m ineens niet zeker... ;)

naja, ontopic dan maar, voor me vriendin zou ik m meteen kopen, maar als ik dat geld te besteden had zou er vast en zeker voor mij een M3 voor de deur staan!! :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Toine

[quote="Ray"]eigenlijk is dit een nutteloos topic, want ga jij je mening bijstellen als meer dan de helft hier post dat ze het niks vinden?? dan koop je m ineens niet zeker... ;)

Topic wordt nogal nutteloos doordat de reacties in enkele gevallen weinig bijdragen aan de vragen die ik stel. Wat ik wil weten is of het over het algemeen betrouwbare auto's zijn, zwakke plekken etc. en wat de prijs in de handel ongeveer is voor een 1.8 cabrio uit '96 met 83.000 km, in goede staat, dealer onderhouden. Als hier nou op geantwoord zou zijn; goede, betrouwbare auto's, niet zo'n snelle versie, met een handelaarsprijs van 13-16 mille, of beroerde wagens, veel mankementen, relatief te hoge prijzen, minst gewilde uitvoering die 1.8, toch nog 16-20 mille.......dan had ik dit inderdaad mee kunnen nemen in m'n mening en mogelijke beslissing tot het aankopen van dit aanbod. :wink:
Stefijn

Moet je vragen op een forum met renaultexperts! :lol:
Toine

Stefijn (ZakRaket) schreef:Moet je vragen op een forum met renaultexperts! :lol:
Tsja, is niet de meest optimale situatie maar bij de site van de Z3 club kreeg ik bedragen te horen die bijna gelijk waren aan die van de gemiddelde dealer, import zou geen goede keus zijn, echte liefhebbersauto bla bla bla..niet de dingen die ik wil en hoef te horen.
Stefijn

Toine schreef:
Stefijn (ZakRaket) schreef:Moet je vragen op een forum met renaultexperts! :lol:
Tsja, is niet de meest optimale situatie maar bij de site van de Z3 club kreeg ik bedragen te horen die bijna gelijk waren aan die van de gemiddelde dealer, import zou geen goede keus zijn, echte liefhebbersauto bla bla bla..niet de dingen die ik wil en hoef te horen.
Haha, dus van de mensen die er verstand van hebben wil je het niet horen, en dan hoop je maar dat mensen die "geen" verstand van BMW hebben je wel helpen door de dingen te roepen die je WEL wil horen :-|
Anonymous

Stefijn (ZakRaket) schreef: Haha, dus van de mensen die er verstand van hebben wil je het niet horen, en dan hoop je maar dat mensen die "geen" verstand van BMW hebben je wel helpen door de dingen te roepen die je WEL wil horen :-|
Maar de mensen daar zijn natuurlijk bevooroordeeld, zij zien alleen de goede dingen van die auto. En hier kijgt hij waarschijnlijk wat neutraler advies.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb wel eens in zo'n Z3 gereden, ook een 1.8.
Ze zijn inderdaad niet erg snel en de ruimte binnenin is ook niet echt super als je aan de lange kant bent.

De besturing vind ik persoonlijk wel vaag zoals bij de 5-serie, je voelt helemaal niet wat de auto doet, komt waarschijnlijk door de stuurbekrachtiging.
Wat degelijkheid betreft, zal het wel goed zitten denk ik. Ik heb in ieder geval zeer weinig mensen horen klagen over de betrouwbaarheid.

Maar zoals ik al zei, als je langer dan 1.85 bent, zul je niet erg makkelijk zitten in zo'n autotje.
Toine

hubo schreef:
Stefijn (ZakRaket) schreef: Haha, dus van de mensen die er verstand van hebben wil je het niet horen, en dan hoop je maar dat mensen die "geen" verstand van BMW hebben je wel helpen door de dingen te roepen die je WEL wil horen :-|
Maar de mensen daar zijn natuurlijk bevooroordeeld, zij zien alleen de goede dingen van die auto. En hier kijgt hij waarschijnlijk wat neutraler advies.
Precies! jij snapt het. :wink:
Stefijn

Nou klinkt logisch hoor :)

En als je een Renault koopt ga je naar het BMW-forum omdat RTC bevooroordeeld is?

:lol:

Bevooroordeeld zullen ze zeker zijn, maar niemand smeert je een rotbak aan op welk serieus forum dan ook.

Ik weet alleen: ik wil ooit nog eens een Delta Integrale, maar dan ga ik dus ECHT niet op een Renault of BWM-forum om raad vragen...

Je moet hier eens raad vragen om een Opel te kopen :lol:
Toine

Stefijn (ZakRaket) schreef:Nou klinkt logisch hoor :)

En als je een Renault koopt ga je naar het BMW-forum omdat RTC bevooroordeeld is?

:lol:

Bevooroordeeld zullen ze zeker zijn, maar niemand smeert je een rotbak aan op welk serieus forum dan ook.

Ik weet alleen: ik wil ooit nog eens een Delta Integrale, maar dan ga ik dus ECHT niet op een Renault of BWM-forum om raad vragen...

Je moet hier eens raad vragen om een Opel te kopen :lol:
Buiten jou zijn er misschien wel mensen hier aanwezig die meer weten dan alleen maar renault georienteerde kennis en die misschien wel ervaring hebben op wat voor gebied dan ook met een BMW Z3....en van die mensen probeer ik advies te krijgen. Duidelijk?
Tom
Moderator
Car: MB

geen één auto is hetzelfde. Ik zelf ben ook wel een beetje BMW gek (en renault natuurlijk :wink: ), maar "goede raad" van een stukje tekst geven is en blijft moeilijk. Ik zou zeggen: bekijk die bak eens goed, ga een stukje rijden en zet hem even op een brug.

Met een beetje gezond verstand en een stel ogen kom je een heel eind :D
Bart V

Als je dan per se een snelle cabrio wilt hebben, neem dan een 19 16V cabrio, spaar je geld uit ten opzichte van die bmw, en je rijd ook nog eens een Renault. Bovendien vind ik die Z3 afschuwlijk foei lelijk, maar dat is mijn mening en smaken verschillen.

Ik zou er nog eens goed over nadenken.

Mazzel
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

goed dan nou eens een echt antwoord
over prijzen zeg ik niks want dat is ons eten weggeven
maar waar je bij die dingen goed naar moet kijken is
olielekkage tussen blok en bak (krukas keering)
ruimte in de aandrijflijn
oa versleten rubbers waar het cardan in hangt
cardan zelf wil ook wel eens wat olie lekken door de keeringen bij de aandrijf assen
fusee kogels zijn erg slecht
stuurkogels idem dito
het aansluiten van bumperdelen op carrosorie
en de bekende elektronica storingen van bijvoorbeeld airbags
owja bij grote wielen ook wiellagers nakijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Lenny

De 1800 uitvoering is met een chip best wel vooruit te branden, zijn echter geen spectaculaire prestaties maar wel zeer comfortabel. De auto is goed echter een aparte Z3 is de coupe, m'n buurman heeft een strakke echter foute kleuren. Wit met blauw leer, maar toch een strakke bak.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heb je hier wat aan toine?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Tom
Moderator
Car: MB

die coupe is inderdaad veel mooier. Vooral de M versie is superr bruut. Eigenlijk is de "gewone" Z3 een beetje te lief. De nieuwe word ook veel mooier !!!!
Lenny

Hé Sven,

We hebben het hier over een auto van hoogstens 6 jaar oud, het zou niet best zijn als de punten die jij opnoem aan de orde zouden zijn. Heb jaren BMW gereden, probleemloze auto. De grootste problemen kunnen onstaan bij de achterwiel aandrijving en slijtage van rubbers in voorwielophanging die een klapperend geluid kunnen veroorzaken.

Verders zijn ze echt onverslijtbaar...
Toine

Sven 5 Alpine Turbo schreef:heb je hier wat aan toine?
He Sven, dit zijn idd reacties die er op lijken. Thanks.
De auto heeft net een grote beurt gehad, is goed nagekeken en ik kan hem waarschijnlijk voor 10.500 euro overnemen.
Moet helaas nog wel even wachten maar na mijn idee een nette prijs.
Bedankt voor alle bijdragen
Plaats reactie