Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Patrick L.

Ja het is weer zover. Zoals gewoonlijk gaat bij mij altijd alles tegelijk kapot. Heb het over mijn Clio 1.8 16v. Gisteren bij fileparkeren met band tegen stoeprand, wang beschadigd, stukje rubber euit:sad:Is een 195-45-15 band dus ook niet de goedkoopste.
Uitlaat einddemper, ook kapot, pijp afgebroken van de pot. Inmiddels nieuwe besteld(gelukkig korting via bevriend reno-monteur).
Ergste, speling stuurhuis. Fusees en stuurkogels op spoorstang zijn ok, bevestigings rubber ok. Denk dat stuurhuis versleten is.Heeft stuurbekrachtiging en 190.000km gelopen. Ik ga maar eens een search doen voor wat tips.Als ik mijn stuur naar links en rechts beweeg, blijven de wielen recht staan.
Btw, ik las eens iets over de middendemper vervangen door een demperloze pijp van een Clio 1.2, klopt dat, weet iemand dat?Mijn Clio heeft kat.
Ik baal als een stekker, dat kan ik je wel vertellen ewn ik moet ook nog het hele weekend WERKEN!!! :sad::sad:
Mickael

he patrick

over het stuurhuis doen een search naar sponzig weggedrag, daar heb ik ooit uitgelegd hoe je dat kan controlen. (er zijn daarop wat jammerlijke reacties gekomen moet je niet naar kijken).

Over de tussen demper: Ja dat kan heb ik gedaan en nu ook ray en... gewoon een tussenpijp bestellen van een clio 1.2 past zonder problemen. Geeft net iets meer geluid:smile:
Edit) kosten +/- 50 Euro bij kwik fit (edit

En als je een goed koop bandje zoekt kan je altijd nog voor een 2de keus bandje gaan wel het zelfde merk als je andere band nemen.

suc6
[ This message was edited by: Mickael on 2002-04-20 17:22 ]
Patrick L.

Ja, die topic heb ik ook al gelezen. Binnenkort de auto eens op de brug zetten en alles stap voor stap nakijken, van stuurstang tot spoorstangeinde, kijken waar het em in zit. Die banden, tja best jammer,195-45-15 vind je niet snel 2e hands.Die uitlaat tip klopt dus, ga ik ook meer meteen zo`n pijp nabestellen, zet ik de hele handel er in 1 keer onder:smile:
mark -19- 16v

is er ook z'on pijp voor de 19 16v? ik vind die speciale erg duur 50 euro komt me beter
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Haas
Car: Megane RS

Mickael schreef:
Over de tussen demper: Ja dat kan heb ik gedaan en nu ook ray en... gewoon een tussenpijp bestellen van een clio 1.2 past zonder problemen. Geeft net iets meer geluid:smile:
Edit) kosten +/- 50 Euro bij kwik fit (edit
dat heb jij gedaan, ray ook en.......ME ME ME :D:D:D:D.......klinkt goed!!!!
Anonymous

mark -19- 16v schreef:is er ook z'on pijp voor de 19 16v? ik vind die speciale erg duur 50 euro komt me beter
Ik denk niet dat die er is voor de 19.
Die pijp van mij koste ruim 300 gulden. Van Supersprint zonder dempers en een dikkere diameter.

Mzzl...;)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Die speling heb ik ook gehad.
Maar dan in mn 5gtt.

Ik heb t complete stuurhuis vervangen.
Maar hoogstwaarschijnlijk ligt t alleen aan die kruiskoppeling tussen stuurkolom en stuurhuis.(als die er in een clio ook in zit tenminste!!:) denk t wel.)
De rubbers in die kruiskoppeling waren van mij compleet weggerot.
is makkelijk te checken opzich.
Zet hem op een brug en kijk gewoon waar de speling begint.(ik zou dus beginnen bij stuurkolom en waar de stuurkolom vast komt te zitten aan stuurhuis. Daar had ik namenlijk de meeste speling.)

succes.
Patrick L.

Ja, die tip van die rubbers in de kruiskoppeling heb ik ook al eerder gehoord. Ik ga dit ook checken as donderdag, ben benieuwd :)
Marius

Weet iemand het renault artikelnr voor de deze rubberen kruiskoppeling in de 5gtt ?
Patrick L.

Het gaat weer de goeie kant op met mijn Cliooke. De achterdemper heb ik een week of twee geleden vervangen. Vandaag heb ik de stuurstang uitgebouwd en gecontroleerd op speling. Er bleek speling te zitten op de stang waar die over gaat in een ander stuk, geen kruiskoppeling. Denk dat het een soort dempertje is, hier zat de speling op, rubber versleten. Dit heb ik door mijn oom laten lassen en het zaakje weer ingebouwd. Stuurt nu als een kart, super! :D Aleen wat meer motor lawaai binnen, maar ik denk dat de rubberenhoes tussen motorruimte en interieur niet goed zit. Dat controleer ik morgen nog ff. Bedankt voor diegen die mij deze tip hebben gegeven :)
Groeten.. 8)
Patrick

hoi pat,ik zie weer alles kids met de bak!
was het gevaarlijk zo door te blijven rijden?
hee kicks van marco he zonder iets te veraden :wink: hij is nu een beetje einselganger het wordt tijd dat dat veranderd :D
komt wel goed zo haha.
hee wanneer meeten we hier?zodat we weer eens lekker kunnen bijkletsen :p
Patrick L.

Ha jong!
Nee, was niet gevaarlijk, wel irritant om zo te rijden. Rubberhoes vanochtend opnieuw gemonteerd en geluiden zijn weg.
Ja, ben benieuwd met Marco :D
Enne, meeten, gooi maar eens een datum in de groep zou ik zeggen :)
Ga nu ff naar Kicken, uit laten lijnen.
Groeten..... :wink:
Patrick

Patrick L. schreef:Ha jong!
Nee, was niet gevaarlijk, wel irritant om zo te rijden. Rubberhoes vanochtend opnieuw gemonteerd en geluiden zijn weg.
Ja, ben benieuwd met Marco :D
Enne, meeten, gooi maar eens een datum in de groep zou ik zeggen :)
Ga nu ff naar Kicken, uit laten lijnen.
Groeten..... :wink:
ff een datum,ik was aan het denken na de 20ste dan is het met marco zo ver,dus geef maar eens aan wanneer je kan want jij kan nooit hahaha.
nee grapje zeg het maar,maar na de 20ste dan :)
Patrick L.

Ik heb eens ff op mijn rooster gekeken, zondag 26 mei werk ik tot 15.00u, daarna kan ik naar de Mac geusselt komen, werk er 3 minuten vandaan :D . Wie kan dan ook? En wie willen er nog meer komen, een Mac meeting op zondagmiddag in Maastricht? :)
Patrick

noem jij dat drie minuten rijden hahaha,en jij hebt een clio 16v,hoe rij jij dan?????? :lol: :lol: :lol:
ik denk dat ik wel kan,maar na drieen ken je niet eerder een andere dag,of ben je dan aan je vrouwke uitbesteedt :lol: :lol: :lol:
jij hebt ook niks te zeggen thuis he hahahahaha :p
Patrick L.

Mischien kun je beter een datum prikken, dan kijken we wel wie wel en niet kan. Ik probeer me wel aan te passen :D
Oh ja, mischien een nieuw topic over aan maken??
Groeten... 8)
Plaats reactie