Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
speedline

Robert:

* startkabel, handboek, sleepkabel ?; heb je niet nodig, je bent tenslotte een TOP-monteur annex beuner !
* schone onderbroek ?; kunnen je ouders of je vriendin meenemen naar het ziekenhuis !
* ehbo setje ?; hebben ze in de ambulance
* jerrycan ?; op tijd tanken !

Hahaha...

Greetings,
Speedline
<font size=1>[ This message was edited by: speedline on 2001-11-23 17:18 ]</font>
Tijn
Contacteer:

Vloeistoffen en ballast als ik mij goed herrinner.
Volgens mij worden ze gewoon verzwaard achterin.
robert

tging over die twingo hoor.

als het over mijzelf ging dan komt er nog bij:
-gereedschapkist
-soldeerbout (want als je em niet hebt heb je em subiet nodig)
-oordopjes
-reserve aandrijfas (je dag zeker dat dit item een geintje was...)
-olie (kuch..)
-pampers
-banaantje?
Menno

und steriele kabel en terminale flop? :grin:
rev it like a rental
speedline

Aanvulling:

-krik
-compressor
-60 liter motorolie
-reserve turbo
-veldkeuken (revisies kosten veel tijd)
-bandenapparaat (tja, die power)
-wiellagers, fuseekogels en spoorstangkogels (Tja, Žt blijft een Renault he!)

O ja, en niet te vergeten, BRANDSTOFPOMPEN...

Dit gaat weer nergens over!!!...

Haha...
<font size=1>[ This message was edited by: speedline on 2001-11-23 17:35 ]</font>
twingoturbo

Ja die twingo heb ik wel 's gezien met die koeien kleuren. Tja dan ga ik maar langs de elektronica zaak om te kijken of ze zo'n digit hebben.
bedankt.
Job-turbo
Contacteer:

On 2001-11-22 20:12, twingoturbo
wrote:
Ja, er zit inderdaad een gt turbo blokje in.

Oja, hij maakt geen pulse, dus zou je een rond plaatje metaal moeten maken met af en toe een opening om de 2 cm. en die op je aandrijfas monteren, bij je km teller. Die houdt 't aantal omwentelingen bij. Ik zal 't effe navragen voor je want ik ken wel iemand die daar wat mee heeft gedaan. Je hoort 't wel van me.
Twingoturbo????

Weet je hier al meer van. Zou wel snel zijn :smile:
twingoturbo

Ja ik spreek 'm morgen, dus dan hoor je 't meteen wel van me ok.
mazzel paul
twingoturbo

Ja, ik heb 't nagevraagd en je moet inderdaad een metaal rond plaatje maken met uitsparingen en dan zet je er een snelheidsopnemer van een BMW op en dan maak je dat plaatje vast op je aandrijfas, die maakt vervolgens pulse van de massa en zet 't om in digitaal.

Als je er niet uit komt hoor ik 't wel.
mazzel Paul
Nick (germanstyle)

Ff topic naar boven halen :grin:

Ik hoorde dus gisteren van iemand over de MSN dat hij nog een getuned Clio 1.8 16V (140pk) weet te staan.
Dan begint het bij mij weer allemaal te kriebelen he.

Wat moet er nu aangepast worden? Ik heb dit topic doorgelezen maar nog niet veel wijzer geworden. Ik weet dat het past. Heb zelf het resultaat al eens gezien.

Dus ff de vragen:

1. Moeten er andere remmen op? En past dat met mijn 13"- velgen?
2. Hoe zit het met de bak? Moet die ook aangepast worden of heb je een hele andere nodig?
3. Hoe zit het met de ophanging?
4. Wat moet er voor de rest nog meer aangepast worden?
5. wat zijn ongeveer de kosten?

En ik hang er geen GTT blok in, dus ff geen posts met "waarom geen GTT blok" :grin:
Tijn
Contacteer:

1. Moeten er andere remmen op? En past dat met mijn 13"- velgen?
- Uiteraard . de standaard twingo remmen zijn nix waard. De remmen van een 5GTTurbo passen zonder probleem (heb ik ook op de twingo) en remmen echt veel beter. Eigenlijk moet je achter ook schijvn zetten, volgens achterberg is dit ook mogelijk met een aangepaste achteras van een GTTurbo ... maar hoe precies weet ik niet. Beiden moeten passen in 13"

2. Hoe zit het met de bak? Moet die ook aangepast worden of heb je een hele andere nodig?
De kilometerteller van een twingo is een apart gevalletje ... daar schijn je wat delen van over te moeten zetten... of een JC5 er in past ... geen idee... bij de R19 1.4 modificatie wordt alvast wel de hele bak overgezet.

3. Hoe zit het met de ophanging?
Verstevigen, doorlassen van het subframe, grotere trekstijfheid in je hele chassis .. dat soort aanpassingen moet je wel rekening mee houden als je het goed wilt doen.

4. Wat moet er voor de rest nog meer aangepast worden?
Zagen, breken , hakken, en de rest... ik vermoed dat het bakje voor de interieurventilatie er aan moet geloven...
Geen idee hoe je met je radiateur gaat zitten.... die van een 16V is vrij groot voor een twingo :wink: maar er zijn oplossingen voor....
een setje echt goeie schokbrekers plaatsen, een stabilisatorstang maken (aanpassen van een GTT denk ik ..) koeling onder controle krijgen, accu naar achteren plaatsen... en een maand vakantie nemen denk ik.

5. wat zijn ongeveer de kosten?
Hangt maar net af van hoeveel je zelf kan (en wat de motor je gaat kosten)? lassen, spuiten... reken op minimaal 5500 euro als je heel veel zelf kan.
Anonymous

Getuned tot 140 pk???? Das interessant zeg!
cliomaniac

clio 16v heeft al 134 of 140 pk dus is niet getuned dat blok
if it isn't possible it is not impossible
Anonymous

On 2002-04-19 18:19, cliomaniac wrote:
clio 16v heeft al 134 of 140 pk dus is niet getuned dat blok
Joh, je maakt een grapje?!!??
Jeroen V
Contacteer:

Is het subframe van een williams ook hetzelfde als van een 19 16v???? en kan ik dus het subframe en de draagarmen van een 16v op mijn clio 16v monteren en heb dus een williams front????
Anonymous

Nope, je hebt ook andere assen nodig. Ook de spoorstangen zijn anders. Subframe is zelfde als 16V maar sterker.
Jeroen V
Contacteer:

jammer, anders had ik s'nachts gewoon m'n broers 19 op bokken gezet, en even wat onderdeeltjes aan het wisselen zijn geweest.
:grin:
[ This message was edited by: Jeroen V on 2002-04-19 21:46 ]
Anonymous

Scheelt wel veel in wegligging, je hebt immers een bredere voorwielbasis en dat merk je goed!
Jeroen V
Contacteer:

Jep , ik denk dat ik spoorverbrders ga nemen, 15mm per as.
twingoturbo

Nick, weet je eigenlijk wel wat je wil. Vorige week zei je me nog dat je 'm verkocht had en over twee maanden 'n seat arosa binnenkrijgt????
Ik volg 't effe niet meer.
Nick (germanstyle)

Keb hem nog niet verkocht ... was gewoon naar die garage geweest. En het was een mogelijkheid om een Arosa te kopen.

Ik wou alleen maar ff weten wat je ongeveer aan moest passen voor een 16V in een twingo. Niet dat ik het doe.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

On 2001-11-16 15:18, Tijn wrote:
safrane is een V6, dan krijg je rdw problemen (aantal cylinders moet gelijk blijven.)

Maar in de andross trophy reed in 98 en 99 een twingo mee met de motor achterin, en ik geloof dat dat in '99 een 3.0 V6 was....

klopt helemaal tijn
in nederland is er ook een twingo v6 geweest
met dat andros tropheo systeem maar die gozer kon zijn loden voetje niet bewingen en is met twingo en al het graf ingegaan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie