gne gne it's me!!
Nu over deuren... Hoe zet je nu een deur erin???
Ging van de week naar een sloop, leuke deur gevonden. Ma probleem --> eruit halen moet met een zogenaamde pentrekker ..rarar wtf is dat??
Gozah van de sloop doet het voor me.
Nu mijn vraag..Ik moet dan namelijk wel bij me eigen auto de deur eruit halen..deze zit ook met van die buisjesachtige pennen vast. Ik heb geen pennetrekker. is er op een makkelijkere manier de deur eruit te halen??
Mag ik als ik de deuren erin zet ook gewoon boutjes ofso gebruiken ipv van die pennen??
Bedanktos!
Nu over deuren... Hoe zet je nu een deur erin???
Ging van de week naar een sloop, leuke deur gevonden. Ma probleem --> eruit halen moet met een zogenaamde pentrekker ..rarar wtf is dat??
Gozah van de sloop doet het voor me.
Nu mijn vraag..Ik moet dan namelijk wel bij me eigen auto de deur eruit halen..deze zit ook met van die buisjesachtige pennen vast. Ik heb geen pennetrekker. is er op een makkelijkere manier de deur eruit te halen??
Mag ik als ik de deuren erin zet ook gewoon boutjes ofso gebruiken ipv van die pennen??
Bedanktos!
weet niet maar heb wel speling in de portieren ,heb het bij mijn vorige gt laten verhelpen met nieuwe pennen .lijkt me niet dat je dat met boutjes vast kan zetten ,vanwege de speling . mario 

Never drive faster than your angels can fly
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lijkt mij ook niet het handigst. rij ff langs de renault dealer en vraag of je het mag lenen ( desnoods met borg ,als ze je niet echt kennen )dat is veel makkelijker ik doe het ook wel eens
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Haas, ik heb hier nog knipperlichten voor je liggen. ALs je die nou ff komt halen, dan mag je met meteen ff helpen 2 deuren uit de gt te tikken 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou ik ben meestal heel erg geduldig maare ik heb ze er bij mijn "sloop 5"uit gesleepen ,dus ik mag je vast niet komen helpen . hee das mooi die knipperlichten .is het goed gegaan met betalen heb je mijn geld gehad ? ik heb ze niet meteen nodig dus als je ze een keer mee wil nemen naar een meeting graag , je kan ze dan als ik er niet mocht zijn ook aan chris .joost ,roy of tjabel geven dan komt het altijd goed ik krijg ze dan wel weer van hun . alvast bedankt voor het halen van de witte pinkers
heeft bruno trouwens een leuk auto tuning bedrijfje ?
heeft bruno trouwens een leuk auto tuning bedrijfje ?
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Haha
Nee blijf dan maar even uit de buurt
Die knippers dat komt wel goed, geld was binnen.
Bruno heeft een knappe shop, netjes, vooral de werkplaats stond ik echt van te kijken!
Nee blijf dan maar even uit de buurt

Die knippers dat komt wel goed, geld was binnen.
Bruno heeft een knappe shop, netjes, vooral de werkplaats stond ik echt van te kijken!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
-
- Contacteer:
Over portieren gesproken, ik heb een paar kleine deukjes. Hoe kan ik deze het beste uitdeuken?
Rene
Rene
Over uitdeuken:
Beetje afhankelijk van de grote en vorm..
je kan denk ik het best van binnenuit met een ronde rubber hamer het ergste terug tikken, en dan van buiten afwerken met glasvezelplamuur(barst minder snel)
Dan nog vlak schuren met waterproof schuurpapier (korrel 300 ofzo)
suc6!
Beetje afhankelijk van de grote en vorm..
je kan denk ik het best van binnenuit met een ronde rubber hamer het ergste terug tikken, en dan van buiten afwerken met glasvezelplamuur(barst minder snel)
Dan nog vlak schuren met waterproof schuurpapier (korrel 300 ofzo)
suc6!
-
- Contacteer:
Bedankt 

Het ligt er echt aan hoe goot de deuk is.
Tegenwoordig heb je bedrijven die "restylen" oftewel uitdeuken zonder spuiten, als de deuk niet té groot is kunnen ze ze heel mooi wegstrijken, duwen, en het is vaak goedkoper dan spuiten..
De eerste deuk is vaak het duurste, eigenlijk is hetzo hoe meer deuken hoe goedkoper het wordt.
Tegenwoordig heb je bedrijven die "restylen" oftewel uitdeuken zonder spuiten, als de deuk niet té groot is kunnen ze ze heel mooi wegstrijken, duwen, en het is vaak goedkoper dan spuiten..
De eerste deuk is vaak het duurste, eigenlijk is hetzo hoe meer deuken hoe goedkoper het wordt.
-
- Contacteer:
Bij mijn zijraam achter zit een deukje/knikje, hebben ze eens proberen in te breken met een schroevedraaier. In de deur zit een 'flauwe' deuk, de weerspiegeling in de deur 'golft' een beetje zeg maar. En er zit nog een 'gewoon' deukje in. Het klinkt allemaal heel raar, maar het valt reuze mee 

tja...
wat moet ik zeggen..
ben diep teleurgesteld..
Tikken met bouten,schroevendraaiers,pennen noem maar op niks kreeg die kutpen eruit.
Dan maar eeen haakse slijper gepakt...past dat ding niet tussen de duer!
Beitel mee zitten hakken op laspunt.kwam niet los...
bijna me halve portier begonnen met doorzagen tot ik erachter kwam dat dat niet zo slim was aangezien ik dan een uurtje of drie aan het zagen ben...
wat een kut systeem is die pennen ding zeg.
ga morgen toch ff langs de dealer en vragen of ze me een penneverneuker kunnen lenen en JA ik ga die pen echt verraggen als hij eruit is.
Voor de rest tis mooi weer ga dalik rondje scheveningen maken
Avé!!
wat moet ik zeggen..
ben diep teleurgesteld..
Tikken met bouten,schroevendraaiers,pennen noem maar op niks kreeg die kutpen eruit.
Dan maar eeen haakse slijper gepakt...past dat ding niet tussen de duer!
Beitel mee zitten hakken op laspunt.kwam niet los...
bijna me halve portier begonnen met doorzagen tot ik erachter kwam dat dat niet zo slim was aangezien ik dan een uurtje of drie aan het zagen ben...
wat een kut systeem is die pennen ding zeg.
ga morgen toch ff langs de dealer en vragen of ze me een penneverneuker kunnen lenen en JA ik ga die pen echt verraggen als hij eruit is.
Voor de rest tis mooi weer ga dalik rondje scheveningen maken

Avé!!
Ik heb 't bij een 21 ook wel eens geprobeerd, volslagen kansloos die pennen. Toen heb ik met een beitel maar wat stukken uit de stijl getikt, zodat ik een deur met volledige scharnieren in m'n hand had. Met een degelijk staalbeiteltje en een flinke hamer heeft dat Renault blik weinig terug te zeggen 

rev it like a rental
Zo mag ik het horen ! Maar denk aan het spreekwoord :On 2001-06-13 18:54, Menno wrote:
Met een degelijk staalbeiteltje en een flinke hamer heeft dat Renault blik weinig terug te zeggen![]()
"Met geweld neuk je een ezel en met beleid de hele stal"
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 13 jun 2001 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoer !
Ik heb wel eens met een kettingzaag een surfplank in stukjes gezaagd

Die uitspraak is van een scoutingleider van mij van vroege. Elke keer als wij weer wat sotnden te slopen terwijl we het moesten repareren zei hij dat. (of wordt het nu nog enger ?)
Ik heb wel eens met een kettingzaag een surfplank in stukjes gezaagd

Die uitspraak is van een scoutingleider van mij van vroege. Elke keer als wij weer wat sotnden te slopen terwijl we het moesten repareren zei hij dat. (of wordt het nu nog enger ?)
Nog even over die deurpennen, haal bij de dealer een nieuwe pen (3,75 per twee)en zet 'm op de oude pen. Zet hier een stuk ijzer bovenop (ter verlenging) en sla met een hamer de nieuwe pen door het scharnier waardoor de oude pen er op een gegeven moment van onderen uitvalt. De nieuwe pen steekt nu van boven nog een stukje uit. Griptang o.i.d. erop, hamer ertegenaan en daar komt ie. Het is wat gekut maar moet lukken. Succes.
tja.. wat betreft dat mooie spreekwoord ..laten we het erop houden dat ik gisteren een ezel heb geneukt 
Na vet veel hameren met boutjes,pennen, boortjes noem maar op! Hebben we lekker de slijptol gepakt en vet zitten slijpen .. resultaat ---> deur is eruit
Nieuwe deur erin gehangen zonder al teveel problemen..
Denk ga ff lekker me slot verwisselen...Boutjes allemaal doorgedraaid..leuke was dat ik in madestein was.(gras,sloten,kassen) FIJN nergens een boor waarmee ik ff boutjes ken slopen...
Dus maar weer een ezel genaaid. Uiteindelijk zit alles erin

Na vet veel hameren met boutjes,pennen, boortjes noem maar op! Hebben we lekker de slijptol gepakt en vet zitten slijpen .. resultaat ---> deur is eruit

Nieuwe deur erin gehangen zonder al teveel problemen..
Denk ga ff lekker me slot verwisselen...Boutjes allemaal doorgedraaid..leuke was dat ik in madestein was.(gras,sloten,kassen) FIJN nergens een boor waarmee ik ff boutjes ken slopen...
Dus maar weer een ezel genaaid. Uiteindelijk zit alles erin

Klinkt of je dat vaker hebt gedaan kom je binnenkort effe helpen om de deuren uit mijn sloop GTTje te halen.On 2001-06-14 16:18, R-win wrote:
Nog even over die deurpennen, haal bij de dealer een nieuwe pen (3,75 per twee)en zet 'm op de oude pen. Zet hier een stuk ijzer bovenop (ter verlenging) en sla met een hamer de nieuwe pen door het scharnier waardoor de oude pen er op een gegeven moment van onderen uitvalt. De nieuwe pen steekt nu van boven nog een stukje uit. Griptang o.i.d. erop, hamer ertegenaan en daar komt ie. Het is wat gekut maar moet lukken. Succes.

Ok, nu zit er veel speling bij mij op m'n bestuurdersdeur.
Nu heb ik ooit es een topic gelezen waarover (ik d8 Willem S) werdt gesproken over zelf gereedschapjes maken etc.
En heeft iemand toevallig de belangrijke nummertjes voor die pennen om ze hier bij Reno te bestellen? En is he tmet zo'n tang makkelijk te doen? (dus dat ik het bij renault voor de deur kan doen eventueel?)
Nu heb ik ooit es een topic gelezen waarover (ik d8 Willem S) werdt gesproken over zelf gereedschapjes maken etc.
En heeft iemand toevallig de belangrijke nummertjes voor die pennen om ze hier bij Reno te bestellen? En is he tmet zo'n tang makkelijk te doen? (dus dat ik het bij renault voor de deur kan doen eventueel?)
-
- Contacteer:
Ik heb voor mezelf al een pen gekocht. Hadden ze gewoon op voorraad bij Mr Renault. Maar na het even keken te hebben heb ik het gelijk maar opgegeven.On 2002-04-18 16:04, Stevie wrote:
Ok, nu zit er veel speling bij mij op m'n bestuurdersdeur.
Want volgens mij zit de speling op het stuk metaal dat aan het frame gelast is. Dus nieuwe pen zou niks oplossen.
En nieuwe pen er in jassen is vervelend werk. Zelfs met zo een stukkie gereedschap is het nog klote werk.
Laat me even weten hoe het jouw vergaat...
Ik ga denk ik aan een maatje van me vragen die bij een auto schade bedrijf werkt of hij dat gereedschap heeft. Als ik dat een dagje mag lenen dan kunnen we wel het tegelijker tijd proberen te doen... Moet je wel effe langs komen

Jah is best, dan heb ik nog wel 2 achterlichten voor je (voor weinig) 
Maar ik moet het wel ff snel doen, het liefst nog ff binnen 11 dagen
En weet iemand nog dat topic met een soort dreveltje wat iemand gemaakt had zodat je ze er 'zo' uit kan tikken en in kan tikken? Ik heb het ergens eind vorig jaar nog actief gezien.
edit: ik ben ook bang voor dat die hangers uitgesleten zijn. Hmmm...
[ This message was edited by: Stevie on 2002-04-18 16:22 ]

Maar ik moet het wel ff snel doen, het liefst nog ff binnen 11 dagen

En weet iemand nog dat topic met een soort dreveltje wat iemand gemaakt had zodat je ze er 'zo' uit kan tikken en in kan tikken? Ik heb het ergens eind vorig jaar nog actief gezien.
edit: ik ben ook bang voor dat die hangers uitgesleten zijn. Hmmm...
[ This message was edited by: Stevie on 2002-04-18 16:22 ]
dit was de "tool special":
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/en/phpBB/ ... 4&forum=18" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/en/phpBB/viewtop ... orum=18</A><!-- BBCode End -->
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/en/phpBB/ ... 4&forum=18" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/en/phpBB/viewtop ... orum=18</A><!-- BBCode End -->
-
- Contacteer:
Robert; kunnen wij dat tooltje van jouw niet een keertje lenen?On 2002-04-18 16:23, robert wrote:
dit was de "tool special":
das lastig, ik gooi em altijd weg na gebruik. 
(okok, hij raakt zoek, zodat ik iedere keer weer een nieuwe moet maken.)
maar as I said moet je em mooi pas maken, de mijne is pas voor de AT.
Ik zal eens kijken of ik em kan vinden, neem ik em wel mee naar de FNB. (rijmt
)
MISSCHIEN ben ik er as vrijdag. 19/04

Ik zal eens kijken of ik em kan vinden, neem ik em wel mee naar de FNB. (rijmt

-
- Contacteer:
Vrijdag ben ik er denk ik niet. Maar Ben is er wel. (met de TL???) want hij krijgt een nieuwe ontsteking geloof ikOn 2002-04-18 16:29, robert wrote:
das lastig, ik gooi em altijd weg na gebruik.
Ik zal eens kijken of ik em kan vinden, neem ik em wel mee naar de FNB. (rijmt)

Dus als ik hem mag lenen dan graag. Want zou het even willen proberen te veranderen...

[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-18 16:38 ]
-
Heb het zelfde geprobeert bij mijn gtt. Op de sloop een andere deur gehaald, zie hing daar ook nog in een auto. De sloper gevraagd om hem ff los te halen en die kwam met zon mooi stukje gereedschap aanzetten en tikte de deur er zo uit. Ik zelf ook maar dat gereedschap gekocht, kom ik thuis wil ik ook 'ff' mijn oude deur er uit tikken blijkt dat de pennen in mijn deur ook nog eens binnenin pennen hebben. Ow wat is een grote slijptol toch makkelijk