Nauw een klein verslag van de gang van zaken. Zaterdag ben ik nog om 15:30 naar mijn werk gegaan om de stalen nippel en de nylon bus te draaien. Ook nog even een bochtje gebogen van koperen leiding voor het koelsysteem. Want ik heb niet alleen de carb. Er op gebouwd maar nog meer. Ik heb ook het koelsysteem veranderd, het expansie vat is nu verhuisd naar de anderen kant. Dit kon alleen maar als de koelmotor, van de carb, weg was natuurlijk. Dus dat systeem heb ik er af gegooid, expansie vaatje daar geplaatst en de slangen aangepast. Heb ook eens allen slangenklemmen aan gedraaid, en dat was ook geen overbodige luxe. Toen ik het inlaat/uitlaat spruitstuk verwijderde en de pakking bekeek, zag ik wel dat dat ook wel nodig was. De bouten zaten niet echt vast aan de kant van cilinder 4, en dat was wel te zien aan de pakking. Na de kleppen te hebben gesteld en de bougies schoon gemaakt te hebben ben ik weer gaan opbouwen. De turbo heb ik ook nog schoon gemaakt, en toen dacht ik die heeft niet meer lang te leven. Zit aardig wat speling op en een scheurtje aan de warme kant. Zou ik er een ander op zetten voeg ik men af. ( ik heb er nog twee liggen; een met twee scheuren aan de warme kant [ dat is niet veel soeps] en nog een die er goed uit ziet en zonder scheuren) Nee doe maar niet, want hij doet het nog. Als stond vrijdag avond in elkaar. Zaterdag die dingen gemaakt en gemonteerd. Het koelsysteem af getopt. Nippel er op, busje geplaatst. Nou even 10 sec. Start en toen nog een keer. Nu moet er benzine in de carb. Zitten en olie in de turbo. Nu gaan we er voor, en weer starten, beetje gas. En ja lopen. Een takken herrie niet normaal, downpijp zit niet goed op de uitlaat. Goed auto uit Sander er onder, bouten los, ja een dan de ander brak af. Even nieuwe geplaatst en weer starten, mooi hij is dicht. Warm laten worden koelsyteem nog een beetje bij gevuld en de CO meter aan gezet en afgesteld. Als stond wel veel te damp, maar dat kan want ik had mijn hitteschild gespoten en een hoop dingen ontvet op mijn werk, maar dat is ook eenbeetje vettig spul. De turbo rookte ook flink, ik dacht er zal wel van dat spul in de rand is gaan zitten. Met de vriendin de motorkap er op gezet. En toen moest ik gaan douche want bezoek was onder weg. Ik heb een nieuwe gas kabel moet maken want de oude is te kort. Dus ik had dat op gelost met een fiets kabeltje, maar dat loopt allemaal wel erg stroef, want ik zag dat bij de oude er een nylon voering in zit en dat is wel beter! Maar goed zondag ochtend moest het toch gaan gebeuren. Starten, dat is geen probleem, maar dar gas geven dat gat niet lekker. Je douwt voorzichtig en dan in eens bam dan staat die gasklep half open. Is niet tof maar ja, auto uit garage en rijden maar. Nou dat ging niet echt tof, maar op een rustig stuk dan maar even vol gas trappen. Ik had niet meer dan een 0,5 bar druk, dus ik mijn schakelaar om gezet, klep op en bleedvavle werkt. Toen een druk stoot en pfssssssssssssssss. Toen ben ik maar weer naar huis gereden. Toen zag ik dus dat de slang die op de turbo zit er af was gesprongen, waarschijnlijk bouwde hij daarom al niet echt druk op. Maar er komt nog steeds spul uit mijn turbo aan de warme kant en dan uit het slakken huis waar die veerring in zit. Mensen die een turbo wel eens hebben bekeken weten wel waar. Dat is dus niet goed. Volgens mij is mijn turbo dood. Volgens mij zit daar geen olie, maar het zal wel want het ruikt als olie. Het verkaart ook wat ik de laatste tijd ruik onder mijn motor kap als ik gereden heb. Ik had een paar weken geleden mijn filter huis er uit gehaald en toen zag ik ook wat dikkige olie op de bak liggen.
Maar goed, eigenlijk niet maar ja, morgen een ander gaskabel halen en dan weer eens rijden. En dan maar die andere turbo er op planten van de week. Ik heb hem al van zolder gehaald en hij ziet er goed uit, dus dat word proberen. Anders word het toch een nieuwe, maar dan wordt het zeker een hele mooie. Jullie lezen het wel van de week.
S

nder
[ This message was edited by: Sander on 2002-04-14 20:00 ]