Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

mijn 19 16v fase 1 heeft de 2 ton gezien en ja nu wil ik voor de zekerheid mijn koppeling en riemen laten vervangen.

mij is verteld dat bij de distrubutie riem de gehele motor eruit moet klopt dit? of hoeft dit niet als je de spanrollen laat zitten. maar ja beter is ook de spanrollen lijkt mij ook omdat hij al 2 ton gereden heeft.

en omdat het blok er dan toch uit is als dat dus moet he dan ook maar meteen de koppeling want ja die kan er ook wel aankomen denk ik na die km stand?

weet iemand waar ik goed aan doe

oom reno is goed duur (kan wel 40% korting krijgen op materiaal via een maat van me)

is er misschien een goede beun?
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-04-14 20:31 ]
Robke
Car: Lexus IS250

Bij een clio hoeft het blok er niet uit om de distributieriem te vervangen, dus ik neem aan dat het bij een 19 al helemaal niet hoeft omdat je er meer ruimte hebt.
Echt makkelijk zul je er niet bij kunnen, maar het blok kan dus wel gewoon blijven zitten.
mark -19- 16v

maar rob en de spanrollen dan kan je dat dan ook als het blok blijft zitten?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Robke

Dat zou ik niet weten, maar aangezien je toch een stuk meer ruimte hebt bij een 19 dan een clio zou je misschien ook wel makkelijker bij de spanrollen kunnen.
Dat weet ik dus niet, dat wordt wachten op iemand die wel weet of het bij een 19 kan :wink:
Remco_Rs
Contacteer:

Mijn collega heeft ook zijn distributie+spanrollen vervangen en die had zijn blok er ook in laten zitten volgens mij.
bij een 19 heb je meer ruimte dan bij een clio volgens mij
mark -19- 16v

dat shilt me namelijk een hoop geld
als ik hem kan laten zitten als de koppeling gaat jammer dan dan kan dat altijd nog toch? knappende riem is erger
Remco_Rs
Contacteer:

ja een knappende riem zit niemand op te wachten he!
jacco 16v

ik zou de koppeling gewoon laen zitten totdat hij raar begind te doen.
bij je disributie zou ik gewoon alles vervangen de rem en de spanrollen.
daarmee moet je geen risico nemen.
want gebroken distributie riemen daar kunnen deze blokjes erg slecht tegen.(meestal complete motor total loss)
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Arjen

Distributieriem+spanrol kun je vervangen zonder dat de motor eruit moet. Gewoon de beschermkap eraf halen en het kunstof binnenscherm in je rechter wielkast. Er is echt zat ruimte.

Het lijkt me een beetje onzin om de koppeling te vervangen als die het nog gewoon doet.

Riem vervangen kost bij de dealer geloof ik iets van 650 gulden.
Anonymous

De grote beurt voor mijn kindje koste iets van 1100 nogwat gulden. Dat was met riem, geen spanrollen want die waren nog helemaal goed zeiden ze bij de dealer. En ook alle olieen en pruttels zat er bij.

De koppeling koste mij ongeveer 600 piek, Sachs Power Clutch zonder montage. Montage koste mij 700 piek, dat was een beunklus. Kost bij de dealer 1300 piek en de koppeling kost bij de dealer (origineel) 320 piek.

Dus de koppeling kun je beter ergens anders laten vervangen anders kost het je dik 1600 piek.

Alle bedragen zijn in guldens.
Dus slacht je varken maar:lol:
Suc6...:wink:
Bart V

Ze kunnen zeggen wat ze willen bij de dealer, maar vervang om de 100.000 km ALTIJD je spannlager(s), ookal loopt ie nog goed. Bij mn neef zn 1700 motor is dat ding vastgelopen met als gevolg eeb gebroken snaar en 8 kromme kleppen en een kromme kop. Bij een 16V is het leed niet te overzien als dat gebeurt.

Zijn van die onderdelen waar je NIET op moet bezuinigen.

Mazzel
[ This message was edited by: Bart V on 2002-04-14 23:29 ]
mark -19- 16v

ik heb een grote hamer gevonden om mijn varken te slachten en de euro's eruit te vissen.

maare ik heb bij mijn startmotor ook ooit een tip gekregen om dat kunstof binnenscherm bij het voowiel lostehalen hierdoor zou je meer ruimte krijgn om bij je startmotor te kunnen. hmmm ik heb toch echt goed gekeken maar dat ding kan echt niet los hoor

of is er een speciale manier voor

ps zelf vervngen van de rollen en riem kan dat? ivm spannen en dergelijke
Robke

Om die kap eraf te halen moet je je wiel eraf halen. Die kap zit dan met meerdere doppen vast, die kun je er uittrekken maar gaat niet altijd even soepel. Misschien zitten er nog een paar torxschroeven in en dan kun je die kap zo er af trekken.

Hoe het zit met het spannen zou ik niet weten, maar ik denk dat alles wel zelf te doen is, moet je wel weten hoe strak alles gedraaid mag wordn en hoe strak dat de riem moet staan.

[ This message was edited by: robclio16V on 2002-04-15 17:13 ]
Bart V

Het spannen van die snaar is het probleem niet, het gaat erom dat ie op tijd staat, als je dat nog nooit gedaan hebt en je weet niet hoe het moet raad ik je (zeker bij een 16V) aan om het te laten doen door iemand die er verstand van heeft. 1 tandje verkeerd zetten en je kan de zooi al krom draaien.

Mazzel
Arjen

Ik bedoel eigenlijk de kunstof kap waar ook de luchttoevoer naar de remschijf aan vast zit. Deze zit met 2 torx schroeven en een boutje vast.
Plaats reactie