Ligt eraan, snelste in de delta was 6.3 sec, met twee man in de wagen, door de passagier getimed, maar ja, is natuurlijk nooit nauwkeurig dus zegt weinig...
Zoals ik al zei, het is nooit nauwkeurig te doen. Ten eerste klopt de speedo op een standaard wagen eigenlijk nooit, afwijking van 10% zijn namelijk gewoon toegestaan, dus waarom zouden ze ze nauwkeuriger maken? Verder time je meestal met een stopwatch ofzo, hoe nauwkeurig denk je dat dat is? Je drukt er echt makkelijk een paar tiendes af of bij. Verder niks mee bedoeld, maar je moet een delta wel heel errug opfokken wil je op 5.2 uitkomen, aangezien fabriekswaarde van de mijne bijvoorbeeld op 6.4 ligt. Een paar tiendes van je staande 0-100 afhalen is niet makkelijk, daar is vaak een hoop extra vermogen voor nodig. Maar ja, blijft wel leuk om jezelf te oefenen...
rond de 300pk 326pk gemeten op de bank maar ja das de bank he minstens 10% afdoen weet wel dat ie een 911carrera belachelijk maakt aan de lichten en ik bedoel geen oud porschke he maar type 993 met open uitlaat
hoe ik dat weet ???,ik was er bij toen
PS: Snelste integrale, de Evo2, ging volgens de fabriek in 5.7 naar de 100. Er zijn altijd discussie onder de liefhebbers, maar algemene mening is dat deze waarden door de fabriek zijn opgepoetst om het laatste model natuurlijk nog sneller te maken. In feite weet ik uit ervaring dat de Evo1's eigenlijk toch wel het fijnst zijn, Evo2's hou ik zonder al teveel moeite bij in mijn 8v'tje.... dus die 5.7, knappe jongen...
Een 16v gaat standaard (uit het bolle hoofd) in 6.1 ofzo naar de 100. Ik ken een hoop Delta's in Nederland en Engeland, en alleen de echt serieus getunede gaan in 5.2 naar de 100. Om een 16v zo snel te laten gaan moet je een hoop doen, maar ok, ik ken de auto niet dus misschien is dat ding echt helemaal binnenste buiten gekeerd, zou het waarschijnlijk wel eens een van de snelste in Nederland kunnen zijn, niet slecht
On 2002-04-14 00:06, clio_rally wrote:
Een 16v gaat standaard (uit het bolle hoofd) in 6.1 ofzo naar de 100. Ik ken een hoop Delta's in Nederland en Engeland, en alleen de echt serieus getunede gaan in 5.2 naar de 100. Om een 16v zo snel te laten gaan moet je een hoop doen, maar ok, ik ken de auto niet dus misschien is dat ding echt helemaal binnenste buiten gekeerd, zou het waarschijnlijk wel eens een van de snelste in Nederland kunnen zijn, niet slecht
BELGIE
Gijs
Ken trouwens een 8v die het in 5 rond doet, kerel woont in Zwitserland volgens mij. Heeft een ander eind ratio verkregen van 4.0714 ipv 3.11, dus topt nog maar iets van 180. Verder rijd hij op 1.5 bar, apart motormanagement met groep A nokkenassen en kleppen zooi. Wagen zit op 250 pk en 350 Nm, vrij netjes. Als hij echter de originele overbrenging had laten zitten, was hij niet eens in de buurt gekomen van de 5.2. Wil je echt records breken, dan moet je doen wat een of andere oliesjeik uit het M-Oosten gedaan heeft. Hij heeft 750 pk geperst uit het grale blokje, NOS, en de wordt onder de 2 seconden geschat, maar is in praktijk natuurlijk bijna niet te doen. Enige echte harde data is de 0 tot 200 meter. Die doet hij in 6.7 seconden en dan rijdt hij naar 200 meter 188 km/uur!!! Ga maar na hoe snel die op de 100km/uur zat...vrij heftig....
On 2002-04-14 00:28, Bart V wrote:
Arjan, jij hebt toch een andere chip????? Merk je dat nou een beetje???
Mazzel
Niet echt, het is geen wereld van verschil tenminste. Je kunt die centen beter aan wat anders uitgeven, demper van EPS ofzo. Daar heb je altijd lol aan
On 2002-04-14 00:28, Bart V wrote:
Arjan, jij hebt toch een andere chip????? Merk je dat nou een beetje???
Mazzel
Niet echt, het is geen wereld van verschil tenminste. Je kunt die centen beter aan wat anders uitgeven, demper van EPS ofzo. Daar heb je altijd lol aan
On 2002-04-13 23:32, Goose wrote:
Ik zal dan maar een serieus antwoord geven op deze topic
In mijn 5GTT: 0-100 in ong. 6,4 sec. Vind ik aardig snel. Maar dan is het geen nat weer, anders spinnen de wielen als een gek.
hoeveel pk 's en op wat bar rijd je dan ??????,
ongeveer 1,0 bar, pk's? weet niet, maar mijn gtt is licht, er zit geen achterbank in en er zijn veel afdekkingen weg, zoals die aan de hemelvan voor tot achter, geen ice (nog) erin en hij is erg laag. Een maat van me heeft geklokt met een stopwatch naast me en dat kan dus een meetverschil opleveren, hij kijkt alleen maar op de snelheidsmeter, maar zit er natuurlijk wat schuin voor en de km-teller is natuurlijk niet zo nauwkeurig, maar de tijd is aardig...
Ik heb een keer in duitsland in 1 van die tuningsbladen een NISSAN SKYLINE GTI-R gezien die had 1000 pk .hoe ze dat geflikt hebben weet ik niet.maar als ik die gegevens lees van.
0-100=3.1 sec
top van 370 per uur.
-begint mijn maag nu al omtedraaien