-
Zeeuw,
Heeft een beetje ATF olie nog geholpen?
Heeft een beetje ATF olie nog geholpen?
-
- Contacteer:
probeer ff zo een toevoeging van wyns die helpen meestal echt
kan natuurlijk ook van liquie moly of andere merken
gewoon ff naar brezan of iets dergelijk spinen en gaan met die banaan
atf is een echt lapmiddeltje wat je doet als jeje auto verkoopt
en als je stotters gaan vervangen doe ze dan allemaal en niet een paar dan zit je met een paar maanden weer
en 4 x de nokken assen er uit is toch echt duurder dan in 1 keer alles
dus een keer goed slikken en alles in 1e
(zeg je toch ook tegen je vriendin? zie je wel altijd een wijze oplossing :lol
kan natuurlijk ook van liquie moly of andere merken
gewoon ff naar brezan of iets dergelijk spinen en gaan met die banaan
atf is een echt lapmiddeltje wat je doet als jeje auto verkoopt
en als je stotters gaan vervangen doe ze dan allemaal en niet een paar dan zit je met een paar maanden weer
en 4 x de nokken assen er uit is toch echt duurder dan in 1 keer alles
dus een keer goed slikken en alles in 1e
(zeg je toch ook tegen je vriendin? zie je wel altijd een wijze oplossing :lol
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ik had laatst ook last van tikkende kleppen heb nieuwe olie erin gegooit duckhams 10w/40 en ik had na een tijdje rijden nergest meer last van.
ik heb deze olie ook gebruikt in mijn turboo en vondt em daar ook al fijn in.
ik heb nu bij mijn 19 een week of drie erin zitten en ik heb geen tikkende klep meer gehoord,raar maar waar
zonder flauwekul duckhams is voor zijn 32 euro echt waar voor zijn geld!
ik heb deze olie ook gebruikt in mijn turboo en vondt em daar ook al fijn in.
ik heb nu bij mijn 19 een week of drie erin zitten en ik heb geen tikkende klep meer gehoord,raar maar waar

zonder flauwekul duckhams is voor zijn 32 euro echt waar voor zijn geld!
-
is duckhams beter dan ELF 10W40.
want bijna iedereen raadt elf 10w40 aan en ik dacht zelf ook dat dat de beste is. Voor Renault blokken dan. Die duckhams is dus ongeveer dezelfde prijs als elf. Want die zat vorig jaar volgens mij op 55 piek ongeveer.
want bijna iedereen raadt elf 10w40 aan en ik dacht zelf ook dat dat de beste is. Voor Renault blokken dan. Die duckhams is dus ongeveer dezelfde prijs als elf. Want die zat vorig jaar volgens mij op 55 piek ongeveer.
Ik gooi er bij mij ook altijd Duckhams 10W40 bij. Ik moet alleen binnenkort de olie verversen, want als ik er een weer wat olie bij heb gegooid, tikken m'n klepstoters en als ik hem 1 keer goed warm heb gereden is het weer helemaal over.
Alleen heel af en toe tikken m'n klepstoters en seconde of 2 bij het starten, ik denk 1 keer in de 3-4 weken. Verder heb ik er nooit last van!
Alleen heel af en toe tikken m'n klepstoters en seconde of 2 bij het starten, ik denk 1 keer in de 3-4 weken. Verder heb ik er nooit last van!

En waar kunnen we tegen groothandelprijzen met z'n allen tegen quantumkorting die duckhams kopen???
Volgens mij kunnen we het beter per vat kopen dan.
-
Ja, dat is een goed idee.
maar dan wel graag in de buurt van Vaassen, Apeldoorn.
maar dan wel graag in de buurt van Vaassen, Apeldoorn.

In mijn berging in Dordrecht mag best een gezamenlijk vat staan. Als men dan even met een liter of 5-liter verpakkinkje langskomt, dan vullen we hem ff bij.
Hows that???
Hows that???
-
- Contacteer:
Ik wil ook graag mee doen dan.....
On 2002-04-10 15:08, Marinus16V wrote:
En waar kunnen we tegen groothandelprijzen met z'n allen tegen quantumkorting die duckhams kopen???
-
dat klinkt goed. Alleen dordrecht is voor mij 140 km jagen. En dan is het niet echt voordelige olie meer.
-
- Contacteer:
Het is voor mij ook een eindje... Maar ik zie het anders... Als we daar naar toe gaan dan is het natuurlijk gelijk ook een soort meetingOn 2002-04-10 16:33, illuminator wrote:
dat klinkt goed. Alleen dordrecht is voor mij 140 km jagen. En dan is het niet echt voordelige olie meer.

Ik ben benieuwd of er mensen uit Dordrecht/Papendrecht en omgeving belangstelling hebben om inderdaad concreet gezamenlijk een vat van deze olie in te slaan.
Heb je serieuze belangstelling mail me dan ff.
Ik ben inderdaad van plan regelmatig op meetings te verschijnen en ik zit elke dag in Den Haag.
Overigens niet altijd met de Clio, meestal ben ik aan het carpoolen.
[ This message was edited by: Marinus16V on 2002-04-12 14:05 ]
Heb je serieuze belangstelling mail me dan ff.
Ik ben inderdaad van plan regelmatig op meetings te verschijnen en ik zit elke dag in Den Haag.
Overigens niet altijd met de Clio, meestal ben ik aan het carpoolen.
[ This message was edited by: Marinus16V on 2002-04-12 14:05 ]
Dussss....
Als je meer info heb over de kosten ervan, heb ik wel belangstelling. Ik hoor het wel je hebt mijn nummer.On 2002-04-11 00:04, Marinus16V wrote:
Ik ben benieuwd of er mensen uit Dordrecht/Papendrecht en omgeving belangstelling hebben om inderdaad concreet gezamenlijk een vat van deze olie in te slaan.
Ik heb ook wel intresse! Maar wil de kosten natuurlijk wel eerst weten!
Hoi
Ik keek net even in de schachten van mijn bogies, nu ligt er olie in
Wat is dit en hoe kan ik het verhelpen.
Oh ja het gaat om een Clio 16V
Ik keek net even in de schachten van mijn bogies, nu ligt er olie in

Wat is dit en hoe kan ik het verhelpen.
Oh ja het gaat om een Clio 16V
Is het moeilijk om die pakking te vervangen?
ik heb de auto net een weekje, ga het nu eerst goed schoonmaken en kijken of hij vol stroomt en hoe snel.
Als je kleppendeksel-pakking 'zweet' dan loopt het binnenste deel vol met 'gezweten olie'.
Maar als je morst met bijvullen, dan loopt het via dat zwarte 'vierkantige' elf-plasticje OOK naar het binnenste gedeelte.
't zal wel een combinatie van beiden zijn.
Maar als je morst met bijvullen, dan loopt het via dat zwarte 'vierkantige' elf-plasticje OOK naar het binnenste gedeelte.
't zal wel een combinatie van beiden zijn.
Ha heren 2 dingen:
Op dit moment hebben een aantal mensen belangstelling voor een gezamenlijk olievat:
-Jesper16v
-Marinus16v
-Mickael
-Ploegah
-RickGT Turbo
Zijn er nog meer gegadigden, want ik ben echt van plan om een vat in m'n schuur neer te zetten.
Daarnaast, ik heb nogal hard tikkende klepstotertjes, ik overweeg een halve liter ATF erbij te flikkeren, zijn er grote afraders of aanraders op dit vlak???
De klepstoters vervangen is NOG even geen optie, dus puur reactie waarom WEL of NIET ATF gebruiken.
[ This message was edited by: Marinus16V on 2002-04-17 13:37 ]
Op dit moment hebben een aantal mensen belangstelling voor een gezamenlijk olievat:
-Jesper16v
-Marinus16v
-Mickael
-Ploegah
-RickGT Turbo
Zijn er nog meer gegadigden, want ik ben echt van plan om een vat in m'n schuur neer te zetten.
Daarnaast, ik heb nogal hard tikkende klepstotertjes, ik overweeg een halve liter ATF erbij te flikkeren, zijn er grote afraders of aanraders op dit vlak???
De klepstoters vervangen is NOG even geen optie, dus puur reactie waarom WEL of NIET ATF gebruiken.
[ This message was edited by: Marinus16V on 2002-04-17 13:37 ]
-
- Contacteer:
Ik had me ook al aangemeld. Had je gemailed er over en had het hier al vermeld. Ik wil ook graag mee doen.On 2002-04-17 13:01, Marinus16V wrote:
Ha heren 2 dingen:
-Jesper16v
-Marinus16v
-Mickael
-Ploegah
Je staat inmiddels weer in het lijstje Rick.
-
Ik zou geen ATF olie erbij gooien.
Motorolie hoort thuis in je motor.
ATF hoort thuis in een automatische versnellingsbak.
Ik zou eerst eens de motorolie verversen met een goede 10w40 olie.
Volgens mij hebben al die 16v-blokken van dat type tikkende kleppen bij koude motor, mijn clio16v doet dat en mijn 1916v deed dat ook.Komt door die hydraulische klepstoters, vullen zich eerst met olie en dan is getik weg.
Motorolie hoort thuis in je motor.
ATF hoort thuis in een automatische versnellingsbak.
Ik zou eerst eens de motorolie verversen met een goede 10w40 olie.
Volgens mij hebben al die 16v-blokken van dat type tikkende kleppen bij koude motor, mijn clio16v doet dat en mijn 1916v deed dat ook.Komt door die hydraulische klepstoters, vullen zich eerst met olie en dan is getik weg.
-
- Contacteer:
On 2002-04-17 13:53, Marinus16V wrote:
Je staat inmiddels weer in het lijstje Rick.

Mmm nog een vraagje. Wanneer zou dit gaan spelen? Want ik wil het liefst zo snel mogelijk m'n olie verversen en olie filter vernieuwen....

[ This message was edited by: RickGT Turbo on 2002-04-17 14:00 ]
Hoi Patrick,
Er zit goede 10W40 in, en de olie is vers, evenals het oliefilter.
Ik heb begrepen dat ATF een reinigende werking kan hebben op de klepstotertjes.
Of er is een klepstotertje verstopt of versleten, vandaar dat ik dit wil proberen. Revisie is nog niet aan de orde.
Hoi Rick,
Wat betreft gaan spelen, zodra mijn salaris binnen is (volgende week) wil ik gaan orienteren en iets gaan organiseren.
GEZAMENLIJK OLIEVAT:
De aanschaf delen, iedereen die een liter olie haalt betaald contant zodra hij het haalt. Ben je 'mede-eigenaar' van het vat, dan betaal je pas als je door je 'aangekochte-olie-voorraad' heen bent, maar ik houdt wel bij hoeveel liters je hebt gebruikt.
Zodra het vat leeg is, krijgt iedereen z'n geld terug voor dat deel wat hij niet gebruikt heeft.
Ik ga niet in mijn eentje een heel vat voorschieten, is iets wat we toch gezamenlijk moeten doen.
Er zit goede 10W40 in, en de olie is vers, evenals het oliefilter.
Ik heb begrepen dat ATF een reinigende werking kan hebben op de klepstotertjes.
Of er is een klepstotertje verstopt of versleten, vandaar dat ik dit wil proberen. Revisie is nog niet aan de orde.
Hoi Rick,
Wat betreft gaan spelen, zodra mijn salaris binnen is (volgende week) wil ik gaan orienteren en iets gaan organiseren.
GEZAMENLIJK OLIEVAT:
De aanschaf delen, iedereen die een liter olie haalt betaald contant zodra hij het haalt. Ben je 'mede-eigenaar' van het vat, dan betaal je pas als je door je 'aangekochte-olie-voorraad' heen bent, maar ik houdt wel bij hoeveel liters je hebt gebruikt.
Zodra het vat leeg is, krijgt iedereen z'n geld terug voor dat deel wat hij niet gebruikt heeft.
Ik ga niet in mijn eentje een heel vat voorschieten, is iets wat we toch gezamenlijk moeten doen.
Welk spul??? Quanta costa? En meer mensen ervaring hiermee?
-
- Contacteer:
Ikke ook de 24e....On 2002-04-17 14:10, Marinus16V wrote:

Das logisch. Ik zou bijvoorbeeld gelijk 6 liter willen hebben. 5 om het blok te vullen en de rest als extra. Dat zou ik je direct dan kunnen afrekenen. (ik begrijp je financieele constructie niet helemaal, maar wil graag mee betalen)Ik ga niet in mijn eentje een heel vat voorschieten, is iets wat we toch gezamenlijk moeten doen.
Dat was toch van dat duckhams spul??
Precies. 6 liter als je mee wilt doen. zo'n vat is toch standaard 50 liter?On 2002-04-17 14:19, RickGT TURBO wrote:Ikke ook de 24e....On 2002-04-17 14:10, Marinus16V wrote:
Das logisch. Ik zou bijvoorbeeld gelijk 6 liter willen hebben. 5 om het blok te vullen en de rest als extra. Dat zou ik je direct dan kunnen afrekenen. (ik begrijp je financieele constructie niet helemaal, maar wil graag mee betalen)Ik ga niet in mijn eentje een heel vat voorschieten, is iets wat we toch gezamenlijk moeten doen.
Yeps, Duckhams is de bedoeling.
Als je je voor 6 liter wilt inkopen dan is dat prima.
Als je je voor 6 liter wilt inkopen dan is dat prima.