Sprintje: crx 1.6 16v(130pk) vs. 5gtt.........

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Een vriend van me gaat zometeen waarschijnlijk een Honda CRX kopen.
Nou weet ik dat t snelste model de V-tec 16v is.(0-100:7,2s)

Heeft er iemand ooit een sprintje tegen zo'n bak gemaakt?

IS t mogelijk om die met een 5gtt(0,9-1,0Bar) bij te houden of te beaten?!

Ik wil hem namenlijk heeeeeeel graag in e pan hakken!! :grin:
EN ik zou t wel minder vinden als die gast me nou alweer eruit trekt! :evil:

iemand ervaring mee?
ideetjes?(bleed-valve?)

eerder.
Laatst gewijzigd door spir@l op vr 28 jun 2002 8:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik heb een aantal keer een V-tec gepakt. Met 0.9 bar. Dus als je auto wat in goede staat is moet je hem kunnen pakken.

Succes!!!!
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Mmm, CRX vtec, ooit nog eens serieus over gedacht, ik ben sindsdien een eind gekomen. Leuk wagens, mooie motortjes, slleeccchhhhtttt carroserie, vrij zwak. Kijk maar eens op de sloop. Alle crx-jes die een beetje goed ongeluk meemaken zijn langs het dashboard gebroken, goed zwak punt...
En ja, ga jij het winnen? Geen flauw idee, ik weet wel dat ik ze in de delta zonder te kauwen opvreet....

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb wel es gelezen dat ze aan stront kunnen met een beetje 'opgevoerde' GTT.

Ik kan je geen zekerheid geven, wel dat ik met ~0.7 bar het moeilijk had tegen een civic 1.6-16v met mugen spruistuk en compleet lege uitlaat, K&N, chip (schatting 130 pk). Ging gelijk op toen.

Ik zou zeggen: suc6, ik zal voor je duimen :grin:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

turbodruk even open gooien tot max bar onsteking vervroegen en ander sproeiers in carbu en zoals clio rally zegt opvreten die japanees
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

On 2002-04-11 22:37, Stevie wrote:
Ik heb wel es gelezen dat ze aan stront kunnen met een beetje 'opgevoerde' GTT.

Ik kan je geen zekerheid geven, wel dat ik met ~0.7 bar het moeilijk had tegen een civic 1.6-16v met mugen spruistuk en compleet lege uitlaat, K&N, chip (schatting 130 pk). Ging gelijk op toen.

Ik zou zeggen: suc6, ik zal voor je duimen :grin:
dat zal dan wel ne heel af gematte crx geweest zijn met datr spruitstuk ,chip en die lege uitlaat moet je op zijn minst op 142 pk uitkomen standaard al 131 of de oudere 125 pk dus ja zie het zelf maar dan
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

LEZEN Gille :wink:

Er staat civic en die heeft 110 pk standaard. (1.6-16v Sohc)

En deze 130~135, en dat zal wel aardig kloppen. Ding is ook aardig snel.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

awel dan die civi heeft toch een type ED9 motor das de motor van de crx dacht ik want die sohc motor's zijn in europa toch nie gelever dacht ik he das ook een 16i16v maar elektonisch toegeknepen he
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

civic 16i16v sohc D16A9 motor in 110 pk is juist tegenover crx dohc ed 9 131 pk klopt ge hebt gelijk sooooooooooorrrrrrrrrrryyyyyyyyyy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ok het is je vergeven... (Belgen.. :wink: )
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

mmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrr
je zegt toch een civic en een normaal gewone civic 16i 16v heeft de blok dus van een crx een type ED9 dus in het vervolg ook dan alles juist zeggen he ( die kezen )
toch LOL
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Een crx pak je wel, ik rij op 0.9/1.0 bar en ben tot nog toe geen 1 crx tegengekomen die sneller is!
Jelmer
Berichten: 170
Lid geworden op: di 5 feb 2002 0:00
Locatie: Hilversum

Lijkt me nogal logisch als je met 0,9 bar al 141pk hebt.. Ik weet niet hoeveel een crx weegt maar het lijkt me dat ie meer weegt dan een gtt.
NiX©
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat weet ik niet zo heeel zeker of ie lichter is die gtt...


141 pk met 0,9 bar? Is het zo dat elke 0,1 bar 10% vermogenswinst geeft?

Dus origineel op 0,6 = dus origineel vermogen*1,6 = 110 pk, dat geeft 69 pk voor alleen de 1.4 (kan wel toch? Toch wel snel .. ) Op 1,0 bar dus 69*2,0=140 pk. Ff kijken de turbo kan toch tot 1,2 dat is dus 69*2,2=152 Pk maximaal.
Jelmer
Berichten: 170
Lid geworden op: di 5 feb 2002 0:00
Locatie: Hilversum

Iemand had het pas getest met 0,9 bar en die kwam uit op 141 pk.
NiX©
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

CRX V-TEC massa leeg: 1010 kg
5 GTT massa leeg: 848 kg

gr.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

On 2002-04-12 07:42, Jelmer wrote:
Iemand had het pas getest met 0,9 bar en die kwam uit op 141 pk.
Dat was Job-turbo: 143 pk en 194 Nm bij 0,9 bar

Alleen zegt dat niets over een andere 5GTT. Daarvoor moet je toch zelf op de rollenbank.
En procentueel doorrekenen met vermogens en turbodruk is al helemaal onzin...
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Dit is wat een maatje van me (een civic rijder) over dit stukkie forum had te melden naar me....
"
Civic 1.6i 16V SOHC 110 Paarden
Civic 1.6i 16v DOHC 130 Paarden
Civic 1.6i 16v VTEC 150 Paarden(europa)
Civic 1.6i 16v Vtec 160 Paarden(japan)
Civic 1.6i 16v SOHC Turbo 307 paarden!!!!
jaja, daar ga je dan met je 120 pk renault turbo... haha...

CRX heeft overigens bijna dezelfde motoren, dus ook dezelfde vermogens..
CRX weegt idd wel veel = 1040kg geloof ik..

Civic 1.6i Vtec loopt 1 op 14!!!!!!!!
"
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nou, een Vtec zit er waarschijnlijk niet in!:grin:
$$$$$$$$........

Dus ik denk dat ik me nu geen zorgen meer hoef te maken.:smile:

Want volgens mijn info(=CarBase) is de 'runner up' dan de "gewone" 1.6i 16v:

125PK
140Nm
881kg
top:202
0-100:8,1

Dit is zelfs met een standaard gtt al te doen!:grin:

120pk
165Nm
848kg
top:204
0-100:8,0

Oh how i love Renault! :lol:

En met 0,9Bar zit je op 141pk!?!?!!?!
tjeessis! DAt wist ik dus echt effe niet!

En klopt t wat Riel zegt, dat je voor elke 0,1Bar turbodruk 10%(!!) meer vermogen krijgt?!!?!?

Want stel dat ik dan een bleedvalve installeer en ik schroef mnn druk voor een sprintje effies op tot (laten we t rustig houden) 1,1Bar. (wat nog heel goed te doen is zo te lezen)
Dat zou betekenen dat ik dan tegen de 170pk(!!!!!!!>-) zou zitten!!

Klopt dit??

Lijkt mij toch wel errug veel...
Want dan heeft meneer reno vroeger toch wel een heeeeeeeeel heftig autootje gemaakt...:smile:

Ik laat wel weten hoe deze sprint afloopt.
Maar ik heb iig weer een hoop vertrouwen in een positieve afloop!

thanx!

eerder.
_________________
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-04-12 12:04 ]
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

On 2002-04-12 12:00, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a> wrote:
En met 0,9Bar zit je op 141pk!?!?!!?!
tjeessis! DAt wist ik dus echt effe niet!

En klopt t wat Riel zegt, dat je voor elke 0,1Bar turbodruk 10%(!!) meer vermogen krijgt?!!?!?
Wat typ ik nou net...!!! :sad:
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Als ik dit zo lees staat er binnenkort weer een GTT op het kerkhof.. a) turbodruk met bar omhoog kan je niet in procent vermogenswinst uitdrukken.. wel ong. maar NOOIT precies.. 2de punt, zoveel bar op je originele slangen, koppakking die al een heleboel km gedraaid heeft etc.etc.etc. zal vast OOK niet bevorderlijk zijn.. boven de 0,9 zou ik ECHT niet gaan met origineel materiaal, want ZO goed bouwde meneer renault ze misschien nieuw, maar zeker niet na 13 jaar gebruik!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

On 2002-04-12 12:03, JBL-GT-Turbo wrote:
Als ik dit zo lees staat er binnenkort weer een GTT op het kerkhof.. a) turbodruk met bar omhoog kan je niet in procent vermogenswinst uitdrukken.. wel ong. maar NOOIT precies.. 2de punt, zoveel bar op je originele slangen, koppakking die al een heleboel km gedraaid heeft etc.etc.etc. zal vast OOK niet bevorderlijk zijn.. boven de 0,9 zou ik ECHT niet gaan met origineel materiaal, want ZO goed bouwde meneer renault ze misschien nieuw, maar zeker niet na 13 jaar gebruik!
JBL
opmhoog met die druk man voor een eenmalig sprintje doe je die auto nie pijn hoor maar begrijp wel wat je zegt maar ja speed iss al you need to fuck this CRX
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Xedrah>> Ik zag je post pas later...sorry.
Ik heb er al bij geedit dat ik t niet waarschijnlijk vond...
Ik snap dat je niet je vermogen alleen aan je turbodruk kan meten.
Maar die 141Pk met 0,9 geeft toch wel een 'leuke' indicatie:smile:


JBL>>heb je ook gelijk in....misschien moet ik me gewoon effies nog een beetje 'rustig' houden en niet meteen teveel pk's op mn vork nemen....:smile:

Maar ja...voordat ik ooit een bleedvalve heb geinstalleerd zijn we al weer een flink stukkie verder in de tijd....
Ik rijd nu hard genoeg en ik laat die druk ook echt nog wel zo staan.
T was alleen even om te informeren wat er MOGELIJK was met dat bakkie!

Thanx for the info...AND the warning!:wink:

eerder.
Jelmer
Berichten: 170
Lid geworden op: di 5 feb 2002 0:00
Locatie: Hilversum


Dat was Job-turbo: 143 pk en 194 Nm bij 0,9 bar

Alleen zegt dat niets over een andere 5GTT. Daarvoor moet je toch zelf op de rollenbank.
En procentueel doorrekenen met vermogens en turbodruk is al helemaal onzin...
Ik weet ook wel dat het niet iets zegt over andere GTT's maar het is wel een leuke indicatie.. Het hangt natuurlijk ook veel af van de status van je blok en of je andere dingen veranderd hebt zoals uitlaat luchtfilter ect.. Mijn auto is overigens in een garage opgevoerd naar 1,2 Bar en de ontsteking was ook vervroegd denk ik aangezien ik het gisteren probeerde te doen en weinig merkte behalve dat mijn auto ineens goed stationair loopt als ie koud is.. Ik denk zelf ook dat ik dus een sterkere koppakking hebt aangezien ie niet ging lekken met een warmloper.
_________________
NiX©
[ This message was edited by: Jelmer on 2002-04-12 13:36 ]
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Volgens mij kan je het vermogen wel door rekenen, het is niet precies maar het geeft wel een indicatie.
Je moet bij het door rekenen vooral de 1 bar atmosperische druk niet vergeten. Kijk zelf maar het klopt aardig, natuurlijk kan je niet de extra wrijving meten en de extra tegendruk etc.

(turbodruk + atmos. druk )

Bar - Pk

1,7 - 120
1,8 - 127
1,9 - 134
2,0 - 141
2,1 - 148
2,2 - 155
2,3 - 162
2,4 - 169
2,5 - 176

Dus volgens dit tabeletje zou je met een orginele motor op 1 bar 141 pk moeten kunnen halen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je vergeet de wrijvingsverliezen die bij hogere drukken ook kwadratisch toenemen.

Het is wel leuk om zo door te rekenen, maar het is niet rëeel. Dus heb je er weinig aan.

Beter gewoon echt een x d ebank op gaan ipv. alles te schatten.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

ik weet ook wel dat de wrijvings verliezen toe nemen, zie mijn post. Maar het is toch wel een indicatie.
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Effe Teruglezend over het feit dat een NORMALE 1.6 16V SOHC <-- Single Over Head Camshaft KAN DUS NOOIT.. hoe kan 1 nokkenas nu 2 kleppen tegelijkertijd openen? dat is toch een theortische onmogelijkheid, of zit ik daar nu fout in? dan is het toch automatisch een 8v?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Honda verbind die 2 kleppen door zodat ze met 1 dikke nok bedient kunnen worden.

Er zijn wel meer enkele nokkenassen die 16 klepjes bedienen.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Effies een oude topic uit de RTC-schoenendoos halen... :)

T is zover....
De CRX is gekomen. (EINDELIJK!!! :lol: )
Het is een 1.6i 16v.(130pk)
openluchtfilter. (maakt een behoorlijke takke-herrie in dat ding)
Andere einddemper maar wie weet nog meer anders in het uitlaat traject...

Gister effies meegereden...
Zit echt wel een flinke vaart in dat ding hoor!
Zeker cool om nog een vriend in een snel bakkie te hebben scheuren!

De sprint gaat er dus ook aankomen.
Eerst nog de APK ( :evil: maandag), en alles in orde maken wat er aan scheelt.

Ik ben dus erg benieuwd wie er gaat winnen.
Maar mocht ik nou verliezen....
Dan wil ik natuurlijk mn REVENGE! >-)
En aangezien we het in deze topic al over het aantal pk's hadden en over druk opvoeren etc.
Vroeg ik me een aantal dingetjes af...

1) Mn blok is (VOLGENS MIJ) in redelijk goede staat.
Tot hoeveel bar kan ik ZONDER PROBLEMEN de druk opvoeren?? Dit is vooral voor een enkele sprint! Dus niet voor constant.

2) IS een bleed-valve makkelijk te monteren??
Je moet dan geloof ik ook de "Cup-aanpassingen" maken.
En hoeveel kost zo'n bleed-valve ongeveer??
(Improves' on-board verstelbare bleed-valve zit op 149GULDEN. IS dit een goeie?)

3) Zijn er verder dingen waar ik aan moet denken bij een plotselinge toename in druk en vermogen??
Alle info is welkom!
Ik wil namenlijk heel graag die CRX achter me laten, maar NIET ten koste van mn blokkie!! Ik wil hem nog even langer heel houden.

tenks voor de info en ik laat jullie weten hoe de eerste sprint verlopen is...


mazzzl.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

1 : 1.2 bar voor de gasklep
2 : Ja is makkelijk te doen. Weet niet of het een goed is van improve, ik heb er 1 op de sloop gehaald voor 25 piek en werkt prima.
3 : Niet echt let op voor wheelspin als je er van door gaat anders ligt die CRX al een km voor.
.:: TurboPowerr ::.
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Het gaat als het goed is gelijk op...

Ik heb 2 jaar terug een wedstrijdje gehad tussen de CRX van een vriend en mijn vorige GT'tje. Op het rechte end bleef hij goed achter me, maar dan de bochten... We reden over een slingerdijkje van Anna pauwlowna naar oudesluis (voor mensen uit de buurt) en het 5-je bleef in de bochten met 160 en de CRX had alle moeite om z'n auto in de bochten te houden (brak aan alle kanten uit). Als het 5-je uitbrak gewoon effe gas terug en dan weer planken als die weer grip had.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Krijn, ga je tegen Dirk sprinten :wink:
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Krijn, ik had standaard al de indruk dat mijn GTT sneller was 0 : 100, daarboven echter niet, dus ik weet niet wat voor sprint de bedoeling is maar op de korte doortrek stukken win je het wel van de CRX, gezien deze eerst in hogere toeren moet komen voordat er echt wat gaat gebeuren en jij het voordeel van de bredere powerband hebt (trekkracht bij lagere toeren door je turbodruk).

Dusssssss.. conclusie, korte sprint, no problem, sprints boven de 120km/h en doortrekken vrees ik dat je ECHT die turbodruk omhoog moet zetten van die CRX'en zijn snel boven de 120km/h
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Martijnberk schreef:Het gaat als het goed is gelijk op...

Ik heb 2 jaar terug een wedstrijdje gehad tussen de CRX van een vriend en mijn vorige GT'tje. Op het rechte end bleef hij goed achter me, maar dan de bochten... We reden over een slingerdijkje van Anna pauwlowna naar oudesluis (voor mensen uit de buurt) en het 5-je bleef in de bochten met 160 en de CRX had alle moeite om z'n auto in de bochten te houden (brak aan alle kanten uit). Als het 5-je uitbrak gewoon effe gas terug en dan weer planken als die weer grip had.
Even een opmerking over dit probleem van de Honda, monteer GOEDE banden!! De CRX kan een hele goede wegligging hebben, de mijne met echt goede banden en een stukkie verlaagd 35mm ligt duidelijk steviger in de bochten als mijn op originele hoogte GTT. Qua optrekken uit de bochten bij lagere toeren is het inderdaad geen wonder dat je die CRX achter je laat, hij had gewoon moeten terugschakelen zodat hij bij de 5500 toeren zit, daar zit zijn trekkracht pas.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Plaats reactie