Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Driekus
Berichten: 98
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen

Jaja, daar is hij dan; m'n 1e post.
Ik wil eigenlijk gelijk een vraag afvuren om eindelijk ook eens van jullie onuitputtende kennisbron te mogen profiteren! :wink:
Mijn oliedrukmeter werkt niet meer. Nadat de sensor is vervangen en de stroom is doorgemeten neem ik aan dat het metertje zelf naar de kl*te is. Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand wat het kost om dit te laten maken/vervangen?

Kan iemand me tegelijkertijd vertellen of het moeilijk is om een olietemp.meter in te bouwen of wat de prijs ongeveer zou moeten zijn om dit te laten doen?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Goede kans dat het ligt aan de stekkerverbinding achter je linker (bestuurderskant) koplamp. Die pinnetjes daarin gaan vaak oxideren bij een GTT, en een hoop tellerunit-functies lopen via die stekker. Ik weet BIJNA zeker dat ook het oliedruksignaal daar door loopt.

Dus: stekker loshalen en inspuiten met contactspray of WD 40.
Misschien is het dan over met het probleem.
Eventueel ook iemand in de auto laten zitten met lopende motor (wel zorgen dat ie er niet tussen uit naait met je GT) en jij met die stekker `friemelen`. Misschien dat de oliedruk wijzer dan wel uitslaat, dan ligt het dus aan die stekkerverbinding.

succes ermee en laat weten hoe het afloopt hè!
groeten Canonballman
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Nog 1 detail, de olie PEIL meting doet het wél bij zijn auto, dus de meter zelf zou eigenlijk niet kapot te hoeven zijn.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

dus het metertje slaat dan wel uit. is ie dus ok! Ik denk nog steeds die stekkerverbinding.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-09-16 19:39, canonballman wrote:
dus het metertje slaat dan wel uit. is ie dus ok! Ik denk nog steeds die stekkerverbinding.
Nu bedenk ik me ineens, mijn oliedrukmeter is ook wel af en toe behoorlijk instabiel, zeker met koude motor. Zal zelf die stekkers ook een nakijken :smile:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Zit de oliepeilmeter op het zelfde kontakt op het blok bij een 5, als de drukmeter ?
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Nee,
oliepeil zit op b2 en oliedruk op b3
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

??? B2 &B3? Wat wordt daar nou weer mee bedoelt?
On 2001-09-17 22:49, Heino wrote:
Nee,
oliepeil zit op b2 en oliedruk op b3
Plaats reactie