Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Bart V

dacht ik ook, maar volgens mij is het 1 geheel met het onderblok. ALs dat niet zo is kan het idd makkelijk gefixed worden.

Mazzel
Bart V

ff voor de duidelijkheid: De dynamo zit vast aan die spanbeugel, en die zit weer vast aan het blok aan die 2 ogen waarvan er bij mij dus gvd i afgebroken is. Als ik dat niet kan fixen heb ik een groot probleem.

Mazzel
Steven
Car: M536

Welnee, dan doe je gewoon een touwtje onderlangs of je bedenkt wat anders leux.
jeroen.k

Touwtje? om dynamo vast te zetten? Hoop niet dat je je eigen auto zo onderhoud, dan is ut niet echt veilig namelijk!
Bart V

psies, het moet gewoon goed zitten.
clio_rally
Contacteer:

Weet je zeker dat het niet meer gelast kan worden? Laatst ook even een blokje naar de laaser gebracht, en die kon er een hoop aan fixen voor een vriendenprijsje...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Jan-Geert (Momentsleutel)

heej of koop die gte van t andere topic , heb je alles compleet :lol:
Bart V

Ik heb inmiddels alles van het blok, koeling incl radiator, ontsteking, versnellings bak etc. Nu alleen alles ff schoonmaken, onderblok laagje hitte bestendige verf geven en dan kan dat ding erin.

Mazzel
Bart V

Ik heb een techisch vraagje, hopelijk kan iemand me hiermee helpen??

Wat is het verschil tussen het siemens/fenix 3 multipoint injectie systeem van de de renault 21 en het bendix/renix multipoint injectiesysteem op de renault 19????

Beiden worden toegepast op de zelfde 1700 motor (F3N-C722 op renault 21 en F3N-N742 op renault 19)

Waarom zijn er verschillende merken gebruikt?? Heeff dit te maken met gewicht van de auto ofzo, dat het fenix 3 systeem standaard meer vermogen levert ofzo??????? (lul maar wat hoor)

Hopelijk weet iemand dit.

Mazzel
Bart V

Oke, laat ik de vraag simpeler stellen.

Wat is het verschil tussen de 1700 multipoint injectie motoren van de renault 19 en 21????

Thanx
Anonymous

Is er niet, tenminste, de motoren zijn hetzelfde, maar de "aanhangsels" kunnen verschillen omdat de machinekamer van een R21 anders is dan die van een R19.

Dat een andere ECU wordt gebruikt, dat zal wel verschillende redenen hebben gehad, het zal denk ik met de leverancier te maken hebben gehad.

In mijn auto zit een Bendix systeem, maar in de phase2 uitvoering zit weer een Siemens systeem....

Als ik jou was zou ik me er niet al te druk om maken, zolang het maar werkt.
Bart V

Belangrijkste is dat de sensoren op het blok hetzelfde zijn. Dus de koelvloeistof en luchtinlaatsensor, en de lamda sonde natuurlijk, hopelijk geven deze dezelfde signalen.
Anonymous

Al die sensors zijn bij bijna alle motortype hetzelfde, het was (en is) gewoon de goedkoopste oplossing
Bart V

Ben benieuwd wat er gebeurt als ik straks de hele zooi aanelkaar hang.

Mazzel
Anonymous

Starten en lopen maar?
Bart V

blok heeft jaartje stil gelegen, en verbrandingskamers zitten vol olie (tegen corrossie) dus zal wel niet meteen lopen. Injectoren moeten ook ff een hoog frequent bad hebben.

Mazzel
Bart V

Tover het topic weer ff omhoog, want maandag ga ik beginnen met ombouwen.

Maar even een vraagje:

Weet iemand de motorcode van de F3N N742 motor???

Dat is iets met 53C maar er moet nog iets voor. Met die code kunnen ze bij renault in dialogsys onderdelen opzoeken enzo. Weet iemand toevallig die code?????
Plaats reactie