-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ok ik wil eigenlijk zo snel mogelijk m'n ontsteking verplaatsen (phase 2). Zodat hij niet meer boven de turbo hangt.
Nou is mijn vraag wie heeft dit wel eens eerder gedaan? En hoeveel extra draden moesten er toen gebruikt worden?
Volgens mij zijn die ontstekings draden erg gevoelig. Dus kan niet met kroontjes werken enzo. Dus hoe ga ik dit aanpakken?
Iemand een tip? En waar kan ik de juiste bedrading kopen ergens?
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-05 10:37 ]
Nou is mijn vraag wie heeft dit wel eens eerder gedaan? En hoeveel extra draden moesten er toen gebruikt worden?
Volgens mij zijn die ontstekings draden erg gevoelig. Dus kan niet met kroontjes werken enzo. Dus hoe ga ik dit aanpakken?
Iemand een tip? En waar kan ik de juiste bedrading kopen ergens?
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-05 10:37 ]
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
tip : http://www.geocities.com/tinoklijOn 2002-04-05 10:25, RickGT TURBO wrote:
Ok ik wil eigenlijk zo snel mogelijk m'n ontsteking verplaatsen (phase 2). Zodat hij niet meer boven de turbo hangt.
Nou is mijn vraag wie heeft dit wel eens eerder gedaan? En hoeveel extra draden moesten er toen gebruikt worden?
Volgens mij zijn die ontstekings draden erg gevoelig. Dus kan niet met kroontjes werken enzo. Dus hoe ga ik dit aanpakken?
Iemand een tip? En waar kan ik de juiste bedrading kopen ergens?
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-05 10:37 ]

De bedrading is lang zat om het om te leggen. Gaatje boren in je schutbord. Kit er in spuiten draden door voeren en dicht kitten.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Had het stukje al gelezen.
Is erg nuttig. Maar dacht laat ik het nog eens aan anderen ook vragen.
Thanks Tino.

Thanks Tino.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Engels is niet zo een probleem voor me
Zou d'r qua ontsteking nou veel verschil tussen phase 1 en phase 2 zitten?
Ik rij een ph2...

Zou d'r qua ontsteking nou veel verschil tussen phase 1 en phase 2 zitten?
Ik rij een ph2...
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Buiten de totale andere ontsteking, nee joh, geen verschil
je hebt de RE208 voor phase 1 en de re209 voor phase 2..
verschillen die ik zo uit mijn hoofd weet
phase 2 :
- 500 toeren later het rood in
- pingelsensor

je hebt de RE208 voor phase 1 en de re209 voor phase 2..
verschillen die ik zo uit mijn hoofd weet
phase 2 :
- 500 toeren later het rood in
- pingelsensor
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Locatie: Ospel
Hallo Tino, wil ook graag mijn ontsteking verplaatsen. Heb op je site gekeken maar weet niet precies waar het staat en het stuk troubles kan ik niet geopend krijgen. Dus de tekst in het nederlands is zeer welkom! gr tom
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Je rijdt ph2 en je ontstekking hangt boven je turbo???? (I'm confused now)
Er zit wel degelijk verschil tussen. De ph1 heeft een Renix 208 ontstekking en de ph2 heeft een een renix 209 met pingelsensor.
Er zit wel degelijk verschil tussen. De ph1 heeft een Renix 208 ontstekking en de ph2 heeft een een renix 209 met pingelsensor.
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Zal het effe bakken voor je.On 2002-04-05 11:05, GT Turbo Tom wrote:
Hallo Tino, wil ook graag mijn ontsteking verplaatsen. Heb op je site gekeken maar weet niet precies waar het staat en het stuk troubles kan ik niet geopend krijgen. Dus de tekst in het nederlands is zeer welkom! gr tom
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Locatie: Ospel
ff bakken? ehh wat bedoel je precies
kunt het me ook mailen als je wilt <a href="mailto:timity007@hotmail.com" target="_new">timity007@hotmail.com</a>

-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Dan haalt ie em door de vertaalpc heen.. of hij maakt het handgemaakt.. dan is het luxe, zou uurtarief rekenen Tino 
Trouwens ja, 'tis echt een phase 2 en de ontsteking hangt echt boven de Turbo.. heb het zelf gezien.. d8 eerst ook dat ik in een phase 1 zat, maar stoelen etc.etc.etc. skirts en het blok is toch echt phase 2, bouwjaar (org. nl-kenteken) overigens ook.

Trouwens ja, 'tis echt een phase 2 en de ontsteking hangt echt boven de Turbo.. heb het zelf gezien.. d8 eerst ook dat ik in een phase 1 zat, maar stoelen etc.etc.etc. skirts en het blok is toch echt phase 2, bouwjaar (org. nl-kenteken) overigens ook.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Waar heeft hij die gekocht? Want ik zou hem het liefst kopen ergens waar het op voorraad ligt.... Wil het vanavond of morgen doen....
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik zal straks wel even kijken wat het type nummer er op is.
En het inderdaad een phase 2 met de ontsteking boven de turbo. Vreemd heh...
Het is die auto die vroeger van Tim was uit het noorden....
Maken de verschillende ontstekingen nog verschil uit met verplaatsen?
En het inderdaad een phase 2 met de ontsteking boven de turbo. Vreemd heh...
Het is die auto die vroeger van Tim was uit het noorden....
Maken de verschillende ontstekingen nog verschil uit met verplaatsen?
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-05 11:16 ]On 2002-04-05 11:05, Tino
wrote:
Je rijdt ph2 en je ontstekking hangt boven je turbo???? (I'm confused now)
Er zit wel degelijk verschil tussen. De ph1 heeft een Renix 208 ontstekking en de ph2 heeft een een renix 209 met pingelsensor.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Brezan heeft alles op voorraad, heb ik mij laten vertellen.. Maar die luxe kennen wij hier in het hoge noorden niet.. alles ligt bij de dealert en die heeft als enkele nobele streven Dirk af te zetten met belachelijke prijzen, omdat zijn edele stalen ros daar niet in onderhoud is..
Ik weet niet van welk bouwjaar jou turbo is maar als ie uit 87 komt ben ik niet verbaasd.. heb al genoeg turbotjes gezien die half ph1 zijn en half ph2 uit dat bouwjaar. Waarschijnlijk omdat toen die overgang is geweest en de laaste onderdelen van de ph1 eruit moesten ofzoOn 2002-04-05 11:15, RickGT TURBO
wrote:
Ik zal straks wel even kijken wat het type nummer er op is.
En het inderdaad een phase 2 met de ontsteking boven de turbo. Vreemd heh...
Het is die auto die vroeger van Tim was uit het noorden....
On 2002-04-05 11:05, Tino
wrote:
Je rijdt ph2 en je ontstekking hangt boven je turbo???? (I'm confused now)
Er zit wel degelijk verschil tussen. De ph1 heeft een Renix 208 ontstekking en de ph2 heeft een een renix 209 met pingelsensor.
NiX©
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Hij is uit 1989. Dus daarom is het vreemd....
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
bij deze :
Ontstekking
Wat hebben we nodig?
2 draadeindes van ongeveer 10 cm lang
1 zaag
een stukkie schuurpapier
Siliconen kit
4 moeren M8
2 ringen die over de draadeindes passen
Vijl
Boormachine + boor 10
Even Ombouwen
Haal de onsteking los met dop 12 en dop 13,
Verwijder de oude draadeindes, 1 er van gaat er makkelijk de ander moet je
waarschijnlijk met een hamer slaan om hem los te krijgen.
Vervolgens schuur je met het schuurpapier bijde kanten van het schutbord op zodat we blank metaal hebben. (we hebben massa nodig)
doe nu de twee stukken draadeindes in de originele gaten en zet ze vast op het schutbord. (moer + ring op het uiteinde, aan de andere kant het zelfde doen)
Nu zagen we een gat in het schutbord. LET OP! Geen scherpe kanten aan dat gat laten zitten dus even met een vijltje bewerken. Spuit voor de zekerheid
een laagje kit over gezaagde kantjes en douw dan je draden er door heen.
Nu plaats je de ontstekking aan de andere kant sluit je de bedrading weer aan. Zet hem nu weer vast (dus achter de ontsteking een moer zetten en dan met een andere moer de ontsteking vast zetten)
Als hij zit kan je het gat opvullen met siliconenkit.
Lekker in je auto gaan zitten en starten maar
je bent er ongeveer een uurtje mee kwijt.
donatie op de clubrekening aub...
onder vermelding van thanks tino
[ This message was edited by: Tino on 2002-04-05 11:25 ]
Ontstekking
Wat hebben we nodig?
2 draadeindes van ongeveer 10 cm lang
1 zaag
een stukkie schuurpapier
Siliconen kit
4 moeren M8
2 ringen die over de draadeindes passen
Vijl
Boormachine + boor 10
Even Ombouwen
Haal de onsteking los met dop 12 en dop 13,
Verwijder de oude draadeindes, 1 er van gaat er makkelijk de ander moet je
waarschijnlijk met een hamer slaan om hem los te krijgen.
Vervolgens schuur je met het schuurpapier bijde kanten van het schutbord op zodat we blank metaal hebben. (we hebben massa nodig)
doe nu de twee stukken draadeindes in de originele gaten en zet ze vast op het schutbord. (moer + ring op het uiteinde, aan de andere kant het zelfde doen)
Nu zagen we een gat in het schutbord. LET OP! Geen scherpe kanten aan dat gat laten zitten dus even met een vijltje bewerken. Spuit voor de zekerheid
een laagje kit over gezaagde kantjes en douw dan je draden er door heen.
Nu plaats je de ontstekking aan de andere kant sluit je de bedrading weer aan. Zet hem nu weer vast (dus achter de ontsteking een moer zetten en dan met een andere moer de ontsteking vast zetten)
Als hij zit kan je het gat opvullen met siliconenkit.
Lekker in je auto gaan zitten en starten maar
je bent er ongeveer een uurtje mee kwijt.
donatie op de clubrekening aub...
onder vermelding van thanks tino

[ This message was edited by: Tino on 2002-04-05 11:25 ]
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Je hebt inderdaad een langere bobine kabel nodig (1 van 80 cm is voldoende dacht ik)
En inderdaad deze nederlandse info is niet gratis he... Stort maar 5 Euro op de clubrekening
(mag het altijd proberen
)
En inderdaad deze nederlandse info is niet gratis he... Stort maar 5 Euro op de clubrekening
(mag het altijd proberen

zeg Tino hoe zet je de module van achter het schutbord terug boven de turbo van een Phase2 LOL
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Hahaha... terug...
Zeg wat denk je dat een langere bobine kabel zo ongeveer zou moeten kosten?
Zeg wat denk je dat een langere bobine kabel zo ongeveer zou moeten kosten?
De langste kabel die ik ( met goede aansluitingen ) kon vinden was 70CM.
Dit is een superlead kabel.
Waarschijnlijk kun je met het nodige kunst en vliegwerk wel een langere kabel fabriceren, echter hou het wel veilig.
Een stootje van zo'n 30.000 volt door je donder is nie lekkah.
Ik ga het in ieder geval proberen met een 70Cm kabel. ( art. nr. voor bij de grossier : Z 70 G, Z staat voor zwart, duhh..., 70 voor het aantal Cm. duhhhhh, en G staat voor de aansluiting. )
Groet
Dit is een superlead kabel.
Waarschijnlijk kun je met het nodige kunst en vliegwerk wel een langere kabel fabriceren, echter hou het wel veilig.
Een stootje van zo'n 30.000 volt door je donder is nie lekkah.
Ik ga het in ieder geval proberen met een 70Cm kabel. ( art. nr. voor bij de grossier : Z 70 G, Z staat voor zwart, duhh..., 70 voor het aantal Cm. duhhhhh, en G staat voor de aansluiting. )
Groet
De mijne is uit 88 en heeft de ontsteking ook boven de turbo hangen. Zo ver ik heb na kunnen gaan is ergens in 89 de switch gekomen naar de andere zijde van het schutbordOn 2002-04-05 11:05, Tino
wrote:
Je rijdt ph2 en je ontstekking hangt boven je turbo???? (I'm confused now)
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
De ontsteking is een Bendix B. 5100750-209 RE209
Die hangt dus gewoon boven de turbo..
Die hangt dus gewoon boven de turbo..

-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Eric,
waar heb je die kabel gevonden? Ik had een kabel gekocht bij A-parts in Mijdrecht. (4 pleuro) Maar de verkeerde aansluiting aan de ontsteking kant.
Had alles al even los gehaald. Dat verplaatsen is echt een fluitje van een cent. Hoef bijna niks te verlengen. Alleen deze kabel....
waar heb je die kabel gevonden? Ik had een kabel gekocht bij A-parts in Mijdrecht. (4 pleuro) Maar de verkeerde aansluiting aan de ontsteking kant.
Had alles al even los gehaald. Dat verplaatsen is echt een fluitje van een cent. Hoef bijna niks te verlengen. Alleen deze kabel....
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-09 10:37 ]On 2002-04-05 12:33, Eric H wrote:
De langste kabel die ik ( met goede aansluitingen ) kon vinden was 70CM.
Dit is een superlead kabel.
Waarschijnlijk kun je met het nodige kunst en vliegwerk wel een langere kabel fabriceren, echter hou het wel veilig.
Een stootje van zo'n 30.000 volt door je donder is nie lekkah.
Ik ga het in ieder geval proberen met een 70Cm kabel. ( art. nr. voor bij de grossier : Z 70 G, Z staat voor zwart, duhh..., 70 voor het aantal Cm. duhhhhh, en G staat voor de aansluiting. )
Groet
Eind '89 is hij pas standaard verplaatst achter het schutbord.
Daarvoor af fabriek boven de turbo.
Dussss alle '90 zouden hem standaard al achter het schutbord moeten hebben.
Wie??? heeft er een 90tiger??
Daarvoor af fabriek boven de turbo.
Dussss alle '90 zouden hem standaard al achter het schutbord moeten hebben.
Wie??? heeft er een 90tiger??
Hoi Rick,
Bij ons uit het magazijn gehaald.
Het probleem is dat er inderdaad wel kabels zijn van 1.5M maar de aansluitingen moeten ook juist zijn.
Als je bij A-Parts ( een klant van ons ) zegt dat je de Z 70 G nodig hebt, dan komt alles goed.
Laat je niet misleiden door het feit dat deze kabel de klem niet heeft zoals die op de originele zit, dit kan geen kwaad !!!!
Met groet
Eric
Bij ons uit het magazijn gehaald.
Het probleem is dat er inderdaad wel kabels zijn van 1.5M maar de aansluitingen moeten ook juist zijn.
Als je bij A-Parts ( een klant van ons ) zegt dat je de Z 70 G nodig hebt, dan komt alles goed.
Laat je niet misleiden door het feit dat deze kabel de klem niet heeft zoals die op de originele zit, dit kan geen kwaad !!!!
Met groet
Eric
On 2002-04-09 10:36, RickGT TURBO wrote:
Eric,
waar heb je die kabel gevonden? Ik had een kabel gekocht bij A-parts in Mijdrecht. (4 pleuro) Maar de verkeerde aansluiting aan de ontsteking kant.
Had alles al even los gehaald. Dat verplaatsen is echt een fluitje van een cent. Hoef bijna niks te verlengen. Alleen deze kabel....
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-09 10:37 ]On 2002-04-05 12:33, Eric H wrote:
De langste kabel die ik ( met goede aansluitingen ) kon vinden was 70CM.
Dit is een superlead kabel.
Waarschijnlijk kun je met het nodige kunst en vliegwerk wel een langere kabel fabriceren, echter hou het wel veilig.
Een stootje van zo'n 30.000 volt door je donder is nie lekkah.
Ik ga het in ieder geval proberen met een 70Cm kabel. ( art. nr. voor bij de grossier : Z 70 G, Z staat voor zwart, duhh..., 70 voor het aantal Cm. duhhhhh, en G staat voor de aansluiting. )
Groet
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Eric; Thanks!
On 2002-04-09 17:57, Eric H wrote:
Hoi Rick,
Bij ons uit het magazijn gehaald.
Het probleem is dat er inderdaad wel kabels zijn van 1.5M maar de aansluitingen moeten ook juist zijn.
Als je bij A-Parts ( een klant van ons ) zegt dat je de Z 70 G nodig hebt, dan komt alles goed.
Laat je niet misleiden door het feit dat deze kabel de klem niet heeft zoals die op de originele zit, dit kan geen kwaad !!!!
Met groet
Eric
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik wilde gewoon een beugeltje ophangen en dus de ontsteking meer naar de ruit toe plaatsen aan die beugel. En aarde gewoon tussen de beugel en het schot plaatsen.
Dus gewoon die beugel in de orginele gaten hangen. Dus geen boren zelfs....
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-10 16:24 ]
Dus gewoon die beugel in de orginele gaten hangen. Dus geen boren zelfs....
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-10 16:24 ]
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Omdat de stekkers die er aan zitten niet rond zijn en ik geen boor thuis heb die groter is als de dikste stekker. Daarom heb ik geen gat geboord.On 2002-04-10 13:27, Ben wrote:
Tino waarom zaag jij een gat? je kant toch ook netjes boren met een rubberen ring erin... staat netter vind ik.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Oh maar daat had ik nog niet aangedacht.... Die stekkers passen niet door dat bestaande gat dat er al zit... Mmm even over nadenken....