Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
rasit..

vanochtend wagen gestart, zeer irritante getik weer, en het is ook nog lekker hoorbaar ook, na ongeveer 3 minuten getik weer weg
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Had ik ook maar dan was ut na 1 min weg of zo..

Welke olie gebruik je?
anders moet je eens proberen wat dikker te gaan.. en anders zijn het misschien wel je klepstoters zoal hierboven aleens eerder vermeld is..
suc6.
rasit..

ik heb er een paar weken geleden olie in gegooid toen ik in duitsland was, weet niet meer wat het was, misschien is dat wel het probleem, als het inderdaad zo is dat de klepstoters het probleem zijn kan de juiste olie het probleem verhelpen dan ?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

verhelpen dat is de grote vraag/antwoord.

Maar je zal i.i.g geen tot heel erg weinig getik meer horen...

maar of het nou daadwerkelijk de oplossing is durf ik niet met 100% te zeggen..
Dit zouden overige RTC lui wel weten denk ik.
suc6
Patrick L.

On 2002-04-08 12:00, Clio16Vrm wrote:
vanochtend wagen gestart, zeer irritante getik weer, en het is ook nog lekker hoorbaar ook, na ongeveer 3 minuten getik weer weg
Dat doet mijn Clio16v ook en mijn 1916v deed hetzelfde, de eerste paar minuten tikken, zodra de olie door het hele blok en dus ook door de hydraulische klepstoters is gegaan houdt het op.Niets ernstigs dus. Je moet wel opletten met welke soort olie je bijvult, zelfde viscositeit blijven gebruiken, dus niet 10W40 olie gaan bijvullen met 15W40, of andersom. En oliepeil in de gaten houden, het blokje gebruikt olie, komt door de bouw. Elke week peilen en bijvullen kan geen kwaad :smile:
rasit..

Dat doet mijn Clio16v ook en mijn 1916v deed hetzelfde, de eerste paar minuten tikken, zodra de olie door het hele blok en dus ook door de hydraulische klepstoters is gegaan houdt het op.Niets ernstigs dus. Je moet wel opletten met welke soort olie je bijvult, zelfde viscositeit blijven gebruiken, dus niet 10W40 olie gaan bijvullen met 15W40, of andersom. En oliepeil in de gaten houden, het blokje gebruikt olie, komt door de bouw. Elke week peilen en bijvullen kan geen kwaad :smile:

dat getik van mij was echt niet gezond meer, op advies van een auto onderdelenshop eigenaar heb ik er een soort gel ingegooid, het had een licht bruine kleur en zoals ik al zei was het net gel, 500 ml van dat en bijvullen met olie, vandaag auto gestart en het getik was minimaal en was binnen 1 minuut weg, beter dus :smile:
Plaats reactie