-
Heeft hier iemand ervaring met longmill? Heb namelijk een klein versterkertje op de kop getikt, maar heb geen flauw idee hoeveel wat enz enz. Tis een longmil jx-11
-
Al op de Longmil site gekeken? of gezocht naar hun site.. meestal hebben ze daar wel een support en kun je daar de handleiding van die versterkers downloaden.
-
ja heb op hun site (proberen) te kijken maar was onder construction
Een JX 11 is 2 x 25 Watt RMS, maarja dan ook echte Watts, de JX serie is de beste serie die ze ooit gemaakt hebben. Deze wordt niet meer gemaakt en dus echt wel geld waard geworden, er zijn veel mensen die erbij zweren (had ik ook gedaan als ik de grote jongens uit de serie kon krijgen) Maar ik heb de Jx 11 op een composet 3 weg dus 8 inch, 6,5 inch en iets van 2 of 1 inch in een Saab 9000 gezet, een grote kofferbak dus. Iedereen dacht dat er een kist in die auto lag
Dus die JX-serie, TOP !! Zeker als je er een van 2x 200 Watt kunt krijgen, altijd doen !!!!!!!!!

Dus die JX-serie, TOP !! Zeker als je er een van 2x 200 Watt kunt krijgen, altijd doen !!!!!!!!!
-
Tnx Mathijs. Heb je toevallig ook een schema ofzo van de JX-11? Heb namelijk geen flauw idee hoe je zon ding samen met een subwoofer aansluit gr tom
-
Ik word geroepen?
gewoon de + van kanaal 1 pakken en de - van kanaal 2, dan brug je hem over 2 kanalen, en beukt hij vrolijk op zijn gebrugde vermogen over de SUB.. simpel hè?
Dan overigens de crossover nog wel instellen op LPF (of LP) LowPassFrequentie of LowPass en dan max. op 100.
suc6.
bij vragen, niet mailen, bellen.
06-28637897.
vr.gr.
Dirk
Dan overigens de crossover nog wel instellen op LPF (of LP) LowPassFrequentie of LowPass en dan max. op 100.
suc6.
bij vragen, niet mailen, bellen.
06-28637897.
vr.gr.
Dirk
-
hehehehe, zit er handel in?On 2002-04-05 14:47, jeroen.k
wrote:
1,50 per minuut!![]()

-

(wil er toch een schakelaar tussenzetten om hem apart te kunnen bedienen) En mijn sub dus bruggen dmv + van de speakeruitgang links en de - van de speakeruitgang rechts op de versterker? En wat wil low input en high input dan zeggen op de versterker? En hoe kan ik het beste de speakers aansluiten? deur en hoedenplankspeakers via versterker of niet?
gr Tom
-
en hoe stel ik de LPF in en waar?
-
Versterker: rood op 12V +, zwart massa en remote op contactdraad?
(wil er toch een schakelaar tussenzetten om hem apart te kunnen bedienen)
------------------------------
Nee, remote draad sluit je aan op de remote uitgang van je radio (meestal electrische antenne uitgang genoemd 9/10 radio's issie BLAUW van kleur!).
En mijn sub dus bruggen dmv + van de speakeruitgang links en de - van de speakeruitgang rechts op de versterker?
-------------------------------
Ja, of precies anders om, maar net welke kant eerst komt.
En wat wil low input en high input dan zeggen op de versterker?
Low input is via de tulpkabels, high input via de 'normale speakeruitgang' van de radio.
En hoe kan ik het beste de speakers aansluiten? deur en hoedenplankspeakers via versterker of niet?
Alle speakers kun je, als je alleen maar een 2 kanaals versterker hebt allemaal via de 4 'normale speakeruitgangen' van de headunit (radio) laten spelen.
--------------------------------
vr.gr Dirk
P.S. Bellen is echt beter, want ik ben vanaf zondag op cursus in Den Haag en kan dus mijn mailtjes niet beantwoorden.
(wil er toch een schakelaar tussenzetten om hem apart te kunnen bedienen)
Nee, remote draad sluit je aan op de remote uitgang van je radio (meestal electrische antenne uitgang genoemd 9/10 radio's issie BLAUW van kleur!).
En mijn sub dus bruggen dmv + van de speakeruitgang links en de - van de speakeruitgang rechts op de versterker?
Ja, of precies anders om, maar net welke kant eerst komt.
En wat wil low input en high input dan zeggen op de versterker?
Low input is via de tulpkabels, high input via de 'normale speakeruitgang' van de radio.
En hoe kan ik het beste de speakers aansluiten? deur en hoedenplankspeakers via versterker of niet?
Alle speakers kun je, als je alleen maar een 2 kanaals versterker hebt allemaal via de 4 'normale speakeruitgangen' van de headunit (radio) laten spelen.
--------------------------------
vr.gr Dirk
P.S. Bellen is echt beter, want ik ben vanaf zondag op cursus in Den Haag en kan dus mijn mailtjes niet beantwoorden.
-
De LowPass Frequentie is meestal een optie op de versterker, dan wel door een schakelaartje en een draaiknoppie danwel via een printplaatje onderin de versterker.On 2002-04-05 15:50, GT Turbo Tom
wrote:
en hoe stel ik de LPF in en waar?
Laat anders even een foto zien van alle kanten van de versterker, kan ik zo op zicht wel uitleggen hoe je alles het beste kunt aansluiten.
Als je trouwens lid bent kun je het beste ook even het artikel van Arjen lezen over audio en hoe deze het beste te installeren.
-
ehh hoe kan ik een plaatje toevoegen?
-
of geef je mailadres ff jbl dan mail ik ze
-
[ img ] URL van de foto [ / img ]
-
adres : <a href="mailto:dirk@vanham-assurantien.nl" target="_new">dirk@vanham-assurantien.nl</a>
nog 30min. daarna WEEKEND!!!
nog 30min. daarna WEEKEND!!!
-
je hebt nog 10 minuutjes.. daarna kun je mij mailen op <a href="mailto:tequila_bear@hotmail.com" target="_new">tequila_bear@hotmail.com</a> wat overigens ook mijn MSN adres is..
vr.gr.
Dirk
vr.gr.
Dirk
-
heb je de voor en achterkant gemailt dirk. Op je eigen adres
-
niet brugbaar? en hoe soldeer ik dat dan? ps heb je toevallig de specs van de jx 11 mathijs?
Uhhhhhhh misschien, mabe, weet het niet zeker maar wat wil je precies weten ?? mestal weet ik het bijna wel uit m'n hoofd. Over die brugschakeling moet ik even kijken maar dat gaat met een ....(info volgt nog, ben de naam ff kwijt)...geloof ik.
-----------------
It's nice to be important, but it's more important to be NICE.
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-04-05 19:11 ]
-----------------
It's nice to be important, but it's more important to be NICE.

[ This message was edited by: Matthijs on 2002-04-05 19:11 ]
-
Ja please, hoor het wel als je een schema of specs hebt. alvast bedankt