Zoals velen hier heb ik de mailen van Turbo World ontvangen.
"
Turbo Test Centrum
In ons Turbo Test Centrum bieden wij U de mogelijkheid uw turbo te laten controleren op olielekkage en onbalans.
Als eerste controleren wij de turbo op de balanceermachine met een toerental tot 30.000 toeren per minuut.
Daarna plaatsen wij uw turbo op de VSR balanceermachine, waarmee we testen tot 230.000 toeren per minuut.
Beide machines werken met een constante oliedruk waardoor we tevens het functioneren van de olieafdichtingen controleren.
[IMAGE]
U ontvangt een rapport van de testwaarden op de VSR balanceermachine inclusief een advies of een basisrevisie noodzakelijk is.
De prijs voor de Turbo Test is 115,- exclusief BTW. U dient een afspraak te maken en de gehele test duurt één uur.
Mocht U verdere vragen hebben, neem dan contact op met onze verkoopmedewerkers op 033 - 257 06 07, of bezoek onze website.
"
Nou zijn mijn vragen.
1. waarom heb ik niks terug gehoord na ze 2 keer gemailed te hebben en wel dit soort mailing spul ontvangen...
2. waarom zou je zo een test doen. Dat heeft toch alleen nut als je de auto nog moet kopen...?
-
- Contacteer:
-
Of je wilt graag weten of je turbo nog goed is, zodat je vast kunt beslissen of je deze auto nog een tijd houdt en zorgeloos kunt doorrrijden of dat je hem op korte termijn van de hand moet doen zodat de volgende eigenaar lekker van niets weet..
En waarom ze niet reageren, ze zullen het wel druk hebben?
En waarom ze niet reageren, ze zullen het wel druk hebben?
-
- Contacteer:
Ach het niet terug reageren is niet zo erg....
Maar was wel nieuwsgierig. Want 110 euro voor dit is wel veel centjes.....
Kan je bijna een nieuwe voor d'r in zetten...
nou ja... voor 5 testjes dan... 

Maar was wel nieuwsgierig. Want 110 euro voor dit is wel veel centjes.....
Kan je bijna een nieuwe voor d'r in zetten...

is wel handig als je weet dat de turbo goed is en je gaat de auto verkopen. Is toch ook bij de G60 en de G40. De g-lader laten controleren of die nog goed is. Dan is de koper wel al een beetje gerust gesteld (of net niet).
hoe meer de koper weet over de auto(positieve dingen zowel als negatieve dingen) hoe zekerder hij natuurlijk weet of die hem wel of niet wil kopen.
is maar net hoe je het bekijkt.
Mzzl
hoe meer de koper weet over de auto(positieve dingen zowel als negatieve dingen) hoe zekerder hij natuurlijk weet of die hem wel of niet wil kopen.
is maar net hoe je het bekijkt.
Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ik heb de mailing ook gehad.
Ze hebben het er niet over dat ze bij een beetje onbalans ook de zaak kunnen balanseren. Jammer, want dan heb je er echt wat aan. Normaal gebeurt dat door een beetje van de compressorschotel af te slijpen, of bij de turbine bij de 'moer'.
Alleen testen voor die hoeveelheid poen vind ik een beetje veel, testen en balanseren voor die poen is wel ok.
En ik heb het er al veel eerder met turbo firma's (toen wast turbo hoet) over gehad: balanseren van ons soort klein spul doen ze niet. Das veel te lastig voor ze, ze moeten na balansering natuurlijk garantie geven en dat willen ze niet. Omdat wij willen gassen met die bak is het risico dat er iets stuk gaat en we gaan claimen veel te groot. Ze zullen alleen kant en klaar gereviseerde turbo's willen ruilen. Dozen schuiven dus.
Het gaat bij die firma's meer over vrachtwagenturbo's. Das hun handel, wij zijn bijproduct. That my view.
Ze hebben het er niet over dat ze bij een beetje onbalans ook de zaak kunnen balanseren. Jammer, want dan heb je er echt wat aan. Normaal gebeurt dat door een beetje van de compressorschotel af te slijpen, of bij de turbine bij de 'moer'.
Alleen testen voor die hoeveelheid poen vind ik een beetje veel, testen en balanseren voor die poen is wel ok.
En ik heb het er al veel eerder met turbo firma's (toen wast turbo hoet) over gehad: balanseren van ons soort klein spul doen ze niet. Das veel te lastig voor ze, ze moeten na balansering natuurlijk garantie geven en dat willen ze niet. Omdat wij willen gassen met die bak is het risico dat er iets stuk gaat en we gaan claimen veel te groot. Ze zullen alleen kant en klaar gereviseerde turbo's willen ruilen. Dozen schuiven dus.
Het gaat bij die firma's meer over vrachtwagenturbo's. Das hun handel, wij zijn bijproduct. That my view.

Die G-laders zijn makkelijker te inspecteren.
Openmaken en kijken hoever de dichtlippen het huis ingeslepen heeft.
Dan heb je al 80% indicatie.
Ze zijn trouwens niet echt te reviseren, je kan ze iets oplappen, maar meer dan dat is het niet.
Een collega van me heeft een ingesleten G60 (corrado) huis in de vensterbank liggen.
Ze zijn trouwens niet echt te reviseren, je kan ze iets oplappen, maar meer dan dat is het niet.
Een collega van me heeft een ingesleten G60 (corrado) huis in de vensterbank liggen.
Een Glader is bij benadering hetzelfde als een turbo. Hele andere werking met ongeveer hetzelfde doel. Maar hebben Gladers ook een dumpvalve(nodig)??On 2002-04-05 10:17, robert
wrote:
Die G-laders zijn makkelijker te inspecteren.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
mwah, ze hebben natuurlijk geen turbo 'lag'
en geen last van search (of de pompgrens) dus in princiepe niet.
Maar in zon corrado zit wel iets dat je een closed loop dumpvalve zou kunnen noemen. Die gaat open bij lage last, want ook bij lage last zit die Glader druk op te bouwen, dat wil je dan niet, kost vermogen, rendement en dus verbruik.
en geen last van search (of de pompgrens) dus in princiepe niet.
Maar in zon corrado zit wel iets dat je een closed loop dumpvalve zou kunnen noemen. Die gaat open bij lage last, want ook bij lage last zit die Glader druk op te bouwen, dat wil je dan niet, kost vermogen, rendement en dus verbruik.
De G-lader is toch eerder een compressor die aangedreven wordt door de krukas? Dus lijkt ie meer op een SC dan een turbo.
En er zitten soort van dumvalve's in, op bodegraven was laatst een polo G40, die gaf de hele tijd gas en *PSSSSJ*
En er zitten soort van dumvalve's in, op bodegraven was laatst een polo G40, die gaf de hele tijd gas en *PSSSSJ*
een collega van mij heeft een totaal uitgebouwde g 40, die hij nu aan het tunen is, er komt een compressor op en wordt dan getuned naar zo'n 300+ pk's, Maar dn zal er wel ggen g-lader opzitten. Beetje dubbel op lijkt mij
juist wel toch? gvd, kan me turbo nergens vinden.On 2002-04-05 10:59, robert
wrote:
en geen last van search
Maaruh, zou Surge niet net zo goed een probleem kunnen zijn, indien men (zoals de vw tuners doen) aan de overbrenging van z'n aandrijving gaan knoeien?
rev it like a rental
1- 
2- Nee.
turbo is een centrifugaal compressor.
Dat kan niet heel langzaam.
Net zoals je een emmer water aan een touwtje naar buitenslingert heb je een minimale sneheid nodig om druk (hoek van emmertouwtje) te kunnen opbouwem. (beetje scheve vergelijking, maar ach..)
G lader is een luchtverplaatser. die werkt op het verplaatsen van een volume. Dat kan hij in principe ook heel langzaam. In praktijk schiet heel langzaam niet op vanwege interne lek enzo, maar het is geen s.u.r.g.e.
grens
Als G-laders getuned worden dan gaat men rommelen aan de overbrengingsverhouding tussen g-lader en de krukas.
Probleem is dat dan het toerental van de glader te hoog word enz.enz.

2- Nee.
turbo is een centrifugaal compressor.
Dat kan niet heel langzaam.
Net zoals je een emmer water aan een touwtje naar buitenslingert heb je een minimale sneheid nodig om druk (hoek van emmertouwtje) te kunnen opbouwem. (beetje scheve vergelijking, maar ach..)
G lader is een luchtverplaatser. die werkt op het verplaatsen van een volume. Dat kan hij in principe ook heel langzaam. In praktijk schiet heel langzaam niet op vanwege interne lek enzo, maar het is geen s.u.r.g.e.

Als G-laders getuned worden dan gaat men rommelen aan de overbrengingsverhouding tussen g-lader en de krukas.
Probleem is dat dan het toerental van de glader te hoog word enz.enz.